arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

سهمیه سرخابی‌ها هنوز قطعی نشده است/ شانس بسیار اندک تراکتور و سپاهان برای آسیایی شدن از مسیر لیگ

طی ساعات اخیر خبری در رسانه‌ها منتشر شده که سهمیه مستقیم استقلال و پرسپولیس برای لیگ الیت اسیا قطعی شده و تقریبا همه جا این خبر را بازنشر داده‌اند. حقیقت اما اینجاست که روی کاغذ هنوز چیزی رسمی نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرهیختگان: طی ساعات اخیر خبری در رسانه‌ها منتشر شده که سهمیه مستقیم استقلال و پرسپولیس برای لیگ الیت اسیا قطعی شده و تقریبا همه جا این خبر را بازنشر داده‌اند.

حقیقت، اما اینجاست که روی کاغذ هنوز چیزی رسمی نشده است.

با توجه به قانون تعیین رتبه تیم‌های هم امتیاز بر اساس تفاضل گل و جایگاه کنونی تیم‌های بالای جدول، هر چهار تیم بالانشین روی کاغذ شانس کسب سهمیه مستقیم را دارا بوده، هر چند که وقوع چنین اتفاقی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

تراکتور هم اکنون عملا شانسی برای قهرمانی نداشته و ۱۲ امتیاز با تیم دوم جدول بعنی پرسپولیس فاصله دارد. تبریزی‌ها در صورتی می‌توانند سهمیه مستقیم آسیا را از لیگ برتر تصاحب کنند که تمام بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و پرسپولیس نیز بازنده هر ۴ دیدار آینده خود باشد. البته وقوع چنین اتفاق بعیدی در صورتی که تفاضل گل تراکتور از سرخپوشان تهرانی بالاتر باشد ممکن خواهد بود.

سپاهانی‌ها نیز با صدر جدول ۱۰ امتیاز فاصله داشته و هنوز اندک شانسی برای قهرمانی دارند. البته که خود طلایی‌پوشان نیز قهرمان لیگ را از بین استقلال و پرسپولیس انتخاب می‌کنند.

با این اوصاف سهمیه مستقیم سرخابی‌های تهران در لیگ الیت هنوز روی کاغذ قطعی نشده، اما از همین حالا می‌توان حضور این دو تیم را در لیگ نخبگان فصل بعد متصور بود. اتفاقی که طی هفته آینده لیگ می‌تواند به صورت قطعی به وقوع بپیوندد.

نظرات بینندگان