کد خبر: ۲۸۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۲

سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

همانطور که همه می‌دانید، محیط‌زیست در تمامی سال‌های اخیر دچار مشکلات فراوانی شده؛ در این میان که دولتمردان کشور‌های مختلف، توجه زیادی به این مسئله ندارند و حتی باعث تسریع این روند می‌شوند، سلبریتی‌های زیادی وجود دارند که سعی می‌کنند با استفاده از شهرتشان، به مردم در این زمینه آگاهی بدهند، کمپین راه‌اندازی کنند و کره زمین را از خطرات زیست‌محیطی نجات بدهند.

همانطور که همه می‌دانید، محیط‌زیست در تمامی سال‌های اخیر دچار مشکلات فراوانی شده؛ از گرمایش زمین گرفته تا آب شدن یخ‌های قطبی، از بین رفتن جنگل‌ها بر اثر آتش‌سوزی‌های عمدی و سهوی، آلوده شدن آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها، ادامه انقراض جانواران مختلف و...

در این میان که دولتمردان کشور‌های مختلف، توجه زیادی به این مسئله ندارند و حتی باعث تسریع این روند می‌شوند، سلبریتی‌های زیادی وجود دارند که سعی می‌کنند با استفاده از شهرتشان، به مردم در این زمینه آگاهی بدهند، کمپین راه‌اندازی کنند و کره زمین را از خطرات زیست‌محیطی نجات بدهند.

حتی برخی از آن‌ها یک یا چندین بار دستگیر نیز شده‌اند. در این مطلب با سلبریتی‌هایی که در این راه تلاش‌های زیادی کرده‌اند، آشنا شوید.

لئوناردو دیکاپریو

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

کسی که از سخنرانی اسکارش برای آگاهی‌بخشی درباره آلودگی‌های محیط‍زیست استفاده می‌کند، بدون شک یک فعال زیست‌محیطی است. لئوناردو دیکاپریو در هنگام دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال ۲۰۱۶ گفت: «تغییرات اقلیمی واقعا وجود دارد و همین حالا درحال اتفاق افتادن است. این مسئله، مهمترین تهدیدی به‌شمار می‌آید که نژاد بشر با آن روبروست. همگی ما باید دست در دست هم تلاش کنیم و جلوی آن را بگیریم».

آغاز فعالیت زیست‌محیطی بازیگر فیلم سینمایی «از گور برخاسته» (Revenant) به سال ۱۹۹۸ برمی‌گردد؛ زمانی که موسسه «لئوناردو دیکاپریو» را برای «حفاظت از آخرین مکان‌های بکر کره زمین و ایجاد رابطه‌ای متعادل میان بشر و طبیعت» تاسیس کرد.

لئو عضو هیئت‌رییسه بسیاری از سازمان‌های زیست‌محیطی دیگر نیز هست؛ ازجمله موسسه طبیعت وحشی دنیا، انجمن محافظت از منابع طبیعی، موسسه بین‌المللی رفاه حیوانات و دنیای سبز آمریکا.

لئو تهیه‌کنندگی دو فیلم با موضوع گرمایش جهانی را نیز برعهده گرفته است؛ یک فیلم-مستند به نام «ساعت یازدهم» در سال ۲۰۰۷ و یک مستند با عنوان «پیش از سیل» محصول سال ۲۰۱۷.


جین فوندا

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

جین فوندا همیشه درباره نجات محیط زیست صحبت کرده است. او در سال ۲۰۱۵ نارضایتی‌اش از آب شدن یخ‌های قطبی را اعلام کرد و در سال ۲۰۱۷ نیز برای اعتراض به تولید سنگ‌های روغنی در آلبرتا به کانادا رفت. این بازیگر افسانه‌ای هالیوود در مصاحبه‌ای گفت: «مشکل تغییرات اقلیمی، مشکل تمدن نسل ماست. اگر ما تلاشی در راستای متوقف کردن این مسئله انجام ندهیم، برروی همه‌چیز زندگی ما تاثیر می‌گذارد».

جین فوندا ماه پیش درحالیکه در اعتراضاتی در ارتباط با آگاهی‌رسانی درباره خطرات تغییرات اقلیمی روبروی کنگره آمریکا شرکت کرده بود، برای بار سوم بازداشت شد و در همان حال و با دستان دستبند زده، دستانش را بالا برد و بابت جایزه بفتایی که همان روز در مراسم بفتا به او اهدا شده بود (او به‌دلیل اعتراضات نتوانسته بود در مراسم شرکت کند) تشکر کرد.


مت دیمون

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

این بازیگر برنده جایزه اسکار نیز مدت‌هاست تلاش دارد که دنیا را نجات دهد. مت دیمون برای جلوگیری از بحران جهانی آب تلاش می‌کند و در این راستا با سازمان آب همکاری می‌کند؛ سازمانی که خود او ۲۵ سال پیش به‌همراه گری وایت تاسیس کرده است. هدف این سازمان، کمک به مردم سرتاسر جهان درجهت دستیابی به آب تمیز و سالم است.


