کد خبر: ۲۵۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۸۵

مرتفع‌ترین آبشار مصنوعی را ببینید +عکس

ساخت فرودگاه جدید سنگاپور به نام جوئل چانگی رو به اتمام است و یکی از عوامل جذابیت این فرودگاه طراحی مرتفع‌ترین آبشار داخل ساختمان است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این آبشار مدور که توسط شرکت Safdie Architects طراحی و اجرا شده، برای تأمین آب فضای سبز پلکانی بزرگ این فرودگاه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.




فضای اطراف آبشار مدور مذکور به شکل یک پارک بزرگ سرپوشیده طراحی شده و مسیرهایی نیز برای پیاده روی در این جنگل بزرگ مصنوعی در نظر گرفته شده است.

قرار است فرودگاه یادشده در تاریخ ۱۷ آوریل افتتاح شود و آبشار و پارک یادشده در مسیر کریدوری قرار گرفته‌اند که به ترمینال‌های مختلف مسافربری متصل می‌شوند.

مساحت کل این ساختمان ۱۳۴ هزار متر مربع بوده و سازه‌های شیشه‌ای محکم شده با نوارهای فولادی در سقف به آن زیبایی خاصی بخشیده‌اند. آب این آبشار از ارتفاع ۲۰۰ متری به پایین می‌ریزد و در بخش‌های مختلف پارک پخش می‌شود. در مجموع درختان و فضای سبز پارک مذکور در هفت طبقه مختلف طراحی شده‌اند.

مجموع آبی که از طریق این آبشار در هر دقیقه به پایین می‌ریزد به ۳۷۸۵۴ لیتر می‌رسد.

سیستم این آبشار به گونه‌ای طراحی شده که توانایی استفاده از آب باران را نیز داشته باشد. از این آب علاوه بر آبیاری برای خنک سازی کل فرودگاه هم استفاده می‌شود.

این بخش از فرودگاه ظرفیت حضور همزمان ۱۰۰۰ نفر را دارد و در آن رستوران‌های متعدد، فضاهایی برای استراحت و تفریح، یک هتل با ۱۳۰ اتاق و غیره پیش بینی شده است./مهر