arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

اگر تحریم‌های اقتصادی وجود نداشت امروز به این امکانات و تجهیزات قدرتمند دست پیدا نمی‌کردیم / امروزه در بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی به فارسی «مرگ بر اسرائیل» می‌گویند، زیرا به خوبی می‌دانند منشأ مقابله با این رژیم ایران است

طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان با اشاره به سالگرد اولین تحریم‌های اقتصادی آمریکا تصریح کرد: اوایل خرداد سال ۵۹ اولین تحریم‌های آمریکا علیه ایران وضع شد، امام خمینی (ره) فرمودند اگر این حصر اقتصادی آمریکا ادامه پیدا کند موجب خواهد شد خود را پیدا کنیم، در این راستا امروز شاهدیم اگر تحریم‌های اقتصادی وجود نداشت امروز به این امکانات و تجهیزات قدرتمند دست پیدا نمی‌کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: امام جمعه اصفهان گفت: اصفهان منبع میراث فرهنگی است، اما متأسفانه در نگهداری آثار این شهر هزینه‌های لازم درنظر گرفته نمی‌شود.
 
آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: فلسفه تأسیس سازمان ملل به منظور ایجاد صلح و حمایت مظلوم بود، اما امروز با توجه به شهادت بیش از ۱۵ هزار کودک در فلسطین هنوز سازمان ملل در تشخیص ظالم و جنایتکار مردد است؛ همچنین امروز شاهدیم که برخی کشورهای اسلامی خبری از اسلام ندارند، زیرا درحال مشاهده جنایت‌ها هستند، اما در مقابل جنایات سکوت کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: امروزه در بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی به فارسی «مرگ بر اسرائیل» می‌گویند، زیرا به خوبی می‌دانند منشأ مقابله با رژیم صهیونیستی، ایران است؛ امروز دانشجویان بیش از ۲۰۰ دانشگاه در آمریکا دست به اعتراض علیه رژیم صهیونیستی زدند و موجب بر ملأ شدن چهره واقعی مدعیان آزادی و دموکراسی شدند، در این راستا طرفداران حقوق بشر بیش از ۲ هزار دانشجو و استاد را دستگیر کرده‌اند.
 
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: در واقعه کربلا زمانی که یکی از اصحاب به شهادت رسید، نوبت به پسرش رسید، اما امام حسین (ع) فرمودند که پیش از میدان رفتن از مادرت اجازه بگیر، جایگاه مادر در تربیت انسان بسیار رفیع است، عزت امروزمان را مدیون مادرانی هستیم که فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
 
طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالگرد اولین تحریم‌های اقتصادی آمریکا تصریح کرد: اوایل خرداد سال ۵۹ اولین تحریم‌های آمریکا علیه ایران وضع شد، امام خمینی (ره) فرمودند اگر این حصر اقتصادی آمریکا ادامه پیدا کند موجب خواهد شد خود را پیدا کنیم، در این راستا امروز شاهدیم اگر تحریم‌های اقتصادی وجود نداشت امروز به این امکانات و تجهیزات قدرتمند دست پیدا نمی‌کردیم.
 
وی ادامه داد: همان تجهیزاتی که وعده صادق را رقم زد و موجب اقتدار ایران و شیعه در کل جهان شد؛ عملیات وعده صادق مانند آزادی خرمشهر صحنه جنگ را تغییر داد. فتح خرمشهر موجب شد که هیچ‌کدام از کشورهای منطقه جرأت رودررویی با ایران را نداشته باشند؛ عملیات وعده صادق، حاصل زحمات جوانان ایرانی بود که بعد از جنگ تحمیلی با تلاش فراوان و خوداتکایی به این فناوری دست یافتند.
 
وی افزود: اصفهان منبع میراث فرهنگی است، اما متأسفانه در نگهداری آثار این شهر هزینه‌های لازم درنظر گرفته نمی‌شود، در این راستا ضرورت دارد از این میراث گران بهای شهر مراقبت کنیم. همچنین ضرورت دارد متولی میراث فرهنگی اصفهان از مباحث مربوط به صنایع دستی حمایت داشته باشند.
 
طباطبایی‌نژاد با اشاره به دهه کرامت ادامه داد: باید دهه کرامت گرامی داریم، زیرا یکی از الطافی که خداوند به ایرانیان داشته است، حضور امام رضا (ع) و خواهر و برادر بزرگوار ایشان در ایران است؛ پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که در آینده پاره تن من در زمین خراسان دفن می‌شود و هرکس زیارت فرزند من را انجام دهد خداوند گناهانش را می‌بخشد و گرفتاری‌هایش را حل خواهد شد، ۲۰۰ سال بعد امام رضا (ع) در خراسان به شهادت رسیدند. امام رضا (ع) می‌فرمایند هرکس من را با آگاهی زیارت کند و از دستورات خداوند اطاعت کند در آخرت شفاعت او را خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به راه‌های اصلاح انسان تصریح کرد: در اولین قدم برای اصلاح، لازم است انسان نسبت به خود محاسبه نفس و مراقبت داشته باشد، امام رضا (ع) در این رابطه می‌فرمایند که از ما نیستند کسانی که حساب نفس خود را نداشته باشند، همچنین پیامبر اکرم می‌فرمایند بسیار دقیق نسبت به نفس خود حسابگری داشته باشید، در این رابطه ضرورت دارد بعد از محاسبه نفس مراقبت از خود را مدنظر داشته باشیم.
نظرات بینندگان