arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷

توسعه بازارهای دیجیتال و استارت آپ ها در بخش کشاورزی

تنوع بخشی در تامین نهاده های دام و طیور و ورود این نهاده ها توسط متقاضیان و اتحادیه ها و تشکل ها از ضروریاتی است که وزارت جهاد کشاورزی و مجلس بر آن تاکید دارد و شرکت سیمرغ با توجه به توانمندی های اقتصادی و تجربه های بازرگانی به طور جدی به این عرصه ورود پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بخشی از نهاده ها و توزیع آن میان تشکل ها و اتحادیه های دام و طیور با هدف تنظیم بازار اعلام آمادگی کرد.

به گزارش انتخاب، مدیرعامل شرکت سیمرغ در دیدار با رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه گفت: ما آماده ایم نهاده های مورد نیاز کشور را با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام وارد و بر اساس سیاست های این شرکت، نهاده ها را توزیع کنیم.

علی تقوی فر افزود: در حال حاضر نیز ما هر از گاهی به منظور تامین خوراک دام و طیور، ذرت، جو و سویا وارد می کنیم که بخشی از آن به مصرف واحد های تولیدی زیر پوشش شرکت سیمرغ می رسد و بخشی دیگر را ترجیحا به رغم مشکلات نقدینگی اتحادیه ها و تشکل های دام و طیور، میان آنها توزیع می کنیم.

وی اظهار داشت: این شرکت علاوه بر افزایش بهره وری، تولید محصولات بهداشتی و عرضه آن با قیمت های مناسب، اشتغال زایی، نوگرایی با نگاه منابع ملی، سیاست های وزارت جهاد کشاورزی را اجرا می کند.

تقوی فر تصریح کرد: سال گذشته با بروز بیماری آنفلوانزا و کاهش تولید تخم مرغ در کشور، با مجوز وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات جوجه مرغ تخم گذار و تخم مرغ کردیم و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت و تنظیم بازار، تخم مرغ های وارداتی را با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده در نقاط مختلف کشور و همزمان در بیش از ۱۰ نقطه تهران نیز این محصول را توزیع کردیم.

وی ادامه داد: در استان هایی مانند خراسان، کرمان و یزد نیز ۳۰ درصد تولیدات مان را با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده عرضه داشتیم که به تثبیت قیمت کمک کرد.

مدیرعامل شرکت سیمرغ با بیان این که ۹۰ درصد این مجموعه مربوط به بانک های کشاورزی، تجارت و ملی است، گفت: تولید تخم مرغ در واحد های زیر پوشش این شرکت تا ۵۷ هزار تن در سال گذشته رسید و هم اکنون روزانه ۱۶۰ تن از این محصول را تولید می کنیم که ماه های آینده این رقم به ۱۹۰ تن هم خواهد رسید.

وی در عین حال، ظرفیت جوجه ریزی واحد های زیر پوشش این شرکت را ۳۶ میلیون قطعه در سال عنوان کرد.

تقوی فر اذعان داشت: بخشی از تولیدات تخم مرغ مجتمع های شرکت سیمرغ به علت برخورداری از کیفیت بالا علاوه بر افغانستان، عراق، ترکمنستان و تاجیکستان به کشورهایی مانند دبی و بحرین که استانداردهای بالای اروپا را لحاظ می کنند، صادر می کنیم.

تقوی فر میزان صادرات تخم مرغ به کشورهای خاورمیانه را در سال ۹۵ نزدیک به 10
هزار تن عنوان کرد.

وی راه اندازی واحدهایی در حوزه طیور و دام را از دیگر رویکردهای کاری این شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا مجتمع گوشت زیاران که بیش از ۱۰ سال غیر فعال بود در اواخر سال ۹۵ به طور حساب شده آماده و راه اندازی کردیم به طوری که در این مجتمع یک زنجیره کامل تولید اعم از پروار بندی، کشتار، بسته بندی، کاخانه خوراک دام و تبدیل ضایعات است.

