arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۴۴۹
تعداد نظرات: ۲۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۲

بابک زنجانی: اگر کسی توانست هزار دلار از خارج به حساب بانک مرکزی ایران واریز کند، من هم 2 میلیارد دلار پول وزارت نفت را واریز میکنم/مرا بگیرید ایران اتیوپی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صفحه ی شخصی بابک زنجانی در فیس بوک مطلبی در دفاع از وی با عنوان "واقعیت چیست؟" منتشر کرده است.

به گزارش تیک Tik.ir، در این نوشته به نقل از بابک زنجانی دلیل عدم پرداخت بدهی به وزارت نفت اینگونه عنوان شده است:‌ اگر کسی توانست هزار دلار از خارج به حساب بانک مرکزی ایران واریز کند، من  هم دو میلیارد دلار پول وزارت نفت را واریز میکنم.

در این نوشته آمده است: دو روز از بازداشت بابک زنجانی گذشته است و آنقدر شایعات در همه جا از مجلس گرفته تا سایت های خبری کوچک و بزرگ , رسمی و غیر رسمی گسترده شده است که دیگر هیچ چیز قابل باور نیست چرا که به اصطلاح آنقدر اطلاعات خاکستری در بوق و کرنا شده است که مسوولین هم به گزارشات خودشان شک دارند و تشخیص سره از ناسره بسیار دشوار است بویژه که حسی تاریخی به نام حسادت همه را وادار میکند که اخباری را باور کنند که این حس را تسکین دهد و کسی برای واقعیت ارزشی قایل نیست.


با این وجود , ما بر آنیم که در این آشفته بازار خبری و سیاسی مردم و مسوولین را متوجه جریاناتی کنیم که چون امواج بی ساحل همه جا در تلاش برای خدشه دار کردن و تخریب هستند و هدفی جز اشاعه دروغ و افترا ندارند.

دوازده نماینده محترم مجلس از میان دویست و نود نفر نماینده ظاهرا متوجه فسادی در اقتصاد ایران شده اند که تا دیروز از چشم همه پنهان بود و به ناگاه توسط این نمایندگان برملا شد. پرسش اینجاست که وقتی این نمایندگان با ارائه مدارک و شواهدی که داشته اند نتوانسته اند دویست و هفتاد و هشت نفر نماینده همکار و در دسترس دیگر را قانع نمایند که چنین فسادی وجود دارد چگونه میخواهند هفتاد میلیون نفر را قانع کنند؟ آیا این فساد فقط از نظر این اقلیت مجلس فساد است و دیگر نمایندگان چنین نظری نداشته اند؟ یا از آن بیخبرند؟

آیا این آقایان میدانند که ایران تحریم است؟ میدانند که تحریم معنیش چیست و آیا تا کنون شده است که به یک بانک خارجی مراجعه نمایند تا با دیدن پاسپورت ایرانی ایشان را بدون هیچ عذر خواهی از بانک بیرون کنند؟ آیا اصلا ایشان مراحل فروش نفت را میدانند؟ آیا از عملیات بانکی برای انتقال پول از یک کشور به یک کشور دیگر آگاه هستند؟ آیا میدانند که یک بشکه نفت خام چند لیتر است و ظرفیت یک نفتکش چند میلیون بشکه است؟ آیا میدانند که بانک اچ اس بی سی مدتها با حذف نام ایران در آدرس سویفتها میلیاردها دلار را برای ایران جا به جا میکرد و کمسیون میلیون دلاری میگرفت؟ آیا میدانند که این بانک سر آخر یک میلیارد و دویست میلیون دلار به خاطر این کارش جریمه شد و این جریمه هنوز برایش می صرفید؟

آیا میدانند که برخی بانکها در زمان جنگ با اخذ رشوه و کمیسیون ال سی های ایران را بدون درج نام کانفرم میکردند؟ آیا میدانند که مردم ایران سی و پنج سال است درگیر این بازیها هستند و هر روز یک جایش کج است؟

اگر میدانند که باید بگویم پس شما دنبال چه هستید؟ اگر نمیدانند , پس اجازه دهید هم به ایشان و هم به مردم ایران توضیح دهیم که بابک زنجانی چه کرده و کیست.

ایران چون قلعه ای در جنگهای قدیمی مورد محاصره دشمنانی قرار گرفته است که بیرون از قلعه راه آب و غذا را به روی مردم داخل قلعه بسته اند و با از پا درآوردن مردم به این سرزمین حمله خواهند کرد. بستن درهای اقتصاد به روی بانکهای ایرانی دقیقا چون بستن آب رودخانه به روی یک قلعه است و تحریم فروش نفت و خرید تجهیزات و قطعات هواپیما…مثل بستن راه غذا به این قلعه است. ما در شرایطی نیستیم که دولت را مواخذه نماییم که چرا چنین سرنوشتی را انتخاب کرده است چرا که پاسخ هر چه باشد چیزی عوض نمیشود و ما محاصره ایم و نفاق ما در داخل باز به نفع دشمن تمام میشود. دشمنانی که بیرون از این قلعه منتظر مرگ ما هستند برایشان فرقی نمیکند که مسوول این شرایط کیست, آنها آمده اند که سرزمین مادری ما را غارت کنند کما اینکه در عراق و افغانستان کردند و آب هم از آب تکان نخورد.

سالهاست که کسی از این قلعه برای کمک بیرون نرفته بود. سالها بود کسی از خود نپرسیده بود که چرا باید به اچ اس بی سی کمسیون های کلان بدهیم؟ سالها بود کسی از خود نپرسیده بود که چگونه میشود هواپیماهای جدید را در آسمان ایران به پرواز در آورد؟ سالها بود کسی نپرسیده بود که چکونه میشود راه آب و غذا را باز کرد؟ چگونه میشود بهتر زندگی کرد؟

آیا آن نمایندگان محترم مجلس پاسخ این پرسشها را میدانند؟ بابک زنجانی همه را میداند و عمل کرده است. بابک زنجانی یکی از ایرانیانی است که برای بهتر زندگی کردن خودش و مردمش و فرار از این بن بست تلاش کرده است, او میداند یک بشکه نفت چند لیتر است و میداند که چگونه میشود پول نفتی را که چینیهای به جای آن اسباب بازی میدهند و هندیها آنرا برنج آلوده و دیگران آنرا بلاک میکنند, دور از چشم رویترز وارد ایران کرد و میداند که دیگر لازم نیست به اچ اس بی سی باج بدهد. بابک زنجانی رانت نداشته است بلکه با عرض معذرت از همه در میان میلیونها نفر آدم چشم به راه و نالان و خسته و نا امید عرضه و شهامت داشته است.

ثروت و سرمایه زنجانی نتیجه رانت نیست بلکه محصول شرایط خاصی است که همین نمایندگان شاکی خودشان فراهم کرده اند, شاید هرکسی از عهده کارهایی که زنجانی انجام داده است برآید به همین سرمایه میرسید. لازم به ذکر است که زنجانی هر آنچه اندوخته است وارد ایران کرده و سرمایه اش درگردش و در ریسک است نه پس انداز در بانکهای سوییس.

او با این سرمایه ای که اندوخته است چنان کار آفرینی کرده است که امروز از بر آن هزاران خانواده بهتر از دیروز زندگی میکنند کما اینکه دولت در سالهای اخیر با میلیاردها دلار در آمد نفتی حتی یک شغل هم ایجاد نکرده است و به جز بیکاری کارگران کارخانه ها خبر دیگری شنیده نشده است.

باری, حال همه انگشت اتهام به سوی زنجانی نشانه رفته اند که ایشان پولشویی میکند, …باید به عرض برسانم که کسانیکه کلا با جمهوری اسلامی موافق نیستند و از بالا به پایین فحش میدهند باید اصولا سکوت کنند چرا که این به نفع ایشان است که آب و غذا وارد این قلعه کهن نشود و ایشان ظاهرا منتظر هستند که این سرزمین نابود شود ( نمیدانم چه سودی برای اینها دارد ). اما کسانی که کمی درک سیاسی و عرق ملی دارند باید بدانند که اولا پولشویی از دیدگاه دشمنان معنی دارد نه در دیدگاه ما ایرانیها. این اتهامی است که تحریم کنندگان به کسانی میزنند که به ایران کمک میکنند , اگر ما از داخل نیز همین اتهام را به کسانی که به ما کمک میکنند بزنیم باید بگویم یا اصولا از مرحله خیلی پرتیم و یا نیت سویی داریم که فقط آب را گل آلود کنیم.

تنها موضوعی که قابل بحث است چگونگی پرداخت تعهد آقای زنجانی است به دولت که ایشان بسیار منطقی سخن میگویند , "اگر کسی توانست هزار دلار از خارج به حساب بانک مرکزی واریز کند من دو میلیارد دلار مابقی را واریز میکنم". کسانی که مدام در بوق و کرنا میکنند یا نمیدانند که سالهاست سویفت بانک مرکزی قطع است و این بانک و شرکت نفت تحریم هستند و هیچ کس نمیتواند پولی به حساب این بانک و یا شرکت نفت واریز نماید و یا میدانند, اما از ناآگاهی دیگران در رسانه ها سوء استفاده کرده و به دنبال تسویه حسابهای شخصی هستند.

زنجانی مقصر شرایط تحریم نیست بلکه خودش نیز ریسک کرده و برای دور زدن تحریم ها , خودش و شرکتهای خارجی و سرمایه خارجی اش در لیست سیاه تحریم ها قرار گرفته است که باعث شده اجازه ورود به اروپا نداشه باشد و اگر به چنگ آمریکاییها بیفتد از بازداشتگاه گوانتانامو سر خواهد در آورد چرا که جرمش از دیدگاه قوانین آمریکا انتقال پول نفت به کشوری است که به زعم آمریکاییها در حال ساخت تسلیحات کشتار جمعی است. حال آیا نمایندگان محترم مجلس حاضرند جای ایشان باشند؟ کدام تاجری چنین ریسکی میکند که رابطه اش با دنیا قطع شود, حسابهایش مسدود شود و املاکش در همه جای دنیا مصادره؟ قیمت این ریسک چند است؟ البته بدتر از همه اینکه در داخل کشورش او را دزد و جرثومه فساد بنامند؟؟ ایا این باعث تاسف نیست؟

