کد خبر: ۲۶۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۲۸

مجسمه آقای بازیگر اصلاح شد +عکس

حمید کنگرانی هنرمند مجسمه ساز از بازآفرینی مجسمه سلیکونی عزت الله انتظامی برای رونمایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حمید کنگرانی هنرمند مجسمه ساز از بازآفرینی مجسمه سلیکونی زنده یاد عزت الله انتظامی خبر داد و گفت: افتتاح خانه موزه استاد انتظامی را در پیش داریم به همین منظور مجسمه سلیکونی این هنرمند را که سال ۸۴ ساخته بودم، دوباره بازآفرینی و برخی از قسمت ها که در این مدت دچار آسیب شده بود، اصلاح کردم و اکنون آماده رونمایی و نصب است.




این مجسمه ساز درباره مدت زمانی که مجسمه ها نیاز به مرمت پیدا می کنند، توضیح داد: در سالیان گذشته، این مجسمه ها با نسلی از سیلیکون ساخته می شدند که مخصوص مجسمه های هایپررئال نبود و به دلیل نبود امکانات لازم ما ناچار بودیم از هر متریالی که در دسترس قرار داشت، برای ساخت مجسمه ها استفاده کنیم اما اکنون این مجسمه ها را با استفاده از متریال وارداتی که مخصوص ساخت مجسمه های هایپررئال است، می سازم بنابراین با گذشت زمان نیاز به مرمت پیدا نمی کنند و قابلیت شستشو هم دارند.

وی در پایان از برپایی نمایشگاهی از آثار برنزی خود در آینده خبر داد و گفت: در حال آماده سازی نمایشگاهی از آثارم هستم که این آثار را ملهم از اسطوره های ایرانی و با تمرکز بر داستان های شاهنامه فردوسی خواهم ساخت. این آثار در ابعاد کوچک و با متریال برنز ساخته می شوند که بعد از اتمام مراحل ساخت به نمایش خواهم گذاشت.

حمید کنگرانی کار مجسمه سازی با پلیمر و سلیکون را حدود ۲۰ سال پیش با تندیسی از عزت الله انتظامی آغاز کرد و در ادامه تندیس هایی از علی نصیریان، حمید سمندریان، علی حاتمی،‌ محمود فرشچیان و دیگر مشاهیر ایران ساخته است./صبا