arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی صنعت برق: برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد که برای کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد که برای کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند، پیش بینی شده تا از ٢ بامداد تا ٩ صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

وی افزود: به استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز هشدار می‌دهیم که اگر کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینر‌هایی که از این طریق کشف شود، ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه کاربردی «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می‌شود.

نظرات بینندگان