کسانی که هنوز دوست دارند زنجانی را جرثومه فساد بنامند باید منتتظر باشند که روزی این تلقی از اقتصاد و فرار دادن چنین تاجران و سرمایه دارانی از ایران آینده ای از این سرزمین میسازد که در اتیوپی برای دادن امید به مردم تصاویر زندگی در ایران را نشان خواهند داد! انتخاب با شماست…
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳۰
در انتظار بررسی: ۶۷
غیر قابل انتشار: ۸۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
521
782
والا با این تفاسیر ... مسوولین مشهود است.
هرکی جای بابک بود همین کار را میکرد.به نظر من سود این کار به جیب بابک بره بهتر از بانک خارجی هستش.
پاسخ ها
جم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بسوزه پدر حسادت. خیلی از مشکلات بابک زنجانی به خاطر حسادته
ضمنا نماینده های مجلس بسیار خوشنام هستن!! به حدی که اصلا در مورد این پرونده صحبت نکنن بهتره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
نه داداش
مشکل از اینجاست که چرا باید با دنیا چپ بیفتیم تا به این وضع دچار بشیم؟
این همه کشور مثل آدم دارند زندگیشونو میکنند و از این مشکلا ندارند
به موقعشم حرفشونو میزنند
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
خدایی حقا می گن مردم ایران پوپولیسمن همین با یک صحبت ساده نظرهای همگی عوض شد یکدفعه خوب شما قاضی نشدین و اگرنه هر کی سوزناک تر حرف میزد رای بهش می دادید
ناشناس
| ARGENTINA |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
اگه راست میگه چرا سند جعلی به بانک مرکزی داده ؟ یعنی غیر ایشون دیگه هیچ کس نمی تونه تحریم رو دور بزنه ؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
ما هم قبول داریم که وقتی تحریم می شوی و از خیابان راست خارج می شوی این مسائل وجود دارد. اما سوال این است که اگر بابک زنجانی برای دور زدن تحریم ها پولدار شده و ادعای عرضه داشتن می کند, آیا ننه قمر هم توان این را نداشت که نفت را بفروشد و پولش را "نتواند" به حساب بانک مرکزی بریزد؟ این چه نوع سفسطه ای است؟
کوروش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
کی گفته هر کی سرمایه دار دزد و مختلس و فاسدو... هست!
هادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
بنظر من این مقاله باید زودتر نوشته میشد نمی دونم سره کدام است ناسره کدام است ولی این را می دانم فرار سرمایه دارها از کشور بخاطر تندرویهای برخی مسئولین سالهاست اتفاق افتاده و می افتد
reza
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
ميگم يعني تو اين يه هفته كه گرفتنش ما آب و غذا نخورديم--يكي نيست به اين بابا بگه تو كه فكر ملتي چرا شركتاي تامين اجتماعي را به قيمت 1/3 خريده بودي --تازه اين رشوه هم كه تو جيب اچ اس بي سي يا رويال بانك و چنتاي ديگه ميرفته تودوره اقاي زنجاني تو جيب بانك خلق تركيه و وزراي تركيه يا رئيس جمهور تاجيكستان مي رفته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
من نمیدونم زنجانی کارش درست بوده یا نه ولی میبینم که بعضی ها که رسما وعلناً به کشور ضربه زدن و هیچکس هم بهشون نمیگه بالای چشمتون ابرو یه کم به حسن نیت این فشار روی زنجانی شک میکنم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
اكثريت مطلق ملت ايران هيچ اعتمادي به اين به اصطلاح نمايندگان ندارند كه سكوت آنها در مقابل پرونده بابك زنجاني نشانه بي گناهي ايشان باشد بلكه بيشتر به نظر ميرسد اين سكوت نشانه اين است كه از ديد اين آقايان ايشان اكنون مهره سوخته هستند و بايد براي رهايي حلقه هاي بالاتر فدا شوند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
ثروت 35 میلیارد دلاری رو به خاطر کمک به مردم بدست آوردی اونم تو 8 سال؟
کوروش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
همیشه در حال بازتولید دشمن برای خودمان هستیم، دشمن دشمن دشمن ...
همشه دوست داریم با مرگ دیگران زنده بمانیم، چرا؟!!!
احمد رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
اگر اتهامها درست هم باشه و سوئ استفاده کرده !بازهم قابل تقدیره که اون پولها و سرمایه را وارد ایران کرده و نه مانند بعضی....ها که به خارج کشور انتقال داده اند که ردی نباشه و خارجی ها از منافع آن استفاده می کنند. راستی در شرایطی که ورود قطعات هواپیما به کشور عزیز ما ممنوعه آیا ورود این هواپیما های شرکت جدید ایشان ارزشمند نیست ؟ و برای کشور مفید نیست؟بیاییم فریب جو سازی ها را نخوریم و اگر اتهامی هم باشه بگذاریم در شرایط آرامش رسیدگی بشود ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
74
177
دوازده نماینده محترم مجلس از میان دویست . . .
Ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
171
251
من إز بعد ظهر دستگيري اقاي زنجان خبر هاي سايت ها را تقريبا پيگيري كردم و اخبار ضد ونقيضي در باره زنجاني منتشر شده كه فكر ميكنم رسانه ها نيز بايد در مورد اخبار منتشره تامل كنند و در أين بازار نامردي ما نيز به دشمن كمك نكنيم من با بخشهاي إز أين مطلب موافقم ولي بايد متخصصين امر بانكداري و تجاربايد در اين مورد نظر بدهند بعضي إز اخبار طوري بود كه ادم فكر مي كرد كه در يك كشور گل و بلبل زندگي ميكنم و هيچ مشكلي هم وجود ندارد .
اقايان نويسنده بفهميد كشور تماما در تحريم است أب به اسياب دشمن نريزيد لطفا
فضول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
44
479
زنجانی چگونه تاجرشدبایدبرسی شود انموقع میشودنظرداد
پاسخ ها
amir
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بابا تو هم که از مرحله پرتی!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
این دوست فیسبوکی بابک خان یادش رفته بنویسه تمام اون شرکتهایی که میگه تو لیست سیاه رفتن و سرمایه ایشون در معرض ریسک قرار گرفته، به واسطه همون پولایی که به بیت المال برنگردونده، تاسیس شدن نه از ارث پدریش و عرق جبین.
man
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
امیر خیلی باحالی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
59
369
اگر اینطور هست دیگر چه نیازی به جعل سند از طریق بانک مرکزی تاجیکستان وجود دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
177
604
تقصیر زنجانی نیست
این بابا تاجر هست و در این برهه تجارت "پول" کرده است
تقصیر گردن کسانی است که ایران را وارد چنین مرحله نکبتی کرده اند و الان هم راست راست میچرخند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
درسته که انها مقصر اصلی هستند اما

بابک هم تا توانسته از اب گل الود ماهی گرفته!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
نوش جانش
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
منم موافقم که این بنده خدا یه کاری کرده که هم مملکت از اون وضع فجیع در بیاد هم خودش حال کنه، کار بدی هم نکرده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
هم بابک محاکمه بشه

هم اونایی که کشور را وارد تحریم کردند

میدونید دیگه کیا را میگم!
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
324
252
به به واقعاً عالی نوشته اند. بابک زنجانی تو این شرایط به کشور ما کمک کرده و ما هم داریم جواب خوبی هاشو اینجوری میدیم. واقعاً متاسفم واسه کسایی که ایشون رو مفسد مینامند واقعاً متاسفم!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
اقای علیرضا نفت ایارن رو بدن به من یکساله من بهتر از اقا بابک کار میکنم پول نفت رو به موقع پرداخت میکنم عزیزم نفت 100 دلاری رو زیر قیمت فروختن و پولشو پس ندادنم شد تجارت !!
majid
|
JAPAN
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
12
639
اگه هوای اون 12 نفر رو هم داشتن لو نمیرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
آفرين.
اصل مطلب رو گفتي.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
4
328
واقعا؟؟؟
خوب بيايد اينهارا در سيما براي مردم بگويد وشفاف وروشن والبته با يك نفر مخالفش هم باشد كه يكطرفه سخنراني نكندىمثلا حيدري نباشد،يك اقتصاددان خبره ودلسوز ملت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
فعلا رسانه ملي به فكر مناظره براي جابجايي پايتخت مي باشد چكار به اين كارهاي پيش پا افتاده دارد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
کدوم سیما؟مگه تاحالا واقعیتی رو برای مردم گقته؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
58
122
در برابر این تنها موضوعی که از نظر این نویسنده به ظاهر منطقی قابل بحث است باید گفت مگر شما نمی فرمایید که فلان بانک مبلغ زیادی کارمزد برای انتقال پول ایران گرفته که با وجود پرداخت جریمه کلان هنوز متضرر نشده است پس چرا جناب زنجانی حاضر نیست بخشی از سرمایه ای که از قبل این انتقال پول بدست آورده را به عنوان جریمه به دولت در عوض مبلغ بلوکه شده بپردازد اگر قرار به بلوکه شدن پول بود که دیگر احتیاجی به امثال ایشان نبود. یا شاید ایشان تنها به سود در یک معامله پرسود فکر می کنند و در موقع زیان سراغ دوستان پرنفوذ خود را می گیرند.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
13
302
با سلام
شما که جانبدارانه این مطالب را نوشته اید. خوب بود توضیح می دادید که ایشان در این مدت کوتاه چگونه به این ثروت هنگفت رسیده اند. نوشته اید هر کس از عهده کارهایی که زنجانی انجام داده براید به این ثروت هنگفت می رسد. می شود توضیح بدهید که ایشان چگونه به این ثروت رسیده اند تا بقیه مردم مطلع شوند آیا غیر از این است که با سوء استفاده از شرایط تحریم بوده است. ما سرمایه دار و تاجر در کشور زیاد داریم که هم اشتغال ایجاد کرده و هم مورد احترام مردم هستند. اما کسانی که در مدت کوتاهی و با زد و بند به ثروت کلان می رسند باید پاسخگو باشند. مردم و کشور ما با سرمایه و سرمایه دار مخالف نیست با مفسدین اقتصادی که یک شبه ره هزار ساله می روند مخالف است. و باید جلو آنها گرفته شود والا این چنین افراد جرات می یابند به جای درست کار کردن راه زنجانی ها و خاوری ها را پیش بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
عزیزم این ها مطلب منتشر شده در صفحه فیس بوک خود بابی جونه! نه جانبداری انتخاب!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
6
346
مگر نمیگید که دور از چشم رویترز پول نفت رو وارد ایران می کردید؟ خب چرا اون 3.5 میلیارد دلار بدهی تون رو نمی دید؟؟؟
آیا دسترسی به سطوح قدرت و افراد دولتی رانت نیست؟؟ چطور کسی که به قول خودش هواپیما وارد کرده نمی تواند بدهی خودش رو پرداخت کند؟؟
پاسخ ها
رضا
| CANADA |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
اگر توجه داشته باشید زنجانی تا قبل از اینکه خودش و شرکتهاش تحریم بشن میتونسته تحریم دور بزنه...این مشکلات از وقتی پیش اومده که تحریم شده...از وقتی که نتونسته سرویس بده حتات بهش گیر دادند ...اون موقع که لازمش داشتن مشکلی نبود که!!
یه ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
اصلا میدونی پول های بین کشورهاچطور جابه جا میشه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
6
182
اصلا همه بدبختی ها گردن من هست ولش کنید بنده خدا رو خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ چه پر رو .......
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
188
174
خوب یارو این رو تو فیس بوک گذاشته و نمیاد این جا بخونه ولی من نظرم رو میگم تا خواننده های این مطلب نظر بدن!
(در اتیوپی برای دادن امید به مردم تصاویر زندگی در ایران را نشان خواهند داد!) نمی دونم من این آدم با عرق ملی دمخوار و همنشین بابک ملت پرست!که این جمله رو گفته چی خطاب کنم، اما عزیز من ما از زمان جنگ تحریمیم و تاکنون ادامه داشته، میخوام بدونم این مرد بزرگ زمان جنگ بوده؟ اون زمان که شرایط سخت تر بود و هم باید با جهان برا امنیتمون می جنگیدیم هم برا رفع تحریممون! نه عزیزم اشتباه کردی و کلا در غلطی تو باید بری الان اتیوپی و از افتخارات این کشور بگی که چطوری مردمش نظام سلطنتی و کفر رو نابود کردند و هشت سال با کل دنیا جنگیدند و با تحریم دوباره کشورشون رو ساختند و هسته ای شدند و نفتشون رو خودشون استخراج کردند چون خون تندگویان ها براش ریخته شده بود تا امروز یکی مثل این آدم بیاد نفت رو بخوره و منتم بزاره!
...
در ضمن عزیز دل اگه نمی تونست پول رو از خارج بده به بانک مرکزی پس چجوری میگه من فلان تعداد شرکت در جهان دارم و با فلان کشورها تجارت دارم و پول کارگرهای خارج از کشورش رو از کجا می داده! خوب میومد و این پول نفت رو هم از اونجا می داد نمی شد؟ این که گفتن نداشت باید خودش می فهمید یا سخت بود برا یه نابغه که از تحریم برا خودش پول در اورد! اما شهید علی محمدی ها و روشن ها و شهریاری ها برای صلابت و قدرتمند نگه داشتن نام اسلام خونشون رو...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
" پول کارگرهای خارج از کشورش رو از کجا می داده! خوب میومد و این پول نفت رو هم از اونجا می داد نمی شد؟"
نه نشد که الکی حرف زده شود مرد حسابی پرداخت پول کارگرهای خارج از کشور را از درآمدهای خارجی و در خارج انجام می شود و ربطی به تحریم ها و ایران و انتقال پول به بانک مرکزی ایران برای حساب وزارت نفت ندارد.
این هم شدنی بود تا روز یکه بی بی سی خبرنگار از لندن فرستاد تاجیکستان تا مصاحبه کند و تق کار را در بیاورد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
130
62
راست میگه دیگه انتخاب چرا لجبازی میکنی؟ خوب ایشون تونسته از شرایط هم برای خودش هم برای کشور استفاده کنه بالاخره اگر هم مالی تونسته جمع کنه به خاطر شرایط کشور بوده مگه شرایط را این بابا به وجود آورده؟ بهتره شما بپیچی به پای به وجود آورندگان این وضع کشور
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
از یکی پرسیدند : چی شد که معتاد شدی؟

