arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۰

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقایان [سیدرضا]سجادى، [رییس دفتر همکارى‌هاى فن‌آورى ریاست‌جمهورى]و دکتر [همایون]معدل، [مدیرعامل شرکت فناوری هیدروژن و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس]آمدند. با ویدئو، در مورد تکنولوژى پیل سوختى، گزارشى دادند.   دکتر معدل، این تکنولوژى را از آمریکا که کار مى‌کرده، آورده تا به جاى سوخت بنزین و یا گاز در خودروها، از برق حاصل از پیل سوختى استفاده شود که از هیدروژن یا گاز و یا متانول، به عنوان ماده اصلى استفاده شود. مدعى است، ارزان‌تر از بنزین تمام مى‌شود و آلودگى هوا هم ندارد و گفت، اکنون درآلمان و چند کشور دیگر، در آستانه تولید انبوه این‌گونه خودرو‌ها هستند و براى پشتیبانى مالى و سیاسى، براى پیاده‌کردن این تکنولوژى استمداد کرد. معلوم شد، با مهدى هم مذاکره کرده‌اند که در کنار طرح گازسوزکردن خودروها، از این پیل استفاده شود.   
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۰: آقايان [سیدرضا] سجادى، [ریيس دفتر همكارى‌هاى فن‌آورى رياست‌جمهورى] و دكتر [همایون] معدل، [مديرعامل شركت فناوري هيدروژن و عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس] آمدند. با ويدئو، در مورد تكنولوژى پيل سوختى،گزارشى دادند.  دكتر معدل، اين تكنولوژى را از آمريكا كه كار مى‌كرده، آورده تا به جاى سوخت بنزين و يا گاز در خودروها، از برق حاصل از پيل سوختى استفاده شود كه از هيدروژن يا گاز و يا متانول، به عنوان ماده اصلى استفاده شود. مدعى است، ارزان‌تر از بنزين تمام مى‌شود و آلودگى هوا هم ندارد و گفت، اكنون درآلمان و چند كشور ديگر، در آستانه توليد انبوه اين‌گونه خودروها هستند و براى پشتيبانى مالى و سياسى، براى پياده‌كردن اين تكنولوژى استمداد كرد. معلوم شد، با مهدى هم مذاكره كرده‌اند كه در كنار طرح گازسوزكردن خودروها، از اين پيل استفاده شود.  
 
آقاى [علی‌اصغر] مرواريد، [ریيس مؤسسه فرهنگ‌اسلامى] آمد و دعوت كرد،براى بازديد از «مركز انقلاب» يا میهمانى در منزلش و براى خريد تعدادي از «مجموعه فقه» كه اخيراً با تركيب فقه شيعه و سنى در 110 جلد در لبنان چاپ كرده و قيمت هر دوره 800 دلار است، استمداد كرد.  
 
آقاى [علیرضا] پيروزمند، [از بخش‌تحقيقات ‌حوزه‌ علميه] از قم آمد و دربارة نظام اسلامى براساس معارف اصل اسلام و بدون مونتاژ با داده‌هاى فرهنگ و تمدن غرب، مطالبى داشت؛ از گروه همكاران مرحوم [محمدرضا] حسينى‌شيرازى است. 
 
عصر آقاى [منصور] رضوى، ریيس سابق سازمان امور [اداری و] استخدامى آمد.براى انتخابات رياست‌جمهورى، نام‌نويسى كرده است. دربارة نقاط مثبت خود، توضيحات داد. براى كسب رأى فكر مي‌كند، مشكل اصلي‌اش نداشتن پول براى تبليغات است. براى كمك يا وام استمداد كرد و براى ادامه مشورت كرد. 
 
پيش از مغرب به دانشگاه تهران رفتيم و در مراسم عزادارى ستاد [برگزاری] نمازجمعه شركت‌كردم. نماز مغرب و عشا، به امامت من خوانده شد. به خانه آمديم. شام از همان غذاى نذرى‌شان فرستادند. مسأله تظاهرات بربرها در الجزاير، مشكل‌ساز شده است؛ گويا نيمى از مردم از نژاد بربرند و اخيراً در شمال شرقى الجزاير كه منطقه اصلى آنهاست، درگيرى‌هايى با پليس پيدا كرده‌اند؛ حدود هشتاد نفر كشته شده‌اند.
نظرات بینندگان