کد خبر: ۲۴۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۳۸

کلاهبرداری خلاقانه بدافزار اندروید

 گوگل به تازگی ۲۲ اپلیکیشن اندرویدی را از فروشگاه پلی استور پاک کرده است. علت این امر سواستفاده این برنامه ها از گوشی های اندرویدی به منظور نمایش تبلیغات ناخواسته بوده است.

فروشگاه پلی استور گوگل این روزها با هجوم بدافزارهای تبلیغاتی مختلف مواجه شده که تلاش می کنند با ترغیب کاربران به کلیک کردن بر روی خود درآمدی به جیب بزنند.
یک نکته جالب و بی سابقه در مورد این بدافزارهای تبلیغاتی آن است که اگر چه آنها آگهی هایی را بر روی گوشی های اندرویدی به نمایش درمی آوردند، اما در مواجهه با آگهی دهندگان مدعی می شدند تبلیغات مذکور بر روی آیفون به نمایش درمی آید تا بتوانند پول بیشتری به جیب بزنند.

به طور کلی شبکه های تبلیغاتی ترافیک بیشتری را از طریق گوشی آیفون در مقایسه با گوشی های اندرویدی دریافت می کنند و آیفون در این زمینه از ویندوز و لینوکس هم پیشی گرفته است.

موسسه امنیتی سوفوس که برای اولین بار این بدافزار تبلیغاتی را شناسایی کرده و موضوع را ماه قبل به اطلاع گوگل رسانده، معتقد است فعالیت این آگهی افزار از ژوئن امسال آغاز شده است.
هنوز مشخص نیست بدافزار مذکور تنها در ۲۲ اپلیکیشن شناسایی شده در پلی استور وجود داشته یا امکان دارد هنوز برنامه های آلوده بیشتری باقی مانده باشند./مهر