گفت: رفیق ناباب! البته زغال خوب هم بی تاثیر نبود!!!
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
180
71
مشکل کشور ما اینه که ما مردم عادی، الکی بدون اینکه برامون هیچ نفعی داشته باشه، وارد دعواهای سیاسیون و جناحهاشون میشیم. اکثر مردمی که میگن بابک زنجانی کلاه برداره اصلا نمیدونن جرمش چیه! اصلا چرا کلاه برداره؟! فقط میخوان با این کار یه جورایی کارای دولت قبلی رو تلافی کنند. ما مردم ایران خیلی احساسی هستیم و رسانه ها و اخبار هم به شدت رومون تاثیر میذارند و این خیلی بده.....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
ایشون راست میگه دیگه . ما مردم که اصلا نباید تو این کارها دخالت کنیم . اصلا مال ما نبوده که به ما مربوط بشه . پول سیاسیون بوده خودشون هم با هم کنار میان . ما فقط باید جون بکنیم و فشارها رو تحمل کنیم . ما رو چه به این حرفا !!!!!!!!!! یکم فکر کن وقتی حرف از مشکلات و جنگ و فشارها میشه همین مردم عادی !! سپر هستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
25
آیا نمی شود بدهی بابک به شرکت نفت را به حساب بلوک شده ایران واریز کردمن فکر می کنم برداشات از این حساب ممکن نباشد ولی واریز نه
قاسمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
152
42
بنده به عنوان یک تاجر دقیقا صحبت های آقای زنجانی را درک می کنم و می دانم باز کردن ال سی و جابه جایی پول یعنی چه ..باید عرض کنم در همین اواخر بعضی از ارگان ها شرایط خاصی را برای تاجرین معتبر ایجاد می کردند تا بتوانند مقداری از پول های دولت را وارد ایران کنند و ایشان هم از همین امکان استفاده کرده است . متاسفانه همان اتفاقی که در ترکیه افتاده است در ایران هم در حال انجام است یعنی دعوای سیاسی بین گروه ها که ضربه اش به اقتصاد ایران و مردم وارد خواهد شد . اگر بابک زنجانی ها به جرم نکرده پول شویی دستگیر شوند باید فاتحه ورود همین مقدار کم ارز را همین به ایران بخوانیم و گرانی های بیشتری منتظر مردم خواهد بود . به هر حال بنده حامی پول شویی و فساد در اقتصاد ایران نیستم اما واقعا باید فکری برای تحریم ایران کرد و نمی شود همه چیز را با هم داشت...
پاسخ ها
ناشناس
| CZECH REPUBLIC |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
امثال زنجانی باج می خواهند بهتره به جایی باج دادن به آنها با دنیا درست بر خورد کنیم تا تحریم ها برداشته شود
یه بیطرف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
124
۱." لازم به ذکر است که زنجانی هر آنچه اندوخته است وارد ایران کرده و سرمایه اش درگردش و در ریسک است نه پس انداز در بانکهای سوییس"
۲.کدام تاجری چنین ریسکی میکند که رابطه اش با دنیا قطع شود, حسابهایش مسدود شود و املاکش در همه جای دنیا مصادره؟ قیمت این ریسک چند است؟ البته بدتر از همه اینکه در داخل کشورش او را دزد و جرثومه فساد بنامند؟؟ ایا این باعث تاسف نیست؟
معلوم نشد اخرش همه اموالش تو ایرانه یا همش بیرونه اما مصادره شده؟!!!
اردشیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
82
214
یا نکن با فیلبانان دوستی یا بساز خانه ای در خور فیل...وقتی به شما اصرار کردن حتما از رانت و سودهای ویژه چند میلیاردی استفاده کن و جیب خودتو پرپول کن باید فکر اینجاها هم میکردی که به پاشوره بیفتی...حرص و آز و سرازیر شدن دلارهای بی زبون این مملکت که به حساب بی حساب کتاب شما واریز میشد برات مهم نبود که حالا کاسه چه کنم چه کنم گرفتی و ناله و فغان میزنی.وقتی با سرمایه این مردم بخت برگشته که برای برنج تو سرما و گرما تو صف میرفتن و جنابعالی تو هواپیمای خصوصی قهوه داغ صرف میکردی باید فکر این روزهام میکردی جناب زنجانی.
تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد بکام کاسه لیسان...ولی این کاسه لیسان باید منتظر نفرین پدرومادرهایی باشند که تو تحریم و گرونی شرمنده بچه هاشون شدن...چون حق اونا دست بی کفایت امثال شماها بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
6
329
برخی درست است وآن این که 35 سال است برای این که به یکی باج ندهیم به همه باج داده ایم
این ماحصل این مطلب است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
و به همین دلایل بالا هم اکنون بابک زنجانی فقط به صورت نمایشی بازداشت شده است به دلیل اعتماد سازی برای توافق ژنو که به غرب و آمریکا بگوییم که دور زدن تحریم ها کار ما نبوده است و با آن مخالفیم لطفا منتشر کنید
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
160
211
اينا هيچ كدوم دليل نشد كه پول ملتو سركيسه كني و پوزشو بدي اگه براي اقاي احمدي عزيز دردانه بودي ولي الان شرايط فرق ميكند بابك خان
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
درسته همیشه افرادی پیدا می شوند که پول جا به جا کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
85
71
مورد قبول است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
یعنی ما باید به امثال بابک زنجانی باج بدهیم تا کشور اتیوپی نشه !؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
زودتر میگفتی . چند وقته همه نشستیم منتظر نظر شما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
41
100
شاید زیادم پربیراه نمیگه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
9
116
ببخشید دوستان اقای زنجانی بفرمایند معنی ارایه سند جعلی واریز 2 میلیارد یورو به بانک مرکزی ایران و وزارت نفت چیه ؟
اگر نمی تونستند پول رو واریز کنند پرا سند جعلی ارایه کردند ؟
توی فرهنگ ما به این کار میگن دزدی شاید در فرهنگ دوستان بابک زنجانی به این کار چیز دیگه ای بگن ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
شاید هم تاجیکها میگن جعلیه تا پولهارو بکشند بالا.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
85
راست میگه......اقای مسئولی که این امتیاز رو دادی تا زنجانیها پول دار بشوند....اگر به من هم میدادی پول دار میشدم...پس من مقصر نیستم
مقصر کسی است که امتیاز میدهد...
متاسفانه چند سالی است که مسئولین اصلی این ماجراها .......مبری هستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
62
هرچند یه قسمتی از حرفهاش خیلی بی راه نیست!! ولی کلا توجیهش اینه که چون اچ اس بی سی دزدیده منم دزدیدم! این که همون لفظ ویژه خواره
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
8
86
ایشان که نحو وارد کردن پول نفت را خوب بلد بودند....
پس زحمت بکشند از همان راه پول بانک مرکزی را هم پرداخت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
پول بانک مرکزی دیگه جیه؟...همون پول نفته دیه...خیلی پرتی داود جان
ستارخان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اون موقع که اینکارو میکردند هنوز توسط نمایندگان مجلس لو نرفته بودند
reza
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
پاسخ به ستار خان--اين آقا قبل از اينكه نماينده هاي مجلس بفهمند يه سال پيش اسمش و خيلي از شركتاش رفت تو ليست تحريم اروپا--شش ماه بعدشم تو ليست آمريكا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
ایشان فقط پولهایی که براش سود داره رو میتونه وارد کنه
mona
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
46
27
به نظر من که خیلی هم منطقیه اگه زنجانی هیچ کاری نکرده کم کمش اینه که ایجاد کار کرده برای خیلی ها که در داخل هستند کاری که دولت نکرده نون رسونی هم به خیلی خانواده ها کرده ، دمش گرم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
16
107
عجب رویی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| CZECH REPUBLIC |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بخاطر رانت خواوری مدال شجاع هم می خواهد ! یکم از نفت رو هم می دادید به ما می فروختیم !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
9
89
همه این حرف ها مغلطه ای بیش نیست.
این فرد و اطرافیانش فقط و فقط از آب گل آلود ماهی گرفته اند و میگیرند.
اگر کسی دلش برای ایران میسوزد باید راه منطق و گفتگو با دانش کامل را جهت رفع مشکلات بین المللی در پیش بگیرد، نه این که شعار دهد و عرصه را طوری تنگ کند که عده ای .. و ... همچون زالوانی سیر ناشدنی بر بدن زخم خورده این مملکت چنگ و دندان زنند و اسمش را ریسک و دور زدن تحریم و ... بگذارند.
مهسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
11
106
جای بسی تعجب است که چه کسی بخودش اجازه داده ازبابک زنجانی دفاع کند ؟ هر که هست خودش برای واقعیت کوچکترین ارزشی قایل نیست
۱- آقای بابک زنجانی که از همه چیز آگاهی داشته ( تحریم چیست ، عملیات بانکهای خارجی چگونه است ، فروش نفت چیست ، ظرفیت یک بشگه نفت و کشتی نفت کش چقدر است ) دنبال چه بوده ؟
۲- از همه با عرضه تر بوده ؟ رانت هم نداشته ؟
۳- ثروتش را نمایندگان برایش فراهم کرده اند؟
۴- هرآنچه اندوخته وارد ایران کرده خوب چرا از همین اندوخته بدهیش را پرداخت نکرده ؟
۵- کارآفرین نمونه است ؟ ایول !!!
۶- آب وغذا هم وارد قلعه ایران کرده ؟ مرحبا !!!
۷- پولشویی هم که نکرده ؟ صدالبته !!!
۸- اگرکسی توانست ۱۰۰۰ دلار بحساب بانک مرکزی واریز کنه من ۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ واریز میکنم پس بدان که زرنگ وباهوش نیستی اصلا چرا قبول کردی ؟
۹- بابک ریسک کرده وهمه ی سرمایه وشرکتهای خارجی اش را درلیست سیاه تحریم ها قرار داده عجب زرنگه بخدا این بابک !!!
ايران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
16
27
بنده خدا .....
همش در راه خدمت به مردم ايران بوده
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
2
60
بنده خدا نگفته ایران اتیوپی میشود. گفته بدتر از اتیوپی میشود!
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
6
123
در همین متن چند تناقض وجود دارد : از طرفی بیان میشه که زنجانی آب و غذا برای یک قلعه محاصره شده آورده و از سوی دیگر بیان میشه که اگر کسی میتونه هزار دلار از خارج وارد کنه من دو میلیارد دلار دیگه رو واریز کنم. اگر شما نمیتونی این مبلغ رو وارد ایران کنی چه دلیلی برای این همه تعریف از خود داره؟ این نشون میده که کاسبان تحریم در طی این سالها چگونه از مال مردم ایران برج ها ساخته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
تا قبل از تحریم شدن مستقیم آقای زنجانی توسط امریکا ایشون موفق بودند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
بابا این طفلکی حتی زمینش تو ایران زمین هم از حقوق سربازیش خریده . بقیه سربازها خرج میکنن ایشون پس انداز کرده . این یک مورد رو فراموش کردن بگن هم سفره ایهاش
مصطفی محسنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
8
62
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
5
74
در اینکه تحریم موجب محدودیت در عملیات بین بانکی میشود تردیدی نیست اما در این اثنا نسبت به اقای زنجانی و مسولین وقت چند ابهام و سوال مطرح است:
--ایا فقط اقای زنجانی از این تحریم مطلع بوده و یا افراد دیگر هم این استعداد را داشته اند اما چون در باند دولت قبلی نبوده اند مورد اعتماد واقع نشده اند.
--ایجاد شرکت ها و هتلها و....در خارج از کشور بیانگر این واقعیت است که ایشان بر خلاف ادعا ثروت به دست امده از طریق گردش پول این ملت بینوا را به داخل انتقال نداده و تنها بخشی از ان را انهم به دلیل افزایش دارایی ناشی از بی ثباتی بازار به داخل منتقل کرده مثل پروژه ایران زمین و غیره.
--اصل ماجرا دروغگویی و اظهار اینکه مبلغ دومیلیارد یورو را از طریق بانک تاجیکی به ایران پرداخت کرده و بعد معلوم شد که اسناد جعلی و دروغ بوده است میباشد..
--اگر اقای زنجانی با پول این ملت خارج از ایران بانک تاسیس کرده تا بتوان پول ایران را به موقع به بانکهای ایرانی پرداخت کند و از این طریق موفق بوده این کار را انجام بده که واقعا دستش درد نکنه چون کاری کرده کارستان اما اگر با ایجاد بانک و تحمیل هزینه به خود و کشور نتوانسته باشد به ایران کمکی کند که ظاهرا هم اینطور است چون مدعبست 1000 دلار هم نمیتوان به بانکها واریز کرد خوب در این صورت دومیلیارد یورو این ملت ناکام تا کی باید رو هوا و در حساب این و ان بماند؟و ابهامات بسیار که در این مقال نمیگنجد.
---در هر حال بابک ها معلولی از علتند که باید ان علل شناسایی و اصلاح شوند وگرنه بدون اصلاح ان علل همین آش است و همین کاسه.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
4
60
جناب اقاي زنجاني
درست است كه شرايط تحريم را شما بوجود نياورده ايد
درست است كه عوامل دولت پاك و مهرورز با انكار هلوكاست، شعار هاي ايران هسته اي و كاغذ پاره خواندن قطعنامه هاي شوراي امنيت و و و مملكتمان را نابود كردند و هنوز هم با پر رويي تمام خودشان را انقلابي مردمي و پاك دست ميدانند، زمينه بوجود امدن غده هاي سرطاني چون شما را فراهم كردن
اما سن شما اينقدر هست كه امثال باكري ،همت، كاوه و و را به ياد داشته باشيد كه يك زمان وقتي كه به كشورعزيزمان حمله شد از جانظان گذشتند تا تماميت ارضي ايران عزيزمان بماند
متاسفم كه اينقدر اين مملكت از شعار هاي اوليه اش كه براي ان هزاران شهيد داده است دور شده كه امثال شما كه تحريم ها را دور زديد تا اين حق كميسون هاي كلان را نصيب خود سازيد و در شرايط سخت كه مردم از نظر اقتصادي و معيشيت اينقدر در فشارند خون انها را در شيشه كرده و تازه با وقاحت تمام خود را بسيجي اقتصادي خوانده و مظلوم نمايي كنيد
كار شما وقتي مقدس بود كه با دور زدن تحريم ها حداقل حق كميسون هايتان درامدي حدود ده مليارد دلار ثروت اندوخته نداشته باشد!
معین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
6
37
خوب همون جوری که تا حالا پول وارد این کشور میکرده دو میلیارد رو هم وارد کنه آخه این آدم از دید شما نخبه هستش عزیزم برا خودت بت ساختی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
44
پیدا شد یکی از کسانیکه کاملاً مخالف رفع تحریم‌هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
کاسب تحریم
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
8
53
چقدر پول قساوت قلب مي اورد طرف فراموش ميكند كه اگر قرار است كشورمان اتيوبي شود يكي از عواملش فرصت طلباني نظير شما ها هستند كه خون مردم را تو شيشه كرده ايد و اسمشم خدمت گذاشتين؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
صبح تا شب تو این سایت هوار می زنید که فلانی تفکرات پوپولیستی دارد، بهمانی تفکرات گوگولیستی دارد...
یه نفر که به خاطر ریسک پذیری بالای کارش از قبل پول کلونی که جابه جا می کنه کمیسیون می گیره شده فرصت طلب؟ هر سرمایه داری که به رشد اقتصاد مملکت خدمت کنه، این قدر باید حسود باشیم که بهش فحش بدیم؟!
نینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
5
14
با تشکر.از اینکه ما را از واقعیت امر آگاه فرمودید از شما کمال تشکر را دارم
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
30
البته که او محصول همین شرایطی است که کاغذ پاره های غربی بر سرمان آورده اند... او هرچه هست در ایران است و تولید داخل... نه اینکه از جایی آمده باشد. میشود سرمایه اش را تسویه کرد و تحقیق و بررسی که چگونه و از کجا این همه مال و منال بهم زده و شاید در این راه مجبور به جواب دادن به دولت و قوه قضاییه هم باشد ولی در مورد حرفهایی که او می زند بیشتر باید فکر کرد و مسبب آن یعنی دولت قبلی را به ... نه او را که ...
aref
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
20
26
بابا این بتده خدا راست میگه من باحرفاش موافقم
ناشناس
|
CANADA
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
79
داداش از یک طرف میگی زنجانی استاد دور زدن تحریمها بوده و چنین کرده و چنان کرده و ۱۰۰۰۰ منت سر مردم گذاشتی کانهو اگه بابکی نبود حالا ما از گرسنگی مرده بودیم و من میدونم زمان جنگ که ایشون ۱۰ ساله بودن هم از اتیوپی شدن ایران جلوگیری کردن !!؟؟
بعد از اینهمه تعریف هم میگید اقای بابک گفته اگه یکی تونست ۱۰۰۰ دلار به بانک ایرانی بده من هم ۲ میلیارد رو میدم !! پس اگه نمیتونه تو این وضع این پول رو بده فرقش با یه آدم عادی مثل بنده چیه ؟؟
پس به چه حسابی این پول رفته به حساب ایشون ؟ حتما به این حساب که گفته من این پول رو یه طوری میرسونم به دست بانک ایرانی !!
انشاء الله هر چه زودتر این روابط سیاسی ( اگه همین افراد بزارن ) درست بشه تا ببینیم بعر میخوان چیکار کنن !!
وحيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
32
13
دمت گرم، بالاخره يكي به دور از حسادت يك حرف حساب زد.


