arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پاشینیان: امضای توافق صلح با باکو تا نوامبر محتمل است

نخست‌وزیر ارمنستان گفت کشورش برای امضای توافق صلح با جمهوری آذربایجان تا ماه نوامبر در چارچوب اصول مشخص شده آمادگی دارد.به گفته وی، برای این منظور، همه اصول مورد توافق در مذاکرات باید در سند توافقنامه صلح ذکر شود و این اصول همچنان باز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نخست‌وزیر ارمنستان گفت کشورش برای امضای توافق صلح با جمهوری آذربایجان تا ماه نوامبر در چارچوب اصول مشخص شده آمادگی دارد.

نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان امروز در کنفرانسی خبری گفت که توافق صلح با جمهوری آذربایجان ممکن است تا نوامبر (بین شش تا هفت ماه دیگر) امضا شود. 

به گفته وی، برای این منظور، همه اصول مورد توافق در مذاکرات باید در سند توافقنامه صلح ذکر شود و این اصول همچنان باز است. 

پاشینیان همچنین ابراز امیدواری کرد نتیجه دیدار وزرای خارجه جمهوری ارمنستان و آذربایجان که قرار است جمعه ۲۱ اردیبهشت در آلماتی قزاقستان برگزار شود، حاکی از پیشرفت باشد.

جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان اصلاح مرز‌های خود را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط دو کشور آغاز کرده‌اند.

تحولی که در نتیجه توافق صورت گرفته در هشتمین نشست کمیسیون دولتی تعیین حدود مرز‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان و بازگرداندن چهار روستا به باکو، به وقوع پیوست. 

نخست‌وزیر ارمنستان بر لزوم حل و فصل اختلافات باقیمانده مرزی با جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از جنگ جدید تاکید کرده است.

نظرات بینندگان