ناتالی پورتمن

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

ناتالی پورتمن، بازیگر مشهور برنده اسکار نیز مانند دیکاپریو با موسسه جهان سبز آمریکا همکاری می‌کند؛ سازمانی که با تغییرات آب‌وهوایی در دنیا مبارزه می‌کند. جیمز کوردون در دسامبر سال ۲۰۱۶ در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که علاقه ناتالی پورتمن به حفظ کره زمین از کودکی آغاز شده است.

او درمیان خجالت ناتالی، ویدئویی را نشان داد که در آن پورتمن، ترانه‌ای درباره حفظ محیط‌زیست را به‌عنوان عضوی از گروه موسیقی پاپ زیست‌محیطی به‌نام «کودکان پاسبان دنیا» اجرا می‌کرد.


مارک روفالو

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

مارک روفالو یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و آرام‌ترین بازیگران هالیوود است، اما این دلیل نمی‌شود که او از فعالیت‌های زیست‌محیطی خود دست بردارد. او تاکنون در اعتراضاتی در نیویورک علیه فرآیند شکست هیدرولیکی شرکت کرده و در تولید مستند زیست‌محیطی «در این اقلیم» نیز دست داشته است.


اما واتسون

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

این بازیگر جوان هالیوودی که سفیر حسن‌نیت سازمان ملل نیز هست، تاکنون فعالیت‌های زیادی درزمینه حفظ محیط‌زیست و صنعت مد پایدار انجام داده است. او چندین سال است که با همکاری با سازمان‌هایی مانند (Label People Tree) در زمینه مد پایدار یا مد سبز فعالیت می‌کند و در تور خبری فیلم سینمایی «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) لباس‌هایی از صنعت مد پایدار به‌تن کرد.


برد پیت

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

برد پیت، علاوه بر فعالیت‌های بشردوستانه، مدت زیادی است که برای حفظ محیط‌زیست تلاش می‌کند. او موسسه (Make It Right) را برای کمک به تاسیس اقامتگاه‌های سازگار با محیط‌زیست در نیواورلئان آمریکا برای اسکان افراد حادثه‌دیده در طوفان کاترینا تاسیس کرده است.


ژیزل بوندشن

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

ژیزل، یکی از معروف‌ترین سوپرمدل‌های دنیاست که تلاش‌های زیادی برای حفظ محیطزیست و کره زمین انجام داده است. او یک خط تولید سازگار با محیط‌زیست به‌نام «ایپنما» تاسیس کرده تا از این طریق برای محافظت از جنگل‌های استوایی آمازون، پول جمع کند و ازطرفی پروژه آب تمیز را نیز برای پرورش گیاهان ارگانیک در کشور زادگاهش، برزیل، راه‌اندازی کرده است. او علاوه بر همه این موارد، سفیر حسن‌نیت برنامه زیست‌محیطی سازمان ملل نیز هست.


رابرت ردفورد

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

این کارگردان و بازیگر آمریکایی، دهه‌های متمادی، به‌نوعی نماینده محیط‌زیست بوده است. او سازمانی غیرانتفاعی با عنوان سازمان حفاظت ساندنس تاسیس کرده که فعالیت‌هایی درجهت حفاظت از دره فورک شمالی در ایالت یوتای آمریکا انجام می‌دهد و ازطرفی یک برنامه تلویزیونی نیز با عنوان «سبز» (The Green) تولید کرده که در آن درباره انرژی خورشیدی و حفظ طبیعت بکر و وحشی، اطلاعاتی ارائه می‌شود.


مریل استریپ

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

مریل استریپ که یکی از پرافتخارترین بازیگران هالیوود در تمام تاریخ سینما محسوب می‌شود، همیشه برای حفاظت از کره زمین تلاش کرده است. او در سال ۱۹۹۸، سازمان «مادران و سایرین» را تاسیس کرده؛ گروهی زیست‌محیطی که در آن اطلاعات و هشدار‌هایی درباره وجود مواد شیمیایی و حشره‌کش‌ها در تولیدات گلخانه‌ای ارائه می‌شد.

باوجود اینکه این گروه در سال ۲۰۰۱ از هم پاشید، استریپ به صحبت و اطلاع‌رسانی درباره سموم موجود در آب و مواد غذایی ادامه داد. این ستاره هالیوودی که مادر دو فرزند نیز می‌باشد، عضوی از موسسه زیست‌محیطی سلامت کودکان است.


