arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی مدیریت بحران: سیل مشهد و دبی قابل‌مقایسه نیستند/ در مشهد ظرف ۲۴ ساعت آب و گل‌و‌لای از شهر تخلیه شد شاهد آب‌ماندگی نبودیم

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت:۳ سیلاب مشهد، سیستان وبلوچستان و دبی اصلاً قابل مقایسه نیستند؛ مشهد دارای شیب است و در آن روان آب تبدیل به سیلاب می‌شود. در دبی آمار کشته‌ها آن چیزی نیست که رسانه‌های آن‌ها می‌گویند و در آن منطقه حدود ۱۵ روز به طور انجامید تا آب ناشی از سیل از بین برود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت:3 سیلاب مشهد، سیستان وبلوچستان و دبی اصلاً قابل مقایسه نیستند؛ مشهد دارای شیب است و در آن روان آب تبدیل به سیلاب می‌شود. در دبی آمار کشته‌ها آن چیزی نیست که رسانه‌های آن‌ها می‌گویند و در آن منطقه حدود ۱۵ روز به طور انجامید تا آب ناشی از سیل از بین برود.

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب در مشهد اظهار کرد: بارشی که چند روز گذشته در مشهد و اطراف آن به وقوع پیوست، شهرهایی از جمله کلات، درگز، سرخس، فریمان، نیشابور و مشهد را تحت تأثیر قرار داد و در حال حاضر وضعیت برق در مناطق مختلف پایدار است، وضعیت آب نیز در ۱۱ روستا به دلایل گل و آلود بودن دچار مشکل شده است که تا عصر امروز حل می‌شود.

وی افزود: راه‌های ۱۴ روستا مسدود شده که از این تعداد ۱۳ روستا راه جایگزین دارند، یکی از آن روستا‌ها شوریجه سرخس است که امروز از طریق هوایی امداد‌رسانی و اقلام و مواد غذایی به این روستا رسید.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به شایعه پراکنی برخی‌ها و مقایسه سیل مشهد و سیستان و بلوچستان با دبی، خاطرنشان کرد: این سه سیلاب اصلاً قابل مقایسه نیستند؛ حجم بارش‌های دبی و سیستان و بلوجستان و شرایط جغرافیایی و توپولگرافی با مشهد قابل مقایسه نیست، شهر مشهد دارای شیب است و در آن روان آب تبدیل به سیلاب می‌شود. در دبی آمار کشته‌ها آن چیزی نیست که رسانه‌های آن‌ها می‌گویند و در آن منطقه حدود ۱۵ روز به طور انجامید تا آب منطقه دبی از بین برود. اما در مشهد ظرف ۲۴ ساعت آب و گل و لای از شهر تخلیه و شاهد آب ماندگی در شهر مشهد نبودیم.

وی ادامه داد: بارش‌های مشهد در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است؛ به طوری که در یک ساعت حدود ۴۰ میلی‌متر بارندگی را شاهد بوده‌ایم که منجر به چنین وضعیتی شده ، این اتفاق در جنوب شهر مشهد و در خیابان سیدی به وقوع پیوسته است.

ظفری درباره آخرین آمار جان باختگان و مفقودی‌های سیل مشهد نیز گفت: متولی اعلام آمار سازمان پزشکی قانونی است و آمار‌هایی ارائه شده استانی است.

وی در واکنش به برکناری مدیر بحران شهرداری مشهد ابراز کرد: مدیر عزل شده، مدیر بحران شهرداری مشهد بود؛ مدیر بحران استانداری‌ها با ما در ارتباط هستند و در شهرستان‌ها فرماندار و مدیریت بحران فرمانداری‌ها با ما همکاری می‌کنند و دستگاه‌ها را هماهنگ می‌کنند. این مدیر با برخورد قانونی برکنار شود و انشالله شاهد تکرار چنین اظهاراتی نباشیم.

نظرات بینندگان