arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

مرگ سالانه ده هزار نفر در اثر آلودگی هوا

وي افزود: «با وجود اين كه 11 درصد جمعيت كشور در تهران زندگي مي‌كنند، اثرات آلودگي هوا بر مرگ و ميرهاي زودرس در تهران سه برابر متوسط كشور است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت:
رييس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، اظهار كرد: «بر مبناي آخرين يافته‌هاي موجود 10 هزار و 600 مرگ سالانه منتسب به آلودگي هوا در كشور به ثبت رسيده است كه يك سوم آن (سه هزار و 640 نفر) به شهر تهران بر مي‌گردد، به گونه‌اي كه افراد ضمن داشتن بيماري‌هاي قلبي و عروقي زمينه بر اثر آلودگي هوا دچار مرگ زودرس مي‌شوند.»

وي افزود: «با وجود اين كه 11 درصد جمعيت كشور در تهران زندگي مي‌كنند، اثرات آلودگي هوا بر مرگ و ميرهاي زودرس در تهران سه برابر متوسط كشور است.»

رييس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، با بيان اين كه عوامل موثر بر مرگ و ميرهاي زودرس به ترتيب شامل ذرات معلق در هوا، دي اكسيد گوگرد، منواكسيد كربن و ازن است، به كيفيت بنزين‌هاي توليد شده اشاره و خاطر نشان كرد: «همان گونه كه كيفيت خودروها و استاندارد آن‌ها مهم است، كيفيت سوخت مصرفي هم از اهميت بالايي برخوردار است، اين در حالي است كه سوخت مصرفي كشور با هيچ يك از استانداردهاي يورو سه و پنج منطبق نيست.»

ندافي با بيان اينكه براساس برنامه‌ريزي‌ هاي اعلام شده وزارت نفت، تا نيمه سال آينده حداقل دو پالايشگاه بايد بتواند بنزين را بر اساس استانداردهاي موجود توليد و وارد چرخه مصرف كند، در رابطه با تركيب فعلي بنزين توليد شده نيز تصريح كرد: «بخشي از تركيب فعلي بنزين، بنزن است كه به دليل اينكه با استانداردهاي موجود منطبق نيست، اين ماده در مراحل توزيع ، انتقال و مصرف سوخت به هوا وارد مي‌شود.»

رييس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت در پايان خاطرنشان كرد: «البته قبل از رسيدن به استانداردهاي موجود براي توليد بنزين هم مي‌توان از ورود بنزن به هوا جلوگيري كرد، به اين نحو كه خودروها بايد به كنيستر مجهز شوند تا بتوانند مانع از ورود بخار‌هاي فرار و بقاياي سوخت به هوا شد و از طرفي براي جايگاه سوخت‌گيري هم بايد تمهيداتي انديشيده شود تا در هنگام تخليه سوخت بنزن به هوا وارد نشود.»
نظرات بینندگان