کد خبر: ۲۷۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۲

آیا احساس می‌کنید زشت هستید؟

زشت بودن تلقینی است که خود ما عامل ایجاد آن هستیم و درحقیقت شاید هیچ‌وقت صحت نداشته باشد و این تنها تصور ماست که خود را زشت می‌بینیم. چون شما می‌توانید انسان بهتری باشید و از طریق شخصیت‌تان جذابیت کسب کنید.

در این مطلب به شما خواهیم گفت راه حل‌هایی که کمک‌تان می‌کنند با زشت بودن‌تان کنار بیایید چه هستند. تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که مردم بیماری افسردگی دارند میزان ناخشنودی از ظاهرشان به بیشترین حد می‌رسد.

 بیایید روراست باشیم

 اگر چه انسان‌ها سلیقه‌های مختلفی دارند و استاندارد خاصی برای زیبایی وجود ندارد که همه نژادها و فرهنگ‌ها با آن موافق باشند، ولی تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که «چهره متوسط» دارند جذاب‌تر شمرده می‌شوند و صورت‌های جذاب معمولاً دارای تقارن‌اند. حقیقت این است که ژنتیک، مهم‌ترین شاخص در زیبایی است و چیزی نیست که بتوانید آن را کنترل کنید. به همین علت نخستین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ظاهرتان را بپذیرید.

 پرتوقع نباشید

 زمانی که مشغول انجام کاری هستید، تلاش کنید و مطمئن باشید هر کاری از دست‌تان برمی‌آمده است، انجام داده‌اید. در صورت لزوم، باورهای تان را تغییر دهید فهرستی از موارد و موضوعاتی که پذیرش‌شان برایتان سخت است و نمی‌توانید آن‌ها را بپذیرید، تهیه کنید. باورهای تان را مرور کنید؛ شاید لازم باشد آن ها را تغییر دهید تا بتوانید بهتر مسائل را بپذیرید و به آرامش برسید.

 لبخند بزنید

چه باور کنید یا نه، این لبخند زدن یا نزدن اشخاص است که بخش اعظمی از جذابیت آن‌ها را تشکیل می دهد. مردم چنان چه حتی قیافه شما را به یاد نداشته باشند، همیشه آن لبخند زیبا و خنده از ته دلتان را به یاد خواهند آورد.

 به خودتان برسید

 یعنی شلواری خوش‌قواره و پیراهنی اتوکشیده تن کنید و موهایتان را هم تا حد ممکن به زیباترین حالت خود درست کنید. شاید ابتدا این کار به نظرتان وقت هدر دادن باشد ولی آن‌هایی که متقاعد شده‌اند زشت هستند معمولاً تلاش می‌کنند که خود را در منزل پنهان کنند. هنگامی که عادت کنید تمام روز خوب به نظر برسید، به طور خودکار تصور خواهید کرد که شخص خوش ظاهری هستید و به دیگران هم با همین تفکر واکنش نشان خواهید داد.

 به این دلایل امکان دارد خودتان را زشت ببینید

افسردگی: تحقیقات نشان می‌دهد زمانی‌که مردم حس افسردگی دارند میزان ناخشنودی از ظاهرشان به بیشترین حد می‌رسد. در این مواقع زنان اندام خود را بزرگ تر از مواقع دیگر می‌بینند و احساس می‌کنند زشت تر شده‌اند.

خوردن ناهار: افرادی که دچار BDD هستند حتی با خوردن ناهار هم امکان دارد دچار بیماری افسردگی شوند و اندام شان را در آینه بزرگ و زشت ببینند. به همین علت درصد زیادی از اشخاص مبتلا به این بیماری دچار ناهنجاری های تغذیه ای می شوند و حتی به بی اشتهایی عصبی مبتلا می شوند.

اشتباه مغز: حتی لاغرترین زنان هم امکان دارد در برابر آینه خود را چاق ببینند که علت آن هم اشتباه مغز در تخمین اندازه بدن است. تحقیقات نشان می‌دهد مغز انسان می‌تواند اندازه بدن را تا دو سوم بزرگ‌تر و پهن‌تر از میزان واقعی و قد را تا یک سوم کوتاه‌تر از آن چه است، نشان دهد.

منبع:خراسان