وی ادامه داد: این مجتمع با هدف تقویت دام کشور، کمک به عشایر و تعادل بخشی به مراتع راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت سیمرغ افزود: ما در سال ۹۶-۹۵ نزدیک به هفت واحد تولیدی نیز راه اندازی کردیم که منجر به اشتغالزایی ۳۰۰ نفر شد.

وی استفاده از نژادهای برتر دام و طیور، کاهش پرت زمانی و بهره گیری از نیروی انسانی و نوآوری را از مهمترین عوامل موفقیت شرکت سیمرغ در تولید محصولات برشمرد.

تقوی فر همچنین از ورود این شرکت در حوزه ناوگان حمل و نقل طیور خبرداد و تصریح کرد: این اقدام در راستای مسایل بهداشتی و سیاست های وزارتخانه صورت می گیرد.

وی در همین حال نظام اداری و بوروکراسی برای صدور مجوزها را از مشکلات موجود و موانع تولید دانست و گفت: این مساله موجب کندی کار و فرصت سوزی برای سرمایه گذاری و تولید می شود که نیاز به بررسی و تجدید نظر دارد.

در این دیدار، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: تاسیس این مجموعه به اتکای مطالعات عمیق و تفکرات ژرف و دوراندیشانه صورت گرفته و وزارت جهاد کشاورزی از بخش های خصوصی فعال که در راستای سیاست ها و اهداف این بخش حرکت می کنند ،حمایت خواهد کرد.

شاهرخ رمضان نژاد،تامین خوراک دام و طیور را از مسایل مهم در بخش کشاورزی دانست و اذعان داشت: در راستای تامین آب مجازی بخشی از محصولات آب بر نظیر ذرت به کشور وارد و این محصولات آب بر در چرخه تولید منجر به اشتغال و ارزش افزوده می شود و محصول نهایی برای رفع نیاز داخلی و صادرات مصرف خواهد شد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: تنوع بخشی در تامین نهاده های دام و طیور و ورود این نهاده ها توسط متقاضیان و اتحادیه ها و تشکل ها از ضروریاتی است که وزارت جهاد کشاورزی و مجلس بر آن تاکید دارد و شرکت سیمرغ با توجه به توانمندی های اقتصادی و تجربه های بازرگانی به طور جدی به این عرصه ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: این شرکت می تواند یک سهم ۱۰ تا ۲۰ درصدی برای واردات نهاده های مورد نیاز دام و طیور در یک برنامه پنج ساله با نگاه اقتصادی و ملی برای خود تعریف کند.

رمضان نژاد تصریح کرد: تغذیه یکی از حلقه های مهم زنجیره ارزش در حوزه صنعت دام و طیور است و وقتی حدود ۷۰ درصد هزینه های تولید در این بخش مربوط به تغذیه است، بنابراین واردات نهاده ها و توزیع آن میان تولیدکنندگان اقدام معقولانه ای است.

وی فراهم کردن بازارهای متنوع در حوزه دام و طیور را ضروری خواند و گفت: اگر ما بتوانیم در کشور محصول فنی، بهداشتی، مورد پسند مصرف کننده و با استاندارد بالا تولید کنیم، دستیابی و ایجاد بازارهای جدید میسر می شود.

رمضان نژاد به کسب و کارها و بازارهای دیجیتالی و استارت تاپ ها در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: این بازارها، زمینه های جدید اقتصادی و سودآوری هستند که همزمان با مهندسی کردن نظام سنتی عرضه و بازار می توان واسطه های غیر ضرور را حذف و محصولات نهایی را با قیمت مناسب عرضه کرد تا مردم به رفاه و آسایش بیشتری برسند.

وی در همین حال تولید سازگار با اقلیم و محیط زیست را برای پایداری تولید ضروری و آن را از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی خواند و تصریح کرد: در این راستا شیوه های جدید کشت برای صرفه جویی و مصرف آب مانند کشت نشایی، کشت های پاییزه و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز و مزرعه به فضای گلخانه ای در حال اجرا است.

رمضان نژاد گفت: اگر کشت نشایی جایگزین بذر کاری شود کمک قابل توجهی در افزایش راندمان آب خواهد کرد.

نظرات بینندگان