کد خبر: ۲۷۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۰۸

توالت فرنگی طلا 18 عیار از کاخ انگلیسی به سرقت رفت! +عکس

یک توالت فرنگی که با طلای ۱۸ عیار ساخته شده بود و بیش از ۴ میلیون دلار ارزش داشت، از نمایشگاهی در کاخ بلنهایم که محل تولد وینستون چرچیل، نخست وزیر سابق انگلیس است، ربوده شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این توالت فرنگی طلایی که با نام «آمریکا» شناخته می‌شود، بوسیله هنرمندی به نام «موریزیو کاتلان» ساخته شده و در نمایشگاهی در کاخ بلنهایم در آکسفوردشایر انگلیس به نمایش گذاشته شده بود.کاتلان در این خصوص گفت: زمانی که امروز صبح این خبر را به اطلاع من رساندند، فکر کردم که شوخی است. چه کسی انقدر احمق است که یک توالت فرنگی را بدزدد؟ برای یک لحظه فراموش کرده بودم که این توالت از جنس طلا بود.


پلیس انگلیس اعلام کرد در حال انجام تحقیقاتی درباره این سرقت است و در حال حاضر یک مرد ۶۶ ساله را به ظن دست داشتن در آن بازداشت کرده است.

بازرس پلیس در گفت‌وگو با نیویورک تایمز اعلام کرد این توالت فرنگی در داخل ساختمان لوله کشی شده بود و سرقت مذکور باعث ایجاد خرابی‌های قابل توجهی شد. وی همچنین اعلام کرد پلیس معتقد است این سرقت را گروهی از متخلفان با استفاده از دست کم دو وسیله نقلیه انجام داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ارزش طلای استفاده شده در این توالت فرنگی بیش از ۴ میلیون دلار است. اگر سارقان تجهیزات لازم برای آب کردن طلای آن را داشته باشند، در مدت چند روز می‌توانند آن را به قطعات کوچک طلا تبدیل کنند و دیگر هیچ ردی از آن‌ها باقی نمی‌ماند.


دومینیک هاره، مدیر اجرایی کاخ بلنهایم اعلام کرد: واقعا ناراحت کننده است که یک اثر هنری که «رویای آمریکایی» را نشان می‌دهد، به صورت ناگهانی ناپدید شود.

این توالت فرنگی طلایی در سال ۲۰۱۶ در موزه گوگنهایم نیویورک به نمایش گذاشته شده بود./باشگاه خبرنگاران