کد خبر: ۲۳۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۱۶

زنان سیاستمدار دنیا چه خودروهایی سوار می شوند! +عکس

درون خودروی ترزا می یک مخزن اکسیژن برای مواجه با حملات احتمالی شیمیایی یا باکتریایی تعبیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سیاستمداران کشور های مختلف خودروهایی سوار می شوند که با خودروهای مردم عادی فرق دارند. این خودروها از لحاظ امنیتی دارای ویژگی های خاصی چون ضد گلوله، ضد حریق، ضد انفجار و... هستند. در این مطلب شما را با خودروی زنان سیاستمدار جهان معاصر آشنا می‌کنیم.

ملکه الیزابت دوم (انگلستان)
ملکه الیزابت دوم با یک بنتلی آرنیج که توسط کمپانی "مولینر" شخصی‌سازی شده در سطح خیابان‌ها حرکت می‌کند. این خودرو به مناسبت پنجاهمین سال پادشاهی وی برای کاخ بریتانیا ساخته شد. آرنیج سلطنتی یک لیموزین زیباست که فاصله بین محوری آن بیش مدل استاندارد بوده و عرض و ارتفاع بیشتری نسبت به مدل‌های معمولی دارد. بدنه خودرو زرهی طراحی شده و شیشه ها ضد گلوله هستند.

آنگلا مرکل(آلمان)
آنگلا مرکل -صدر اعظم- و فرانک والتر اشتن‌مایر –رئیس جمهور- آلمان‌ها از آئودی A8 L W12 امنیتی 5.2 متری و 500 اسب‌بخاری خود لذت می‌برند.

نکته جالب در خصوص خودروهای سیاست‌مداران آلمانی به پلاک آن مربوط می شود. کد 1-0 به رئیس جمهور، کد 2-0 و کد 3-0 متعلق به وزیر امور خارجه تعلق دارد. با افزایش شماره پلاک‌ها از اهمیت دفاتر و ادارات کاسته می‌شود.

ترزا می، (نخست وزیر انگلستان)
ترزا می مدت‌هاست که یک خودروی جگوار سنتنیال xj می‌راند که مقاومت زیادی در برابر حملات خارجی کم تا متوسط از خود نشان می‌دهد.

این خودرو به یک موتور 5 لیتری V8 با قدرت 503 اسب‌بخار مجهز شده که به وسیله یک پوشش قطور 5 اینچی محافظت می‌شود.

درون خودروی ترزا می یک مخزن اکسیژن برای مواجه با حملات احتمالی شیمیایی یا باکتریایی تعبیه شده است. همچنین صندلی‌های ماساژور و سیستم صوتی با 20 واحد پخش در فضای داخلی این جگوار وجود دارد.





*عصر ایران