arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

۱.۶ میلیون نفر در بزرگترین کنسرت مدونا در ریو دو ژانیروی برزیل شرکت کردند

کنسرت اختتامیه تور جهانی مدونا، خواننده سرشناس و ملقب به «ملکه پاپ»، شنبه شب ۴ مه (۱۵ اریبهشت) در ساحل کوپاکابانا شهر ریودوژانیروی برزیل برگزار شد. این آخرین نمایش از تور جهانی این خواننده تحت عنوان «جشن» به شمار می‌رفت که در ماه اکتبر گذشته در لندن شروع شده بود. وب‌سایت رسمی مدونا کنسرت برزیل را به عنوان «بزرگترین نمایش در چهار دهه فعالیت حرفه‌ای او» خوانده است. آژانس گردشگری شهر ریودوژانیرو گزارش کرده است که شنبه شب حدود ۱.۶ میلیون نفر در سراسر شهر بیرون آمده و در جشن و پایکوبی‌های رایگان مرتبط با این کنسرت حاضر شده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کنسرت اختتامیه تور جهانی مدونا، خواننده سرشناس و ملقب به «ملکه پاپ»، شنبه شب ۴ مه (۱۵ اریبهشت) در ساحل کوپاکابانا شهر ریودوژانیروی برزیل برگزار شد.
 
این آخرین نمایش از تور جهانی این خواننده تحت عنوان «جشن» به شمار می‌رفت که در ماه اکتبر گذشته در لندن شروع شده بود. وب‌سایت رسمی مدونا کنسرت برزیل را به عنوان «بزرگترین نمایش در چهار دهه فعالیت حرفه‌ای او» خوانده است.
 
آژانس گردشگری شهر ریودوژانیرو گزارش کرده است که شنبه شب حدود ۱.۶ میلیون نفر در سراسر شهر بیرون آمده و در جشن و پایکوبی‌های رایگان مرتبط با این کنسرت حاضر شده بودند.
 
این تعداد جمعیت ۱۰ برابر بیشتر از رکورد پیشین مدونا در سال ۱۹۸۷ است. در آن سال این خواننده ۱۳۰ هزار نفر را به تماشای کنسرت خود در «پارک دو سو» پاریس کشانده بود.
 
جمعیت پرشمار مردم نه فقط در محوطه کنسرت، بلکه در آپارتمان‌های شخصی، هتل‌ها، قایق‌های موتوری، کشتی‌های بادبانی و همینطور روی شن‌ها در ساحل ریودوژانیرو حاضر شده بودند و در تمام شب به رقص پرداختند. 
 
مقامات محلی ۱۸ دکل بلندگو را با فاصله در ساحل قرار داده بودند تا صدای مدونا به تمامی نقاط حضور مردم برسد.
 
مدونا در میان اجتماع پرشور هوادارنش گفت: «اینجا ما در زیباترین جای دنیا هستیم.» او با اشاره به منظره اقیانوس، کوه‌ها و مجسمه مسیح در روی تپه مشرف به شهر اضافه کرد: «این مکان جادویی است».
 
این خواننده مطرح موسیقی پاپ آهنگ‌های کلاسیک خود از جمله «همچون یک باکره» را اجرا کرد و برای ترانه «همچون یک دعا» با شنلی سیاه و تسبیحی در دست روی صحنه حاضر شد.
 
این ستاره موسیقی همچنین به هنگام خواندن ترانه «زنده‌ام که روایت کنم»، به جان‌های از دست رفته بر اثر بیماری ایدز ادای احترام کرد. در حین اجرای این آهنگ عکس‌های سیاه و سفید افرادی که به خاطر این بیماری جان خود را از دست داده بودند، بر روی صفحه نمایش بزرگ پشت سر او ظاهر می‌شدند.
 
در این کنسرت همچنین هنرمندان برزیلی آنیتا و پابلو ویتار نیز روی صحنه به مدونا پیوستند و چند ترانه را اجرا کردند.
 
طرفداران در تمام روزهای منتهی به روز برگزاری کنسرت به صورت پیوسته در محوطه بیرونی هتل باشکوه و ساحلی قصر کوپاکابانا، جایی که مدونا در آن ساکن شده بود، جمع شده و به ابراز احساسات می‌پرداختند.
 
برآورد می‌شود این کنسرت حدود ۵۷ میلیون دلار به اقتصاد محلی شهر تزریق کرده باشد. مطابق اعلام انجمن هتل‌داری ریودوژانیرو، ۹۸ درصد ظرفیت‌ هتل‌های کوپاکابانا پر شده بود. فرودگاه بین‌المللی ریو دو ژانیرو نیز ۱۷۰ پرواز اضافی را برای روزهای ۱ تا ۶ مه پیش‌بینی کرده بود.
 
مقامات شهری ریودوژانیرو چند روز را صرف آماده کردن مقدمات برگزاری این کنسرت کرده بودند. طرح امنیتی ایالت ریو شامل حضور ۳۲۰۰ پرسنل نظامی بود و ۱۵۰۰ افسر پلیس شهری نیز به حالت آماده‌باش در آمده بودند.
 
پیش از این چندین کنسرت بزرگ در ساحل کوپاکابانا برگزار شده است، از جمله نمایش سال نو ۱۹۹۴ توسط «راد استیوارت» که بیش از ۴ میلیون طرفدار را به خود جلب کرد و بر اساس رکوردهای جهانی گینس، بزرگترین کنسرت راک رایگان در تاریخ بود.
 
کنسرت گروه رولینگ استونز در سال ۲۰۰۶ در همین شهر نیز توانسته بود ۱.۲ میلیون نفر را به ساحل بکشاند.
 
منبع: یورونیوز
نظرات بینندگان