تا كي با اين تنگ نظريهامون همه سرمايه گذارا و كسايي كه فكر اقتصادي شون خوبه رو فراري ميديم و هيچ سرمايه گذاري از ترس كله پا شدن جرات سرمايه گذاري و فعاليت تو ايران رو نداره
فقط بلديم هركي پولداره بهش بگيم دزد و ...

وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
یعنی ما باید به امثال زنجانی باج بدهیم ؟
شرفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
24
15
حرف حق رو زد
پاسخ ها
ناشناس
| ARGENTINA |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
چطور بیت المال رو بسپاریم به ایشون ایشون هم هر وقت دلش خواست 1 تیکه نان بی اندازد جلوی ما ! منت هم بگذارد ! این آقا از پول نفت کشور پولدار شده می فهمید ؟ منت هم می گذارد !
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
7
9
در اینکه بعضی از نمایندگان بی تدبیر و افراطی هستند شکی نیست اما همه چیز را باید به آینده موکول کرد و در آخر در ایران اگه دستت رو توی عسل بزنی و بزاری تو دهن بعضیا دستت رو گاز میگیرند.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
8
32
زنجانی محصول این تحریم هاست.چه بیانیه ی پر از تناقض ومسخره ای داده
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
25
آن کس که حساب پاک است
از محاسبه چه باک است !؟
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
32
نمي دونم چرا ما ايرانيها عادت كرده ايم كه صفر و صد باشيم سفيد و سياه كامل باشيم يك روز از اين طرف بام مي افتيم يك روز از اون طرف بام. درست مثل نمايندگان مجلس كه 8 سال تمام با دولت قانون شكن و لجوج و متخلف و غيركارشناس مماشات كردند و دم نزدند نه به حالا كه دولتي نوپا را مرتبا وزرايش را به مجلس مي كشانند و كارت زرد مي دهند و سوال مي كنند! همين حكايت براي بانكها و موسسات اعتباري نيز هست. زماني طولاني در برابر ايجاد بانكهاي خصوصي مقاومت مي شد نه به حالا كه مرتبا مجوز بانكهاي خصوصي و موسسات اعتباري را صادر كردند تا به اينجا رسيده ايم كه در بهترين و شلوغترين و گرانترين خيابانهاي شهرهاي كوچك و بزرگ كشور . ساختمانهاي شيك و گرانقيمت بانكها و اين موسسات اعتباري مانند قارچ سربرآورده اند! من نمي دونم اين همه بانك دولتي و خصوصي و موسسه اعتباري و ... با اين همه حجم شعب مگر چقدر پول و نقدينگي در جامعه و دست مردم است كه بخواهند جذب كنند؟! آيا اين خود دليل روشني بر بيماري عميق اقتصادي كشور نيست؟! بسيار اتفاق افتاده است كه خود بانكها با خريد ملك و املاك با كاربريهاي گوناگون به تورم در بازار مسكن و زمين دامن زده اند. شما اموال مازاد بانكها را كه براي فروش گذاشته شده است و در برخي روزنامه هاي كثيرالانتشار آگهي مي شود ببينيد! از كاربري مسكوني داريم تا زمين زراعي و سوله صنعتي و باغ و آپارتمان و ....!! با تاسف عميق اقتصاد كشور ما بانك محور است و واسطه محور.. توليد محور و بازار سرمايه محور نيست.. عادت كرده ايم كه بي زحمت بخواهيم به ثروت كلاني دست پيدا كنيم اونها كه روابط خاص دارند خوب زودتر مي رسند و بقيه هم هميشه در روياي آن هستند!! و اين سريال غم انگيز اقتصاد ايراني و عادتهاي ايراني همچنان ادامه دارد.....! در همين تركيه كشور همسايه به خاطر يك رسوايي مالي حداقل 10 وزير يا خود استعفا مي دهند يا بركنار مي شوند اما در ايران ما كه اين قدر ادعاي مبارزه با فساد اقتصادي زياد است و چند برابر تركيه است فقط شعار است و شعار و حرف و حرف...! خوب خيلي ها هستند كه جري مي شوند و گستاخ مي شوند براي مفاسد اقتصادي و رانت خواري و ويژه خواري. دكتر محمود كه ادعاي پاكترين دولت تاريخ را داشت تحويل بگيرد.
پاسخ ها
اسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
وقتی نظرات مقاله می شوند
ماوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
4
40
سخنش خوب بود
ولی من یک سوال دارم ایشون که میگه به جای پول نفت به ما عروسک برنج الوده میدن و زنجانی بلده پول رو بیار داخل
پس چرا دو میلیارد رو نمیاره؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
مرا بگیرید ایران اتیوپی می شود
همین حالاشم با لطف شما و دوستانتان تفاوت زیادی با اتیوپی نداریم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
4
39
بابک خان که توان دور زدن تحریم ها و فروش نفت و غیره را داشته، پس چرا راهی برای پرداخت بدهی به بانک ایران پیدا نکرده؟!
شاید در سوئیس حساب نداشته باشه اما کلی ملک و املاک و سرمایه و حساب بانکی در خارج از کشور داره!
ناشناس
|
CANADA
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
7
54
نگارنده خبر خیلی با توسل به احساسات و تحریک غریزه وطن پرستی سعی کردند واقعیت را از جلوی چشم دور کرده و نگاه ها را معطوف به مشکلات کشور و کلاف سر در گم ناشی از بی مدیریتی دولتها و مسئولین گذشته و حال جلب نمایند . ما همه اینها را می دانیم . لطفا" شما بگوئید چگونه و بدون سرمایه و با انجام چه کار صحیح و سالمی می توان بعد از 5 سال علاوه بر خرج زندگی و گذران عادی معیشت ، یک میلیارد تومان سرمایه هم کنار گذاشت ؟؟ تا ما باور کنیم ایشان با انجام کار سالم توانسته هزاران میلیارد تومان کنار بگذارد !!!!!! لطفا" اگر شما عادت دارید خودتان را به خواب بزنید ! این توصیه را به دیگران نکنید ! ملت ایران خودشان صاحب عقل و شعور هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
رفیق! توسل به احساسات و تحریک مردم دقیقا کاریه که تو داری می کنی!
کم نیستن کسایی که کاملا قانونی به پول های کلون می رسند مخصوصا تو خارج. کافیه زندگی نامه ی سرمایه داران موفق رو بخونی. خیلی هاشون بد بختر از زنجانی بودن و بعد چند سال وضعشون ازش بهتر شده...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
ناشناس 21:33


اتفاقا" ناشناس 20:11 خیلی واقعی صحبت کرده است!

توی کشورما همه کارشناسان و اساتید بلند اوازه اقتصادی متفق القول معتقدند که ساختار اقتصادی درکشورما از اساس رانتی وفساد اور است!

معنی این حرف این است وقتی این چرخ ناسالم اقتصادی می چرخد عده ایی رانتخور به ثروت افسانه ای غیر عادلانه می رسند به قیمت فقیر شدن میلیونها هم وطن دیگر!

اگر تو زندگینامه آقای بیل گیتس یا آقای هوندا ویا مک دونالد ودیگران را خوانده باشی آنهابافساد ورانت خوری وویژه خواری وجعل سند انهم استفاده از شرایط بحرانی کشور شان و ناتوانی ملتشان در احقاق حقوقشان سوئ استفاده نکرده اندوبه ثروت های کلان نرسیده اند !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
جناب ناشناس 21:33
این جنابعالی هستی که نا آگاه هستی ، شما کار و تلاش افرادی همانند بیل گیتس و یا استیو جابز را که با مالیات دادن و زحمت فراوان به ثروت و شهرت دست یافته اند و همه ی مردم جهان از زحمتشان بهره مند شده اند را با یک رانت خوار که سرمایه ی کشور را به حساب خودش واریز کرده است یکی می دانید ؟ بنده و شما هم اگر 10 میلیارد دلار از سرمایه کشور را با روش های غیر قانونی داشته باشیم می توانیم شرکت هواپیمایی و صدها شرکت دیگر داشته باشیم و بعد ادعا کنیم داریم خدمت می کنیم ! همین فرد قرار بود صدها شرکت وابسته به تامین اجتماعی را با قیمتی بسیار کمتر از ارزش آنها با سوء استفاده و زد و بند خریداری کند کمی حافظه داشته باشید . تا یک متن را می بینید از این رو به آن رو می شوید .
محمد مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
5
22
هرگز با ... و رشوه و فساد هيچ حقي اقامه نمي گردد
هرگز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
7
39
این آقا که نمی تونسته 1000 دلار به حساب ایران واریز کنه چرا اسناد جعلی نشان داده؟؟؟؟؟
و اساسا کسی که نمی تونه پول به حساب داخل بیاره به چه حقی نفت رو می فروخته.
متن پر از تناقص است. بالاخره نفهمیدیم بابک خان می تونسه یا نمی تونسته؟؟؟
توهین به ملت سر بحث حسادت تاریخی هم بماند برای بعد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
4
37
ایشون که میگن خیلی وقته شرایط سویفت وجود نداره، پس چطور داشتن تابحال دلار رو جابجا می کردند که این قلم دو میلیارد دلار ناقابل رو دیگه نمی شه؟؟؟؟!!

یعنی مابقی پولها رو چکار کردند که این دو میلیارد رو نمی تونن همون کار رو بکنن باهاش!!
ایران زمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
5
26
بله یک ... بیت المال که به تله افتاده باید هم برای فرار از تله به هر دری بزند و هر اراجیفی را ببافد...!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
ماشالله نابغه،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
31
مسئولینی که باعث این محاصره شدند باید به مردم وخدا پاسخگو باشند حالا هر کی میخواد باشه !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
26
همینی که دلش واسه ایران سوخته شرکتهای تامین اجتماعی رو به یک سوم قیمت بهش هدیه دادن؟
abbas
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
4
22
برادر گرامی زیاد تند نرو. درسته که ثروت آقای زنجانی ماحصل شرایط تحریم است و اگر بحث شما را بپذیریم که زنجانی قصد کمک به کشور را داشته چرا اینهمه برای خود اندوخته. اگر همه که دستی در کار دارند به این روش عمل نمایند که واویلاست.
بانو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
49
چی بگم والا. اول باید اونی رو بگیرن که کار یک کشور رو به اینجا رسونده که حالا به رابین هود نیاز داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
منظورت اونه؟؟؟

همون؟؟

خود خودش؟؟

اسمشو نیار!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
25
9
یکی از بزرگترین مشکلات ما اینست که بخش خصوصی هیچ وقت نمی تواند به امنیت سرمایه خود اطمینان داشته باشد . کره جنوبی غولهای اقتصادی داره که با رانتهایی بس بزرگتر از امثال زنجانی ها به وجود آمده اند . اما عقلشون می رسه که نباید اینها رو فراری داد مادامی که دارند داخل کشور ایجاد کار می کنند و سرمایه گذاری می کنند درست مانند زنجانی که در داخل سرمایه گذاری کرده. ( البته به هیچ وجه معتقد نیستم که زنجانی بدون رانت پولدار شده کاملا محرزه این اتفاق بحث اینه که با این کارها ما قطعا از لحاظ اقتصادی پسرفت خواهیم کرد متاسفانه )
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
میشه بیشتر توضیح بدی چه جوری در کشور کره جنوبی رانت خوری امری قانونی است؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تاجایی که ما اطلاع داریم در تمام کشورهای توسعه یافته ودر حال توسعه مطرح جهان از جمله کره جنوبی هم پولشویی و هم رانت خوری و ویژه خوری جرم است ونه تنها با رانت خور برخورد شدید قضایی می شود بلکه با رانت دهنده هم برخورد قضایی می شود!

رتبه فساد اداری مالی کشور کره بسیار مطلوب است اما فساد مالی کشور ما جزئ 30 کشور فاسد دنیا هستیم!
ناشناس
| CZECH REPUBLIC |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بخش خصوصی چه ربطی به رانت خواری داره ؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
16
باشه تو راست می گی...فقط چراقا رم خاموش کن...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
24
خب بابک که بلده آب و نون وارد قلعه کنه، از همون طریق 2 میلیارد دلار رو هم پس بده!
بابک که ریسک میکنه اینبار هم خطر رو قبول کنه و سرمایه همین کشوری که شما غمش به دلته رو پس بده!
نگفتی بابک قبل از اینکه دلالی نفت رو بکنه چقدر سرمایه داشته و از کجا آورده!
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
13
کاملا درسته...پس تا کی این بازیها ادامه خواهد داشت....اتیوپی....بدبخت تو باید دست فروشی بکنی.
سعید
|
UNITED STATES
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
5
28
فقط مونده بیاد بگه:
من یه شانسم تو جمهوری اسلامی!!!
هر کی دیگه جای من بود، خودتون رو هم دو دره کرده بود!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
42
عجب جمله پرمعنایی گفته :
ثروت و سرمایه زنجانی نتیجه رانت نیست بلکه محصول شرایط خاصی است که همین نمایندگان شاکی خودشان فراهم کرده اند
بابا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
20
56
راست گفته
معلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
2
27
دستگیری بابک زنجان انحراف افکار عمومی از اختلاس آقایان ازبیمه است که پای خیلی ها گیر است
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
32
... مثل اینکه خودش رو خیلی زیادی باور داره . سرمایه داری و تجارت با پول این مردم که دیگه کار سختی نیست عزیزم .
راستی شما توی زندان چطوری به فیسبوک دسترسی داری. یا اینکه یک گروه حرفه ای ادبیاتی (البته با ادبیاتی آشنا : که خیلی شبیه به ادبیات دولت سابق هست) این نامه ها رو می نویسه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بلدم بلدم ها شروع شد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
۱۰۰۰ دلار!
می تونی بیاری؟!
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
34
واقعا تحت تاثیر این همه فداکاری قرار گرفتم با صدای بلند فریاد که زنده باد هرچه ... مال مردم خور تحریم دور زن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
4
28
میشه جدول سالانه رشد ثروت آقای زنجانی را ارایه بدهید؟

اگر در هر سال 20% تا 30% در این 8 سال اخیر رشد کرده باشند،

حرف شما قبوله!

