کد خبر: ۲۷۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۸۷

رونمایی از خودروی شاهکار پاگانی +عکس

پاگانی از یکی از گران قیمت‌ترین خودرو‌های خود یعنی هوایرا رودستر رونمایی کرد. این مدل که با قیمت بسیار زیاد ۳.۵ میلیون دلار به بازار عرضه می‌شود با قدرت و طراحی چشمگیر خود در دسته سوپر-خودرو‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ هوایرا از موتوری با حجم ۶.۰ لیتر و ۱۲ سیلندر AMG برخوردار است که می‌تواند توانی برابر با ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون-متر را تولید کند که نسبت به BC کوپه ۳۷ اسب بخار و ۴۹ نیوتون-متر گشتاور بیشتری دارد. تمام این قدرت تولیدی به چرخ‌های عقب به وسیله یک جعبه دنده ۷ سرعته تک کلاچه منتقل می‌شود.

سیستم تک کلاچه هوایرا علاوه بر مزیت‌های فراوان آن می‌تواند تا مقدار زیادی موجب کاهش وزن و سبک‌تر شدن خودرو شود آن را به وزنی معادل ۱۲۱۷ کیلوگرم برساند.

اما برتری هوایرا رودستر BC فقط در حرکت رو به جلو در یک خط مستقیم تمام نمی‌شود. به گفته پاگانی٬ رودستر می‌تواند حداکثر نیروی جانبی ۱.۹G را در گوشه‌ها ایجاد کند در حالی که بوگاتی شیرون تنها ۱.۵G نیرو وارد می‌کند. همچنین برای چسبندگی بیشتر به سطح جاده لاستیک‌هایی با عنوان Pirelli PZero Trofeo R مخصوص این خودرو طراحی شده است.

هنوز اطلاع دقیقی از شتاب ۰-۱۰۰ این خودرو دردست نیست اما این مقدار برای BC کوپه برابر ۲.۵ ثانیه بوده که انتظار می‌رود برای رودستر BC کمتر از این مقدار هم باشد. همچنین گفته می‌شود که تنها ۴۰ نسخه از این سوپر خودرو به بازار ارائه می‌شود./خبرآنلاین