کد خبر: ۲۳۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۲۳

بی‌ام‌و X۷ معرفی شد؛ لوکس‌تر از همیشه! +عکس

شرکت بی‌ام‌و از خودروی X7 به صورت رسمی رونمایی کرد. بی‌ام‌و X7 ابعاد بزرگتری در مقایسه با X5 دارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شرکت بی‌ام‌و پس از مدت‌ها انتظار از خودروی X7 پرده‌برداری کرد. این خودروی SUV غول‌پیکر در کالیفرنیا تولید می‌شود. بی‌ام‌و X7 از سه ردیف صندلی بهره می‌برد و از ماه مارس سال آینده میلادی‌ در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد. در این تاریخ فروش نسل جدید خودروهای سری 3 نیز در این کشور آغاز می‌شود.



بی‌ام‌و X7 در مقایسه با دیگر خودروهای ‌SUV این برند از طراحی اغراق‌آمیزتری بهره می‌برد. در جلوی این محصول شاهد حضور جلوپنجره بسیار بزرگی هستیم. در اطراف جلوپنجره چراغ‌های LED خودنمایی می‌کند که به صورت باریک طراحی شده است. طراحان بی‌ام‌و X7 درب‌های عقب این خودرو را در مقایسه با درب‌های جلوی آن به صورت بزرگ‌تر طراحی کرده‌اند. علت این تفاوت در ابعاد، دسترسی راحت‌تر به صندلی‌های ردیف سوم است.

بی‌ام‌و X7 در دو مدل در ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شود. مدل xDrive40i قیمتی پایه‌ای برابر با 73,900 دلار دارد و مدل xDrive50i با قیمت 92,600 دلار در این کشور به فروش می‌رسد. مدل ارزان‌تر این خودروی غول‌پیکر به یک موتور 6 سیلندر خطی مجهز شده که از توربوشارژر بهره می‌برد. این موتور قدرتی برابر با 335 اسب بخار (250 کیلووات) را در اختیار راننده قرار می‌دهد و گشتاور تولیدی آن برابر با 447 نیوتون متر است.



سرعت مدل xDrive40i بی‌ام‌و X7 در مدت زمان 5.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل xDrive50i این خودرو از یک موتور 8 سیلندر بهره می‌برد. این موتور با حجم 4.4 لیتر به توربوشارژر دوقلو مجهز شده است. این موتور قدرتی برابر با 456 اسب بخار (340 کیلووات) تولید می‌کند و گشتاور تولیدی آن برابر با 649 نیوتون متر است. این خودروی SUV شتابی برابر با 5.2 ثانیه دارد.

این دو خودرو به جعبه دنده خودکار 8 سرعته مجهز شده‌اند. این گیربکس قدرت تولیدی موتور را به چهار چرخ بی‌ام‌و X7 منتقل می‌کند. در مدل xDrive50i قابلیت قفل دیفرانسیل در اختیار راننده قرار می‌گیرد. در این خودرو سیستم تعلیق بادی مجهز به دمپرهای تطبیقی برای محور جلو و عقب در نظر گرفته شده است.



بی‌ام‌و X7 در مدل xDrive50i در اختیار خریداران در کشورهای اروپایی قرار نمی‌گیرد. بی‌ام‌و در اروپا دو مدل مختلف مجهز به موتورهای دیزلی را عرضه می‌کند. مدل 30d این خودر‌ از موتور 6 سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر بهره می‌برد. این موتور قدرتی برابر با 261 اسب بخار (195 کیلووات) و گشتاوری برابر با 620 نیوتون متر تولید می‌کند. مدل دیگر با نام M50d در این کشورها به فروش می‌رسد.

مدل M50d بی‌ام‌و X7 به موتور 6 سیلندر با حجم 3.0 لیتر مجهز شده که از توربوشارژر چهارگانه بی‌ام‌و بهره می‌برد. این موتور توربودیزل قدرتی برابر با 395 اسب بخار (294 کیلووات) را در اختیار راننده قرار می‌دهد و گشتاوری برابر با 760 نیوتون متر تولید می‌کند.



بی‌ام‌و در طراحی کابین این خودرو عملکردی کاملا سخاوتمندانه داشته است. بی‌ام‌و X7 دارای فضای داخلی کاملا لوکس و جادار است. در داشبورد این خودرو شاهد قرارگیری دو نمایشگر 12.3 اینچی هستیم. یکی از این نمایشگر در پشت فرمان و به عنوان کیلومترشمار خودنمایی می‌کند و صفحه نمایش دوم برای سیستم ناوبری و همچنین سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنسول میانی این خودرو دکمه‌های زیادی به چشم می‌خورد. راننده در این بخش می‌تواند حالت‌های رانندگی مختلف را انتخاب کند و ارتفاع سیستم تعلیق را نیز تنظیم کند.



بی‌ام‌و برای جدیدترین و لوکس‌ترین خودروی SUV خود به صورت استاندارد از سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای استفاده کرده تا راحتی تمام سرنشینان را تضمین کند. خریداران می‌توانند برای خودروی خود سیستم تهویه پنج ناحیه‌ای را سفارش دهند. برای سفارش این ویژگی باید هزینه جداگانه‌ای را به بی‌ام‌و پرداخت کرد.

این خودرو قادر به حمل 7 سرنشین است و صندلی‌های جلوی آن قابلیت تنظیم بالایی دارد. این خودرو از فضای بار حجیمی بهره می‌برد. در صورتی که 7 سرنشین خواهان استفاده از این خودرو باشند، راننده به 1376 لیتر فضای باز دسترسی دارد. در صورت بسته بودن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، فضای بار به 2560 لیتر افزایش پیدا می‌کند که کم‌نظیر است.

بی‌ام‌و X7 به فناوری‌های زیادی مجهز شده که به راننده کمک می‌کند. مدل xDrive40i این خودرو به صورت استاندارد به سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار تصادف در عقب و جلو و سیستم شناسایی عابر پیاده مجهز شده است. مدل xDrive50i خودروی بی‌ام‌و X7 علاوه‌بر سیستم‌های نمونه ارزان‌تر، دارای سیستم کمکی پارک خودرو و سیستم نگهداری خودرو در میان خطوط به صورت استاندارد است. پیش فروش این خودرو در ایالات متحده آمریکا در ماه جاری میلادی آغاز می‌شود.