arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳

تردید اوسمار برای ماندن؛ دایی به پرسپولیس برمی‌گردد؟

قرارداد اوسمار ویرا با پرسپولیس برای فصل آینده هنوز امضا نشده و گمانه‌زنی‌های زیادی در این خصوص وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در روزهایی که همه هواداران پرسپولیس منتظر تمدید قرارداد اوسمار بوده و هستند، صبح روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها از پیشنهاد خارجی برای اوسمار خبر داد و مدعی شد که ممکن است این مربی تصمیم بگیرد پیشنهاد پرسپولیس را رد کند. این خبر بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت اما در عین حال با هیچ واکنشی از سوی باشگاه پرسپولیس مواجه نشد تا مشخص شود هر احتمالی وجود دارد. طبیعی است که هواداران پرسپولیس دوست نداشته باشند اوسمار در پایان فصل از این تیم جدا شود؛ چراکه در آن صورت ممکن است مربیانی برای هدایت این تیم گزینه شوند که آنها اصلا دوست ندارند.

ماجرای عقب‌نشینی اوسمار چیست؟
به گزارش فرهیختگان، باشگاه پرسپولیس چند هفته‌ای است که قصد دارد قرارداد اوسمار را تمدید کند اما هر بار این موضوع را با بهانه‌ای به تاخیر انداخت. در این میان مشاوران درویش نقش اساسی را داشتند و اعتقاد آنها این بود که برای تمدید قرارداد باید تا آخر فصل صبر کنند. از طرفی نیز برخی در این باشگاه اعتقاد داشته و دارند که اگر نتایج خوب پرسپولیس با اوسمار تا آخر فصل ادامه پیدا کند طبیعی است که او با پیشنهادهایی نیز مواجه شده و در آن صورت نیز دستمزد بیشتری را طلب خواهد کرد. در هر صورت روز پنجشنبه هفته گذشته مدیریت به این نتیجه رسید که قرارداد را تمدید کند، از این رو مذاکرات مالی طرفین به صورت جدی آغاز شد اما به نتیجه لازم نرسید. در این میان اوسمار ابتدا خواهان 500 هزار دلار دستمزد بود، درحالی‌که باشگاه روی 300 هزار دلار اصرار داشت. درنهایت روی مبلغ 350 هزار دلار به توافق اولیه رسیدند که 50 تا 100 هزار دلار هم آپشن به آن تعلق می‌گیرد. اوسمار روز شنبه به دعوت مدیریت باشگاه پرسپولیس در نشست هیات‌مدیره شرکت کرد و از برنامه‌هایش برای در فصل آتی مسابقات گفت. ضمن اینکه اعضای هیات‌مدیره نیز از او به‌خاطر عملکرد خوبش تقدیر کردند. در همین راستا نیز روز یکشنبه با حضور ایجنت اوسمار در باشگاه، قرارداد او را تنظیم کردند تا فقط امضای نهایی باقی بماند و او یک نسخه قرارداد نهایی را یکشنبه شب به اوسمار می‌دهد تا بعد از مطالعه آن را امضا کند. جالب اینکه سرمربی برزیلی از این کار صرف نظر کرده و برای خواندن قرارداد و امضای نهایی آن زمان می‌خواهد. نه ایجنت اوسمار و نه مسئولان باشگاه انتظار چنین پاسخی را از اوسمار نداشتند.

پای خانواده در میان است یا پیشنهاد بهتر؟

اوسمار برخلاف دیگر خارجی‌های پرسپولیس خانواده‌اش را برای زندگی به ایران نیاورده، مساله‌ای که باعث شده او زندگی ایده‌آلی نداشته باشد. از این‌رو مصمم است برای فصل بعد اگر در ایران بماند، خانواده‌اش را به ایران بیاورد اما نزدیکان او اعتقاد دارند که خانواده اوسمار چندان تمایل به زندگی در ایران نداشته و این موضوع را بارها به وی گفته‌اند. همین موضوع باعث شده خانواده اوسمار به او فشار بیاورند که به برزیل برگردد. از طرفی نیز ایجنت رسمی اوسمار در برزیل به وی اعلام کرده که برای او پیشنهادهایی از این کشور و یکی از تیم‌های حوزه خلیج‌فارس رسیده و دستمزدش نیز با پرسپولیس تفاوت چندانی ندارد. موضوعی که باعث شده خانواده اوسمار به او فشار بیاورند که به یکی از این پیشنهادها پاسخ دهد. درواقع می‌توان گفت مساله‌ای که باعث شده اوسمار با وجود تمام علاقه‌ای که برای کار کردن در پرسپولیس دارد، برای امضای نهایی دچار تردید شود، موضوع خانواده اوست و همچنین پیشنهادی که به دست ایجنت او در برزیل رسیده است.

پیغام ایجنت رسمی اوسمار به پرسپولیس

برخی از نزدیکان اوسمار احتمال ادامه کار او در پرسپولیس را کم می‌دانند؛ چراکه اعتقاد دارند او دیگر نمی‌تواند دور از خانواده‌اش باشد، مخصوصا اینکه قرار است قرارداد دوساله با این باشگاه امضا کند. از این رو حتی باخبر شدیم ایجنت برزیلی اوسمار به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده حتما به فکر مربی دیگری برای هدایت تیم‌شان باشند؛ چراکه ممکن است پاسخ اوسمار منفی باشد. آنچه مشخص است تکلیف اوسمار با باشگاه پرسپولیس تا بعد از بازی این تیم با استقلال خوزستان مشخص خواهد شد. دیداری که با اعلام رسمی سازمان لیگ جمعه شب برگزار خواهد شد و با این شرایط احتمالا اوسمار شنبه پاسخ نهایی را برای ادامه کار در پرسپولیس بدهد.

موافقت با پیشنهاد 2 ساله

یکی از خواسته‌های اوسمار برای ادامه کار با پرسپولیس عقد قرارداد دوساله است. درواقع برنامه‌ای که او برای باشگاهش طراحی کرده برای دو فصل است. گویا اوسمار حضور در فینال لیگ نخبگان را برای تیمش برنامه‌ریزی کرده و مدعی شده اگر شرایطی که او می‌خواهد در تیمش فراهم شود، می‌توانند راهی دیدار نهایی این تورنمنت شوند. در همین راستا نیز مدیریت و هیات‌مدیره پرسپولیس با قرارداد دوساله اوسمار موافقت کرده و به نوعی همه‌چیز طبق خواسته این مربی پیش رفته، با این حال او از امضای نهایی فعلا صرف نظر کرده و خواستار فرصت بیشتری برای فکر کردن شده است.

دایی گزینه مدنظر درویش است؟

چنانچه اوسمار حاضر به تمدید قرارداد با پرسپولیس نشود، آن وقت مدیریت این باشگاه گزینه‌های دیگر را برای نشستن روی نیمکت سرخپوشان بررسی خواهد کرد. در دو سال اخیر گزینه اول رضا درویش برای هدایت باشگاه، علی دایی بوده است؛ مربی‌ای که بدش نمی‌آید به مستطیل سبز برگردد و چه تیمی بهتر از پرسپولیس برای او که سال‌ها از فوتبال دور بوده است. در این مورد باید دید واکنش هواداران پرسپولیس چه خواهد بود؛ هوادارانی که دوست دارند تیم‌شان با اوسمار ادامه دهد.

نظرات بینندگان