اما اگر در این 8 سال، سالانه بیش از 50% رشد کرده باشند،

از رانت احمدی نژادی استفاده کردند!

والسلام
naser
|
UNITED STATES
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
14
17
حرف ها درست است باید با احتیاط عمل کرد و خود زنی نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| CZECH REPUBLIC |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
بهتر به جای باج دادن به رانت خوار های امثال زنجانی با دنیا تعامل کنیم !
ناشناس
| ARGENTINA |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
چطور از این به بعد نفت و بدین من براتون بفروشم !
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
5
32
یعنی این کشور با این همه ادعا !! اینقدر بدبخت و مفلوک شده که یه شوفر براش شاخ شده!! بزارین بالاتر
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
13
این مشکلات برخورد سیاسی با پرونده های فساد است.

دیگر کار به جایی رسیده که یابک زنجانی اعتبار قوه قضاییه را مخدوش جلوه میدهد.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
44
جالبه مرا بگیرید ایران اتیوپی میشود . شما ببین پشت پرده چه خبراست .خدا به داد ما ملت برسه والسلام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
43
شخصا از افرادی هستم که صنعت نفت و راهکارهای آنرا میشناسم بارها و بارها جلسات مختلف با معاونین وزیر محترم نفت برگزار کردم و درخواست فروش نفت به مشتریان اروپائی و آمریکائی نمودم که پاسخ ایشان منفی بود، 17 سال سابقه همکاری با بخش بین الملل در صنعت نفت در کارنامه من است، لذا شلوغ و جو. سازی نکنید و به این سوال جواب دهید چرا برای من نشد و برای بابک جان شد؟
کلیه مکاتبات موجود و آماده ارائه در مناظره است.
حق كو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
37
اين أقا نتيجه سياستهاي دولت قبل است الان هم منتظر نشأن شجاعت اند سؤالي داشتم حق العمل شما جقدر است اين طور كه اين أقا ثروت أندو خته ثروت ملي را با ملت شريك بوده أقا يأن اسم شركت ملي نفت را هم تغيير ميدادند و مينوشتند شركت نفت ايران و زنجاني
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
42
مثل اینکه یه چیزی هم ما به زنجانی بدهکار شدیم! بی زحمت شماره حساب اعلام کنید بدهیمون رو به ایشون واریز کنیم...
سینوس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
2
35
پس تابحال این همه وضعمون خوب بوده از بزرگواری ها و ایثار این مرد بزرگه!!؟ ... احمدی نژادی داره توی جامعه نهادینه میشه. به همه سرایت کرده.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
2
37
حالا که قراره پول نفت فروخته شده برنگرده یه دو تا نفنکش هم به من بدهند تا برای خدمت به ملتم بفروشم
قول میدهم شرکتهام رو تو ایران بزنم تا اشتغال زایی کرده باشم...
پاسخ ها
ناشناس
| CZECH REPUBLIC |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
به منم پول نفت بدن براشون جا به جا می کنم قول می دم !
مهیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
13
ما که هرچی نظر نوشتیم شما رو سایت نذاشتید لااقل مشخص کنید فازتون چیه یه روز گیر میدید که این بابا فاسده و بگیرید و ببندید حالام این بابا شده فرشته نجات ما ایرانی ها که البته ممکنه اینطورم باشه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
20
4
جناب انتخاب : شما وبعض سايت ها وروزنامه ها وتعدادي از نمايندگان ، دور زدن تحريم آمريكا را تحت عنوان فساد در كشور هم چون آمريكا زير سئوال برده ايد چرا ؟ . چرا داريد كاري مي كنيد كه امثال زنجاني مجبور شوند راه هاي دورزدن تحريم ها را لو دهند تا آمريكا از آن بهره ببرد ؟
هاج و واج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
17
شايد به زودي بايد شاهد آزادي اين قهرمان ملي باشيم ! اما آنچه مشخص است كدهاي تهديد كننده اي در محتواي پيام به عمد مستتر شده است كه هر كدام مي‌تواند چاچني يك بمب خبري باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
آفرین

کاملا" درسته

اگر بابک زندانه پس چه کسی به صفحه شخصی اون دسترسی داشته و این یادداشت رو گذاشته؟؟؟!!

آیا بابک از قبل فکر این روزهارو کرده بود؟؟

مثلا" کسی رو با پاداش کافی در خارج از کشور اجیر کرده باشد که در صورت گیر افتادن وی او هم دستان بابک رو افشا کند؟؟!!

به هرحال خیالش خیلی راحت بود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
16
5
به نظر من حرفاش منطقیه و «ممکنه» حقیقت باشه. سوای شلوغ بازی های رسانه ای ترجیح می دم صبر کنم و ببینم جرمی علیه اش ثابت می شه یا نه؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
11
قضاوت قبل از محاکمه! کاری که ما عادت داریم در مورد همه انجام بدیم. البته در زمینه فساد اقتصادی ما نه قضاوت درستی تو مملکت داریم نه محاکمه ای...
سادات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
20
5
آقای زنجانی حرف بسیار منطقی می زند ایشان منکر بدهی به وزارت نفت نیست گفته اگر کسی 1000دلار توانست به بانک مرکزی واریز کند من همه بدهی را واریز می کنم به نظر نمایندگان فقط شلوغش میکنند و قهرمان بازی میخواهند در بیارند ایشان این همه سرمایه در ایران دارند هر وقت خواستید میتونید مصادره نمایدشماها اگر خیلی قهرمان هستید برید پول نفت از چین وهند .......بگیرید آقا یان ایشان تاجر موفق هستند وتوانسته سرمایه جمع کند و17000* متوسط 3=51000نفر درکنار ایشان زندگی کنند لطفا حسود نباشید وبه ایشان به عنوان یک ایرانی افتخار کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
پس چرا رفته کلی به مقامات تاجیکی رشوه داده و سند جعلی درست کرده که سر مسولان کشورمون رو گول بماله؟؟

چرا؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اگر یک نفر دست توی جیب شما بکند و یک اسکناس 5000 تومان از شما کش برود و بفهمید دمار از روزگارش در می آورید حالا جه جور به کسی که از منافع کشور میلیاردها دلار را به حساب خودش واریز کرده افتخار می کنید ؟!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
منکر نیست که سند جعل کرده . با دخترهای تاجیک خوش گذرونی کرده . به رییس جمهورتاجیکستان رشوه داده . بسیارهم منطقیه ؟
خانواده شهيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
35
اين ادعاها از جنس صحبتهاي احمدي نژاد و فرقه اش است كه اعلاميه هشت ماده اي امام ره را به ديگران حواله مي داد!!! فيس بوك زنجاني هم ادعا مي كند كه ما ملت ايران در سي و پنج سال گذشته تمام روزو شب مان همينطوري بوده و چرا حالا يادمان آمده كه تحريم هستيم !! سپس با گستاخي و بي حيايي تمام ملت ايران را خيل ميليونها نااميد و بي عرضه !!!! معرفي مي كند! راست مي گفت مشاور دولت آقاي روحاني كه پاي دولت روحاني بر روي مينهاي دولت احمدي نژاد است ! عجب نقشه هايي براياين ملت سرگشته و حيران كشيده اند مدعيان دروغين!!!!!
احمد
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
30
آن نمایندگان مجلس که 300بار دولت آقای روحانی را سوال کرده اند باید جواب بدهند اگر آقای زنجانی خلاف کرده چرا ساکت بوده اند ودرجرم ایشان وفساد دولت قبلی شریکند واگر ایشان خلاف نکرده اند در ظلمی که به ایشان میشود(ودر زندان هستند )شریکند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
27
یعنی اینقدر اوضاع شیر تو شیر هست که بزرگ بدهکاران به ملت یقه ملت را میگیرند و طلبکار میشوند و تهدید میکنند که ایران تبدیل به اتیوپی میشود واقعا شعور این مردم که وارث تمدن و فرهنگی بزرگ هستند را چه فرض کرده اند ؟!
عمار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
17
آقایان نماینده که میگفتند بانک مرکزی دروغ میگه الان کجان؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
22
تمام ادعای این مطلب اینه که تحریم ها رو دور زده اما تناقض گویی اینجاست که هیچ کس نمیتونه 1000دلار به بانک مرکزی بده پس این چجور دور زدن تحریمهاست
پاسخ ها
ناشناس
| CZECH REPUBLIC |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
روش احمدی نژادی !!
داراقه محل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
29
اصولا ما طی این 8 سال بااین ادبیات "منم انکه رستم جهان را گرفت"خیلی زیاد وبه کرات مواجه بوده وکماکان هستیم .نمونه اش را چند وقت پیش ازیک آقای مدیر تازه برکنار شده میخوندم که آنچنان با سوز وحرارت از دستاورد های خیالیش نوشته بود که اشک آدم برای از دست دادن چنین مدیر لایقی!!سرازیر میشد...اینگونه حرافان بیعمل وبی کفایت متاسفانه در سیستم قبلی آنچنان رشد کردند که سالیان باید بگذرد تا مسوولین بتوانند اندکی اعتمادازدست رفته مردم را به سخنان خویش بازیابی کنند.درواقع ایشان کاری نکرده اند جز هدر دادن بیت المال به عنوان رشوه وکمسیون به طرفهای معاملاتی خود ولاجرم چون نفس کار غیر قابل حسابرسی بوده است خود نیز از این نمد تا توانسته اند کلاه دوخته اند.موجود بودن سرمایه ایشان درکشور نیز توجیه معقولی نیست جرا که به جز از ایران -واحتمالا افغانستان تاجیکستان سومالی کره شمالی وسودان-ایشان نمی توانسته اند در جای دیگری فعالیت داشته باشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
17
بده به من واریز میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| CZECH REPUBLIC |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
منم از چک واریز می کنم !
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
5
36
بهتر است ایران اتیوپی شود. ولی رانت خوار و ویژه خوار نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
اتیوپی بودن بهتر از فساد اقتصادی است . حداقل همه مثل هم می شیم نه اینکه یک آدم چند لا قبا بی هیچ تخصصی میلیاردها دلار از ثروت کشور را به حساب خودش بریزد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
56
اینها همه اش نتیجه یک چیز است: مرگ بر آمریکا و ناسازگاری با دنیا
داریوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
16
59
این که تحریما رو دور میزد خلافه!!!!


با این دستگیری همه سرمایه دارا و پولدارا از ایران فراری میشن

و ایران میشه مثل سومالی
پاسخ ها
ناشناس
| CZECH REPUBLIC |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
یعنی برای اینکه به آمریکا باج ندهیم باید به امثال بابک زنجانی باج بدهیم ؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
راست می گی ؟! شما حاضری من اموال هزاران نفر مثل شما را بدزدم و بعد بشم سرمایه دار و حمایتم کنید ؟!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
41
انگار تو این مملکت همواره عدهای هستند که دوست دارن آب رو همیشه گل آلود نگهدارند( با عمل و گفتاری که باعث دشمنی بیشتر دنیا با ما بشه) تا بوسیله قلابهایی امثال خاوری و زنجانی و .... ماهی های درشتری بگیرند. جالب اینجاست که هیچ وقت هم سیر نمی شوند. خدا به داد این مردم برسه که این جماعت به قول ما ترکها برای رسیدن به دستمالی حاضرند بازاری را به آتش بکشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
20
لطفا مسئولي كه نمي تواند زندگي آبرومندانه براي ملت ايران مهياء كند با بزرگواري و شجاعت كنار برود و جاي خود را به شخصي توانمند و مدعي بدهد !در جنگ هشت ساله با سالي هشت ميليارد دلار بعنوان كل در آمد كشور ، جنگ و معيشت مردم با سربلندي و سر فرازي اداره ميشد وليكن حالا چه شده كه اينهمه بي قانوني و مخفي كاري مي شود !؟ اميدواريم كه درصدي از مشكلات اقتصادي بخاطربخششهاي بدون حساب هشت سال گذشته به دولت سوريه و حزب الله لبنان و عراقيها وآفريقايي ها نباشد !!خدا داند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
52
این دوتا با هم تناقض داره!

