arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۸۹

تحریم‌های یک جانبه سوئیس علیه ایران

دولت سوئیس روز چهارشنبه از افزایش تحریم‌هایش علیه جمهوری اسلامی ایران برای یک‌دست شدن این تحریم‌ها با تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کرده خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت سوئیس روز چهارشنبه از افزایش تحریم‌هایش علیه جمهوری اسلامی ایران برای یک‌دست شدن این تحریم‌ها با تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کرده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از رویترز، این مقررات جدید قرار است باعث شود تا ایران دیگر نتواند از سوئیس به عنوان راهی برای دستیابی به کالاهایی استفاده کند که امکان دسترسی به آنها برایش در دیگر کشورها وجود ندارد.

وزیر اقتصاد سوئیس در بیانیه‌ای که به این منظور منتشر کرده‌است اعلام کرد: «شورای فدرال تصمیم گرفت تا سطح تحریم‌ها علیه ایران را به سطحی که شرکای اصلی سوئیس اعمال می‌کنند ارتقا دهد.»

دولت سوئیس در این بیانیه اعلام کرد مقررات جدید تحریم‌های مضاعف علیه ایران را از روز پنج‌شنبه، بیستم ژانویه، به اجرا می‌گذارد.

به نوشته این بیانیه، شرکت‌های سوئیسی از این پس اجازه فروش یا تحویل کالاهایی به ایران که ممکن است کاربرد نظامی نیز داشته‌باشند را ندارند.
 
برپایه مقررات جدید، ممنوعیت صادرات مواد سنگین نظامی که تاکنون در سوئیس برای ایران اعمال می‌شده از این پس شامل تمامی انواع کالاهای نظامی خواهد شد.

بیانیه دولت سوئیس می‌افزاید که صادرات محصولات مختلفی که می‌تواند در صنعت نفت و گاز ایران یا تأمین مالی این بخش استفاده شود نیز از این پس ممنوع است.

سوئیس خدمات مالی خود به جمهوری اسلامی ایران را نیز محدود می‌کند.

حجم مبادلات صادراتی سوئیس به ایران در سال ۲۰۱۰، سال گذشته میلادی، بالغ بر حدود ۷۳۰ میلیون دلار برآورد شده ‌است.
نظرات بینندگان