arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹

احمدی نژاد: تا قبل از سال ‌١٤٠٠، اولین ایرانی به فضا می رود

رييس جمهور كشورمان اعلاكم كرد كه تا قبل ازسال 1400 اولين انسان ايراني با دستگاه هاي پرتابگر و تجهيزات ساخت ايران به فضا مي‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس جمهور كشورمان اعلاكم كرد كه تا قبل ازسال 1400 اولين انسان ايراني با دستگاه هاي پرتابگر و تجهيزات ساخت ايران به فضا مي‌رود.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، دكتر محمود احمدي نژاد بعد از حضور در راهپيمايي 22 بهمن در ميدان آزادي حضور يافت و طي سخناني در جمع مردم با اشاره به آرمان هاي انقلاب اسلامي و دستاورهاي انقلاب با يادآوري اين كه يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي پيشرفت هاي علمي و صنعتي است،افزود: امروز دانشمندان ايران در تمام عرصه هاي علمي از جمله هوافضا حضور دارند، سكوي پرتاب گر و انواع پرتاب گر و انواع ماهواره و ايستگاه هاي زميني مديريت ماهواره را مي سازند و امروز در پي آن هستند كه موجود زنده به آسمان بفرستند و به لطف خداوند در سال 90 موجودات زنده توسط دانشمندان ايراني براي آزمايش به فضا پرتاب مي شود و براساس برنامه ريزي صورت گرفته تا قبل ازسال 1400 اولين انسان ايراني با دستگاه هاي پرتابگر و تجهيزات ايراني كه ساخت ايران است در فضا قرار مي گيرد.

وي تصريح كرد: تا قبل از اين كشورهاي ديگر ملت ايران را با اقلام پسته، فرش و... مي شناختند، البته آنها نيز بسيار ارزشمندند. مسوولان كشور وقتي سفر مي كردند از ايران براي همتايان خود پسته و فرش و هنر ايراني را هديه مي بردند، اما امروز به جايي رسيده ايم كه وقتي مسوولان به ديگر كشورها سفر مي كنند علاوه بر پسته و هنر دستي ايران يك دستگاه پيشرفته و مجهز از پيشرفت هاي ايراني و نانوتكنولوژي ايران را به عنوان سوغات به همتايان خود هديه مي دهند.

رييس جمهور در بخش ديگر از صحبت هاي خود با اشاره به پيشرفت هاي هسته اي در زمينه كسب انرژي صلح آميز هسته اي و مانع تراشي مستكبران در اين راستا گفت: در موضوع هسته اي همه مستكبران عالم از پيشرفت هاي ملت ايران به عنوان پيش قراول و خط شكن آزادي ملت ها مي ترسيدند و تلاش مي كردند كه ملت ايران به قله هسته اي دسترسي پيدا نكند، ولي اكنون ملت ايران با همت جوانان و متخصصان خود به تمام چرخه در اين رابطه دسترسي پيدا كرده است و آنها نتوانسته اند مانعي در رسيدن به اين قله شوند و شكست خوردند.

وي ادامه داد: امروز دو راه در برابر آنها وجود دارد. راه اول ادامه مسير قبلي است كه اين مسير ، مسير تجربه شده اي است و آنها در اين مسير تمام قدرت مادي خود را بسيج كرده اند كه ايران هسته اي نشود ولي موفق نشدند و اگر آنها اين مسير را ادامه دهند، اين راه از قبل شكست خورده است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: راه دومي كه در برابر آنهاست اين است كه همكاري كنند و راه تعامل و همكاري را به جاي تقابل در پيش بگيرند و اين به نفع آنها نيز هست.

رييس جمهور خطاب به آنها گفت: اگر تعامل و همكاري كنيد، اين به نفع شماست و اگر براي همكاري آماده ايد استقبال مي كنيم، اما اگر با خيالات خام خود بخواهيد طاقچه بالا بگذاريد و مانع تراشي كنيد، بدانيد كه اين ملت راه خود را ادامه خواهد داد.
برچسب ها: فضا ، احمدی نژاد ، 1400
نظرات بینندگان