آنچه یک کشور ثروتمند مانند ایران را به سمت اتیوپیزاسیون می برد فساد اقتصادی است ولا غیر!

اگر نبودند رانت خوران سنتی ورانت خوران جدید ما به این نقطه نمی رسیدیم که بابک خودش را ناجی ملت ایران قلمداد کند!
ناشناس
|
CANADA
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
1
32
شاید هم شرایط تحریم توسط دولت پاکدست و دوستانش برای این ایجاد شد که بابک زنجانی‌ها و ... به نون نوایی برسند.
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
2
26
متاسفانه تا وقتی تحریمیم وضعیتمون همینه
و روز به روز هم بدتر میشه

امیدوارم دکتر روحانی و ظریف به نتیجه برسن و همه تحریما ورداشته شه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
6
24
من درترکیه مثل همیشه به یک بانک که پول تبدبیل می کرد رفتم تا 400 دلار رو به لیر تبدیل کنم وقتی پاسپورتم رو دیدند گفتند برو صرافی .بی هیچ توضیحی از بانک بیرونت می کنند را باید لمس کنی تا بفهمی وقتی کاری می کنند که شهروند اتیوپی به پاسپورت ایرانی بخندد چه حسی دارد
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
12
آقا یه امتحان کنید ببینید پولی جا به جا می شود یا نه
محمد پور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
3
122
اگر این آقا می تونست تحریم ها را دور بزند چرا الان نمیتونه پول بیت المال رو بده؟؟به نظر من امثال این اقا بیشتر به فکر جیب خودشونن تا مردم.ایشون اول بهتره به مردم توضیح بدن با این سن کمشون از کدام راه مشروعی اینهمه ثروتو به دست آوردن . قطعا" اگه کسی از زاه مشروع به ثروت برسد اینقدر خاصه خرجی برا این و آن نمیکنه.این کسی هم که این مطلبو توی فیس بوک نوشته مطمئنا"از مواجب بگیرهای جناب زنجانی هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
63
61
قضاوت بدون اطلاعات ظلم است. رسانه ها هم بايد فضا را تيره و تار نكنند تا هر كس بتواند به راحتي حرفش را بزند
Amir Abbas
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
46
63
بیخود خودتونو عذاب ندین دوستان، از این پولا بیشتر تو این مملکت حیف ومیل میشه! این دو میلیارد دلار نا قابل هم اگه تو جیب آقا بابک نمیرفت توجیب یه رانت خوار دیگه میرفت. اصلا این پولا متعلق به مردم که نیست! الان یه جوون بخواد یه وام ازدواج ناچیز بگیره باید کلی دوندگی کنه و پوستش کنده بشه، آخرشم دست از پا دراز تر بیخیال بشه؛ اما امثال زنجانی ها چند میلیارد دلار در اختیارشون هست و خواهد بود!
باقر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
13
7
اولا ایران اتیوپی نمیشه فرانسه ی آسیا میشه اگر ایران اتیوپی بشه بهتر از اینکه در دست زنجانی و امثال او اسیر باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
7
من می تونم
بابک زنجانی 2
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
10
این همه دشمن تراشی ایران بالاخره کار دستش خواهد داد!!! کاش به جای شعارهای مرگ کمی سیاستمدارانه با دنیا مذاکرده میکردیم!!!
و این همه خسارت به ایران وارد نمیکردیم
باقر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
16
در صفحه فیسبوکش ایران را به قلعه تشبیه کرده و بابک زنجانی هم شوالیه ای که برای مردم آب و غذا میاره , جمع بکنید این مسخره بازیها را، شما در واقع خون مردم را درشیشه کرده اید
ناشناس
|
CANADA
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
4
داداش از یک طرف میگی زنجانی استاد دور زدن تحریمها بوده و چنین کرده و چنان کرده و ۱۰۰۰۰ منت سر مردم گذاشتی کانهو اگه بابکی نبود حالا ما از گرسنگی مرده بودیم و من میدونم زمان جنگ که ایشون ۱۰ ساله بودن هم از اتیوپی شدن ایران جلوگیری کردن !!؟؟
بعد از اینهمه تعریف هم میگید اقای بابک گفته اگه یکی تونست ۱۰۰۰ دلار به بانک ایرانی بده من هم ۲ میلیارد رو میدم !! پس اگه نمیتونه تو این وضع این پول رو بده فرقش با یه آدم عادی مثل بنده چیه ؟؟
پس به چه حسابی این پول رفته به حساب ایشون ؟ حتما به این حساب که گفته من این پول رو یه طوری میرسونم به دست بانک ایرانی !!
انشاء الله هر چه زودتر این روابط سیاسی ( اگه همین افراد بزارن ) درست بشه تا ببینیم بعر میخوان چیکار کنن !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
9
به نظر من این نمایندگان ملت و دولت قبلی را باید محاکمه کنند که کشور را به این روز انداختند
بهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
4
2
خیلی مرده دمش گرمخیلی مر
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
9
من يه سوال دارم مگه اين بابا نميگه متخصص دور زدن تحريم و آوردن پوله ؟ وقتي نمي تونه ٢ميليارد پول رو بياره پس با مني كه نمي تونم چه فرقي داره كه اين آقا الان كلي پول داره من ندارم ؟ پس قبلي ها رو چطوري مي آوردي ؟ بابا اين زنجاني با اين جملش كه هر كس توانست ١٠٠٠ دلار ..... كه خودشو زير سوال مي بره
منصور نوين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
1
عجب نطق آتشيني بود....
ناشناس
|
ARGENTINA
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
9
چند کلمای از کارگزار کاسبان تحریم ! هر کی رنگ کنی منو نمی تونی رنگ کنی !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
4
جناب ب. ز. اگر دو تا نامه جگرسوز دیگه بنویسی مثبت هات 100 درصد می شه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
5
به لطف جناب احمدي نژاد و دولت كريمه اش ايران خيلي وقته اتيوپي شده خودمان را گول نزنيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
30
خدا لعنت کنه کسی رو که باعث تشدید تحریم ها شد و با هر وسیله ای خواست تحریم ها رو درو بزنه نتونست و پول بی زبون مردم رو سرمایه گزاری کرد جای که لولو کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
1
15
خود کسی که این مطلب را منتشرکرده باید پیدایش کنند و سزای سخنانی که لایق خودش و خانواده اش است بدهند..اتیوپی آن جایست که تو در آن بزرگ شدی..وقتی درباره ایران با عزمت با این همه شهید صحبت میکنی مواظب دهانت باش.متاسفم برای این بی غیرتان که دم از عرق ملی میزنند!‏
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
3
دوستان یک مسئله مهم رو چرا هیچکی توجه نمی نماید آقا جان این بنده خدا یک جنس نسیه خریده حالا بدلایلی نظیر تحریمو... قادر به چذداخت وجه الان نیست خوب برید یقه اونکه از جیب ملت 2میلیارد نفت نسیه داده رو بگیرید ما که میریم شرکت نفت تا چند ماه قبل پول نقد نگیرن کالا نمی دن ..............اسامی اون مسئواین رو اعلام و دادگاهی کنین اگه عدالتی است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
16
هسته ای چه کردی با ما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
2
دوستان چتون شده با دو تا جمله اونم تو فيس بوك بدون اطلاعات كافى باعث شده بعضي اينجورى طرفدار بابك زنجانى شوند مطمئن باشيد خيلى چيزها هست كه گفته نشده و بايد صبر كرد احساسي با موضوع برخورد نكنيد
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
2
چطور خود را توانمندتربن فرد برای عبور از تحریمها و آوردن پول نفت به ایران میدانید ولی برای آوردن 2 میلیارد یورو مشکل دارید ؟؟ صحبتهای شما ضد و نقیض است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
11
این اقا و امثال ایشان (شهرام جزایری ها) اگر اینقدر نبوغ دارند در بیزینس چرا در اروپا و ... فعالیت خاصی ندارند؟ چرا؟ چون اونجا امثال این آقایان حتی نمیتوانند در سطح یک محله رقابت اقتصادی کنند.
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
10
0
بابک حتی اگه مرتکب جرم شده باشه که نشده باید با عزت بازجویی میشد نه اینکه دستگیر بشه اونم رسانه ای
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
4
"کدام تاجری چنین ریسکی میکند که رابطه اش با دنیا قطع شود, حسابهایش مسدود شود و املاکش در همه جای دنیا مصادره". اول باید معلوم شه این سرمایه قبل از شرایط تحریم بدست آمده یا بواسطه شرایطی که تحریم ایجاد کرده و رانتی که به شما دادن ایجاد شده و بعدش در معرض خطر قرار گرفته. البته بدون هیچگونه پیش داوری
جوجه ماشینی
|
UNITED STATES
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
10
امیر عباس درست میگه , بیخیال حرص نخورید . این پول اگه تو ایران هم بیاد به من و شما نمیرسه احتمالا بعدش با هواپیما میره به ... و ... و کشورهایی از این دست ...
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
5
خدا همه ما را ادم بفرماید
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
8
در جواب آقای بابک زنجانی باید عرض کنم ایشان یا هر دوست دیکری هر مقدار ارز داشته باشنداز هرکجای دنیا میتوانم در فاصله چند ثانیه به هر حسابی واریز کنم ، روش این کار را نیز خود آقای زنجانی بهتر از هر کسی بلد هستند .
سيروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
6
به قول خودشان ؛ ايشان يک بسيجي اقتصادي هستند.
روي مين اقتصادي رفتن.
کشور تحريم و .............تو هم بايد اينجوري چپاول کني؟
در ديگ باز مونده حياي گربه کجا رفته.
عاقل به کنار جوي تا پل مي جست ديوانه پا برهنه از آب گذشت
آين نوشتارتون هم خيلي آبکي بود.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
7
وای که بعضی ها چقدر ساده و .... هستن . با دیدن این نظرها آدم متوجه میشه افرادی بدون داشتن هیچگونه تحلیلی هر چیزی را که میشنوند باور میکنند و با وجود چنین مردمی ما محکوم به تحمل این وضعیت هستیم و احمدی نژاد و آدمهایی مثل اون به این کشور حاکم هستند و خواهند بود .فقط به یک نکته این نوشته توجه کنید که می گوید اگر کسی توانست هزار دلار به داخل بیاورد ....... باید گفت این را که همه میدانند و بابک زنجانی اگر تو نمیتوانستی غلط کردی قبول کردی اصلا" نفت را به تو دادند که اینکار را بکنی وگرنه چه معنی داشت . و وقتی تو میدانستی که نمیتوانی و اینکار را قبول کردی پس دزدی و سرمایه الی به سرمایه های خارجیت افزودی . حال مردم ساده یک مقدار شما تحلیل و قضاوت کنید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
11
ده درصد این پول رو کمیسیون به من بدن همش رو به شکل طلا تو فرودگاه امام تحویل دولت میدم.
vahid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
1
ما در شرایطی نیستیم که دولت را مواخذه نماییم که چرا چنین سرنوشتی را انتخاب کرده است چرا که پاسخ هر چه باشد چیزی عوض نمیشود.
این جمله از صحبتای مطرح شده واقعا قابل تامله اینکه چرا باید یه دولت مسیری رو انتخاب کنه که همچین شرایط بدی پیش بیاد به نظره من بابک زنجانی هنوز اتهام ثابت شده ای نداره و بیشتر فضاسازیه ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
3
0
قضاوت کردن واقعا سخت است مانند زمان کرباسچی که جهت توسعه شهر تهران کارهایی انجام داد که منجر به محکوم شده وی شد در صورتیکه قصد خدمت داشت

