arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

سرمايه گذاري بيشتر اسپانسرها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درليگ فوتبال باشگاهي ايتاليا، پارادوکس حرف اول را مي زند. در حالي که شرايط اقتصادي بحراني فعلي، همه ليگ هاي اروپايي را تحت تأثير قرار داده، در فوتبال ايتاليا، اسپانسرها حرف اول را مي زنند و تبليغات دراين ليگ رشد 16 درصدي نسبت به سال گذشته را نشان مي دهند.

طبق تحقيقات انجام شده ازسوي مؤسسه اسپرت اکونومي، ارزش جهاني اسپانسرها روي پيراهن تيم هاي شاغل درليگ ايتاليا امسال به 68/85 ميليون يورو رسيده که نسبت به 75 ميليون يورو 2 سال پيش فاصله چنداني ندارد.

سال گذشته به دليل رکود شديد، اين اسپانسرها افتي 20 درصدي را نشان مي دادند. تيم پيشتاز در قراردادهاي اسپانسري، ميلان است که سالانه 12 ميليون يورو از شرکت هوايي امارات درآمدزايي مي کند. بعد از ميلان، اينتر با 9/2 ميليون يورو ازسوي شرکت پيرلي و ناپولي با 9 ميليون ازشرکت لته، در رتبه هاي بعدي قرار دارند. اين در حالي است که جنوا و لاتزيو فصل جديد را بدون اسپانسر روي پيراهن تيم هايشان شروع خواهند کرد. 10 باشگاه از 20 تيم حاضر درليگ، اسپانسردومي براي خود انتخاب کرده اند.

 تنها 7 باشگاه از 20 تيم حاضر درليگ از سقف ميانگين سرمايه گذاري براي پيراهن هاي خود عبور کرده اند که ميلان با 12 ميليون يورو رتبه اول را دارد. يوونتوس 7 ميليون يورواز شرکت بت کليک دريافت مي کند. رم هم با شرکت هاي «ويند» و «اينفوسترادا» قراردادي 5 ميليون يورويي درسال دارد.
نظرات بینندگان