arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا در واکنش به سخنان «کمال خرازی»: تشدید تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا درباره سخنان «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی پیرامون احتمال تغییر دکترین هسته‌ای کشورمان ادعا کرد که تشدید تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست. وی همچنین تصریح کرد که «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه و تیم او، همچنان برای ازسرگیری اجرای کامل توافق سال ۹۴ تلاش می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تصریح کرد که «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه و تیم او، همچنان برای ازسرگیری اجرای کامل توافق سال ۹۴ تلاش می‌کنند.
 
پیتر استانو این مطلب را طی مصاحبه با شبکه رادیویی «اروپای آزاد» مطرح کرد و مدعی شد: هدف ما همواره این بوده است که از طریق راه‌حل دیپلماتیک، از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم.
 
این مقام اروپایی در تداوم ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان افزود: ما از ایران می‌خواهیم مسیر هسته‌ای خود را تغییر داده و گام‌های مشخصی را در این زمینه، مانند بهبود فوری سطح همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بردارد.
 
استانو همچنین درباره سخنان «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی پیرامون احتمال تغییر دکترین هسته‌ای کشورمان ادعا کرد که تشدید تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست.
 
خرازی پیشتر در مصاحبه با شبکه الجزیره قطر تصریح کرد: در صورتی که رژیم صهیونیستی جسارت کند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد و اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم.
نظرات بینندگان