شاید هم بابک چنین قصدی دارد اگر ایشان مقصر است همراه وی خیلی ها مقصر هستند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
18
از اینکه نویسنده بقیه مردم را بی عرضه خوانده متاسفم اینکار از دست همه بر می آیدالبته با حمایت دیگران دسته گل به این بزرگی را یک تنه نمیتوان به آب داد چرا حرف بی ربط میزنید اینهمه سرمایه داخل کشور بابک زنجانی چگونه وارد این مملکت شده از اموالش بدهی های اورا بگیرند همین جانبداریهای بی مورد است که باعث شده هر چند وقت سروکله یک مفسد اقتصادی پیدا شود آنها میدزدند ومردم بیچاره تقاص پس میدهند
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
5
2
تاریخ قضاوت خواهد کرد که آقای زنجانی چه آدمی بوده است . زمان بهترین قاضی است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
1
9
ای بابا هر چند وقت یه ماجرا از رانت خواری و فساد اقتصادی منتشر میشه و مردم رو سرگرم می کنند و این مردم چقدر بد بخت اند که هیچ چیزی نمی توانند بگویند و در برابر همه چیز باید سکوت کنند اصولا از مردم کشور ما فقط برای شعار دادن استفاده می کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
1
15
کاسبان تحریم به خصوص برادران قاچاقچی رو جمع کنید بعد به ایشان برسید !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
14
باز دمشون گرم اينقدر از چندين هزار مليارد حرف زدند ما كه يك صفر اين پولارو تو خواب هم نميبينيم لااقل گوشامون عادت كردند و از نديد بديدي دراومديم !!!!!!
حالا ميتونيم بگيم ما ايرونيها پول ديديم اونم كمش 3000مليارد باز گلي به جمالشون كه رحم كردند 3000مليارد يورو يا دلار نبوده !
جاي شكرش باقيه كه تومن هستش !!!
سیدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
16
چطور تا دیروز میگفتید که پولها به حساب وزارت نفت و بانک مرکزی واریز شده، حالا که زنجانی رو گرفتن، میگید که نمیشد به حساب ایران پول واریز کرد!!!!!!!!!
اون نمایندگانی که هنوز میگن اسناد پول واریزی جعلی نیست، حالا چه جوابی دارن. واقعاً که ........ !!!!!!!!!!!!
lمهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
24
مقاله تاثیر گذاری بود اما :

1) لحن مقاله طلبکارانه نوشته شده است. منت سر مردم گذاشتند . متاسفم برای دولت که اینطور ضعیف عمل کرده که ایشان اینطور با مردم صحبت میکند. البته با تشبیه اتیوپی و گرسنگی و به رخ کشیدن شهامت و ذکاوت آقای زتجانی نسبت به دیگرن تخقیر هم کردند در حالیکه اینطور نبوده و آقای زنجانی از رانت و خوان بیکرانی استفاده کردند که برای هیج کدام از ما مهیا نبوده . هیچ جای دنیا چنین فرصت مغتنمی برای هیچ کسی ایجاد نمیشه . کلن متاسفم برای مسئولین که باعث و مفصرش آنها هستند .

2) ایشان هنر و وجه تمایز و خدماتشان همین هنر انتقال پول دولت به داخل ایران بوده است . حالا چرا این 2 میلیارد دلار را انتقال و واریز نمیکند ؟ بفرض لو رفته و نمیتواند . شرکت یا شخصی که دوسال است هنرش انتقال پول به داخل و گرفتن درصد و کارمزد بالایی بوده است میبایست ریسک و مسئولیت اینکار را هم بپذیرد و الان پاسخگو باشد . بنظرم نمیتواند از زیر مسئولیتش شانه خالی کند و هرطور شده مشکل واریز پول را حل کند .

3) جسادتی تاریخی که این آقا بهش اشاره کرده توهمی بیش نیست و در سطج صحبت های خاله زنکی ست . ایشان مسئولیت و تغهد خودشان را در این انتقال پول بپذیزند و پول کشور را واریز کنند . اینکه ایشان میگوید ریسک توقیف اموال و املاکش در خارج از کشور بخاطر رفاه و رفع مشکل کشور پذیرفتند و الان تحت تعقیب هستند داستان رابین هود است و برای جیگر فرض کردن مردم زده میشه. هیچ گربه ایی محض رضای خدا مئش نمیگره . اطفن به شعور مردم توهین نکنید که در این مقاله بارها البته کردید پول را واریز کنید و حالا که واریز نمیتوانید بکنید مسئولیت تان را بپذیرید و آسمان ریسمان بهم نبافید .

4) روی آخر صحبتم با مسئولین پاکدست و با وجدان است . بابک زنجانی 40 ساله و امثال رضا ضراب 30 ساله و حتا مه آفریدها " بازیگر " این نمایش و رسوایی و حیف و میل شدید بیت المال هستند . لطفن " کارگردان " های بی لیاقت و یا ناسالم این خسران تاریخی را توبیخ و دستشان را از بیت المال کوتاه کنید .
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
2
1
من با آقای مهران موافقم که میگه ما نباید وارد دعواهای سیاسی بشیم. اگر ما آدمهای منطقی هستیم نباید تا اثبات جرم بابک زنجانی در دادگاه اونو گناهکار بدونیم. و وقتی هم که تو دادگاه گناهش ثابت شد باید انتظار اشد مجازات رو داشته باشیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
3
0
واقعا موافقم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
3
0
چی کاربه این کاراداریدبیکاریدمگر؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
14
آقای زنجانی درست که شما یرای دور زدن تحریمها به دولت کمک کردید. ولی سوال این است که چرا شما میلیاردر شدید؟
هر کسی میتوانید با سیفون کردن میلیاردها دلار و رشوه دادن پوال جا بجا کند؟
رانت از فروش نفت مردم ایران جرم است برادر...
کاری که شما کردید وظیفه دولت بوده و نباید هیچ گونه سودی برای شما داشته باشد.
پولی که شما از دلالی نفت مردم به دست آوردهاید متعلق یه مردم ایران است نه شما ...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
10
بنده که پیشنهاد میکنم آقای زنجایی که میفرمایند ایشان تنها آی کیویی بودند که تحریمها را به نفع ملت بزرگ ایران!دور زده اند برای اثبات وفاداریشان طلب 2میلییاردی شان را به روش خودشان واریز نمایند
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
7
سوالي كه پيش مياد اينه كه بابك كه اين همه پولشويي به نفع ايران كرده و بقول نويسنده مطالب فوق دلارهاي نفتي زيادي رو وارد كشور كرده چرا اون ٢/٥ ميليارد رو نياورده؟ مگه فرق اين ٢/٥ ميليارد با بقيه دلارها چي بوده؟
مهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
10
3
پولداربودن توکشورما جرمه ما توحسودی سررشته داریم هرچی باشه زنجانی بخوره بهتره ...
armin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
2
با نمایندگان هدیه بگیر کار ندارم ولی شما هم سوء استفاده کرده ای
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
24
این آقای طرفدار غیر حسود جناب بابک زنجانی محبت کرده و بفرمایند که دارائی های آقا بابک قبل از احمدی نژاد چقدر بوده ؟ اون موقع ملت ایران باندازه کافی شعور دارند و می فهمند که ایشان ریسک کرده و یا اینکه از رانت های فراوانی که زمان احمدی نژاد در اختیار افراد خاص قرار گرفت، استفاده کرده است.
نورمحمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
8
سرمایه دارانی در جهان وجود دارند مانند بیلگیتس ویا آبرام اویج که سرمایه های خود را ازراه مشروع وخلاقیت ذهنی به دست می آورند وبه عنوان نخبه اقتصادی از آنها تجلیل میشود ومشاغل پایدار بسیاری ایجاد می نمایند . اما گویا آقا بابک بیشتر شرکتها وموسساتش در خارج از ایران است . اگر قرار باشد برای دورزدن تحریمها ایشان تشویق شود وحق خودشان را بیش از بیست و پنح هزارمیلیارد تومان میدانند کسانی که بانی وباعث این تحریمها شدند چقدر باید به این مملکت غرامت بپردازند ؟
کورش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
14
این چه حرفیه
هر کی بره از راه ناصحیح ثروت اندوزی کنه و یه عده را مشغول کار کنه دیگه خلاص. کسی باهاش کاری نداشته باشه. مگه میشه. پس کارخانه داران بزرگ کشور هر کاری میخواهند بکنند و بگن چون ما شغل ایجاد کرده ایم پس کسی باهامون کاری نداشته باشه
جلل خالق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
9
اقرار از این بهترنمیشد.توچه جوری پول دار شدی در عجبم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
14
دو ، سه میلیاردش پیش این آقا پیدا شد بقیه اش کجاست؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
0
22
ای خدا دلم واسه ایران عزیزم میسوزه برای اون دسته از مردم بیگناهش میسوزه که باید بیننده وشنونده ی چه اخبار ورویدادهایی باشن .اون کاگر بدبختی که باید درماه ۳۰بار مسافت ۱۳۰ کیلومتری خونه تا محل کارشو بره وبیاد.شاهدحق خوریها ودزدیهای مدیران ارشد بی لیاقت شرکتش باشه ولی نتونه کاری کنه .نماینده مجلس کجایی تو به چی چسبیدی اول پیگیر دغدغه های شهرواستانت باش اقای مو از ماست درار
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
3
60
هم احمدی نژاد و دور و وریاش مقصرند هم زنجانی درست نیست که این همه ادم فقیر باشند و اقای زنجانی با داشتن رانت دولت از فروش نفت که سرمایه ملی است میلیاردر بشود
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
0
57
آقای زنجانی که میگه به خاطر تحریم ها نمیشه حتی هزار دلار از خارج به ایران وارد کرد پس درآمد شرکت هاش در خارج از ایران رو تقدیم نیازمندان و مستضعفان همون کشور خارجی میکنه!!! o.O
و ثروت فعلیش هم پاداش اعمال خیرخواهانه ایشونه که خدا تالاپی از آسمون واسش نازل کرده!!!
خب از خدا میخواست تا این بدهیش رو هم از آسمون تالاپی بندازه تو حیاط شرکت نفت تا وزیر نفت بره برداره. اینکه دیگه تحریم نیست، هست؟!!
نظرات بینندگان