کد خبر: ۲۷۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۳۲

تصاویری از انتخابات در اسرائیل

ائتلاف لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و ائتلاف موسوم به سپید و کبود به رهبری بنی گانتز هر دو می‌کوشند آرای راستگرایان اسرائیلی را نصیب خود کنند که نقش تعیین کننده در انتخابات دارند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ درهای شعب رای‌گیری در اسرائیل برای انتخاب ترکیب آتی مجلس این کشور گشوده شد.

شش و نیم میلیون اسرائیلی واجد شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی هستند و روز سه‌شنبه از ساعت ۷ صبح به وقت محلی به پای صندوق رأی رفتند.

رقبای اصلی برای تصاحب پست نخست وزیری در این انتخابات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی و بنی گانتس فرمانده پیشین ارتش اسرائیل هستند.

رأی‌گیری در انتخابات امروز اسرائیل تا ساعت ۲۲ به وقت محلی ادامه خواهد داشت و ۱۸ هزار تن از مأموران پلیس، کارمندان دولتی و نیروهای داوطلب کار برگزاری و تأمین امنیت آن را به عهده دارند. شمارش آراء بلافاصله پس از پایان انتخابات آغاز شده و نتایج به مرور در طول شب اعلام خواهد شد.

انتخابات در منطقه اشغالی کرانه باختری رود اردن و نیز در بیت‌المقدس شرقی برگزار می‌شود. با این حال بیشتر فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس شرقی حق شرکت در انتخابات را ندارند.

بر اساس قانون اسرائیل، شمار کرسی‌های پارلمانی تعلق یافته به هر حزب به درصد آراء به دست آمده برای همان حزب بستگی دارد و هر حزب برای راهیابی به کنست باید حد اقل ۳.۲۵ درصد آراء را کسب کرده باشد. هر حزب برای آن که بتواند کابینه تشکیل دهد باید دست کم ۶۱ کرسی پارلمان را کسب کرده باشد و این امر برای احزاب پیروز در اسرائیل معمولا بدون ائتلاف با سایر احزاب امکان‌پذیر نیست.

نتانیاهو چند هفته پیش توانست رکورد طولانی ترین دوره نخست وزیری را در تاریخ اسرائیل از آن خود کند، برای ماندن در جایگاه خود وارد کارزار انتخاباتی شده که کهنه کارترین آگاهان صحنه سیاست کشورش در پیش بینی نتیجه اش احتیاط می کنند.

ائتلاف لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و ائتلاف موسوم به سپید و کبود به رهبری بنی گانتز هر دو می کوشند آرای راستگرایان اسرائیلی را نصیب خود کنند که نقش تعیین کننده در انتخابات دارند.

تبلیغات انتخاباتی بنیامین نتانیاهو بیشتر بر نقش او در حفظ امنیت و اقتدار اسرائیل متمرکز بوده، در حالی که بنیامین گانتز بیشتر به مسائل اجتماعی و اقتصادی پرداخته است./فرارو