پیرس برازنان

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

ستاره سابق فیلم‌های سینمایی جیمز باند نیز به‌عنوان یک فعال محیط‌زیست با سازمان‌هایی مانند انجمن حفاظت از منابع طبیعی، شبکه حفاظت از کالیفرنیا و جامعه حفاظت از محیط‌زیست دریایی همکاری می‌کند. این بازیگر معروف به‌همراه همسرش، کیلی برازنان، توجهشان را به حفظ جمعیت وال‌های کره زمین معطوف کرده‌اند.


جسیکا آلبا

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

این بازیگر معروف و بانفوذ هالیوودی، ترجیح می‌داد که خانواده‌اش از محصولات غذایی خانگی غیر سمی و سازگار با محیط‌زیست استفاده کنند، بنابراین در سال ۲۰۱۲ کمپانی Honest را تاسیس کرد. این کمپانی برای تضمین عدم آسیب به محیط‌زیست، تعهد داد که استفاده از مواد شیمیایی سمی را در محیط کاری کاهش دهد، دورریز‌ها را به حداقل برساند و تا حد ممکن، مواد مصرفی خود را بازیافت کند.


کیت بلانشت

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

کیت و همسرش، اندرو آپتون، در سال ۲۰۱۰، به‌عنوان اعضای پروژه‌ای با نام «سبز کردن ساحل» (Greening the Wharf) نصب پنل‌های خورشیدی را در کمپانی تئاتر وارف در سیدنی برعهده گرفتند. اکنون این پنل‌ها ۷۰ درصد برق کمپانی را تامین می‌کنند. این بازیگر استرالیایی، چهره شناخته‌شده کمپین «چه‌کسی به زمین اهمیت می‌دهد» نیز به‌شمار می‌آید. هدف این کمپین، کاهش آلودگی‌های ناشی از گاز‌های گلخانه‌ای است.


جیمز کامرون

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

جیمز کامرون، کارگردان برنده اسکار فیلم‌های سینمایی معروفی همچون «تایتانیک» (Titanic) و «آواتار» (Avatar) نیز فعالیت‌های زیست‌محیطی انجام می‌دهد. او در یکی از ویدئو‌های اینستاگرامی‌اش چنین گفته: «نکته کاری که من انجام می‌دهم، این است که بگویم، اقیانوس‌ها برای ما مهم هستند؛ قلب ما بخاطر اتفاقاتی که در اقیانوس‌ها روی می‌دهد، شکسته و باید کاری در این جهت انجام بدهیم.

من می‌خواهم همه را به چالش بکشم. اگر خودتان را دوستدار محیط‌زیست می‌دانید، من به شما می‌گویم درصورتیکه واقعا کاری انجام ندهید و حیات گیاهان و محیط‌زیست و آینده فرزندانمان برایتان مهم نباشد، نمی‌توانید خود را دوستدار واقعی محیط‌زیست بدانید».


دریل هانا

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

بازیگر نقش زن شرور در فیلم سینمایی «بیل را بکش» (Kill Bill)، موسس اتحادیه بیودیزل پایدار است و عضو هیئت‌مدیره سازمان‌های زیست‌محیطی متعددی نیز به‌شمار می‌آید؛ ازجمله موسسه رسانه محیط‌زیست، اتحادیه سیلویا ارل، ماموریت آبی و انجمن زیست‌محیطی ورزش‌های رزمی. او وب‌سایتی نیز درجهت ارائه راه‌حل‌هایی برای ادامه حیات به‌سبک زندگی سبز راه‌اندازی کرده است. علاوه بر این‌ها، او در اعتراضات زیست‌محیطی مختلفی نیز شرکت کرده است.


بن افلک

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

بن افلک در سال ۲۰۱۰ به‌همراه ویتنی ویلیامز، موسسه «پیشگامان کونگوی شرقی» را تاسیس کرده که اولین موسسه حفاظتی و خیریه‌ای محسوب می‌شود که ازطرف آمریکا برای کمک به مردم کنگوی شرقی تاسیس شده است.

این موسسه از آن زمان تاکنون اقداماتی درجهت بهره‌وری هرچه بیشتر کشاورزی و بهبود زندگی کشاورزان کوچک انجام داده؛ از کشاورزان قهوه در شرق کنگو گرفته تا پرورش‌دهنگان کاکائو. این موسسه سعی دارد تا اهداف اخلاقی تولید را در این کشور پیاده کند و از خریداران بین‌المللی نیز حمایت کند.


شیلین وودلی

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

بازیگر جوان فیلم سینمایی «خطای ستارگان بخت ما» (The Fault In Our Stars) مدت‌هاست که فعالیت‌هایی درجهت اشاعه مصرف فرآورده‌های گیاهی و دارویی و غذای تمیز انجام می‌دهد. او به‌دلیل فعالیت‌های زیست‌محیطی‌اش، ازجمله اعتراض به خط لوله داکوتای آمریکا و مسمومیت‌های ناشی از آن، جایزه موسسه رسانه محیط‌زیست را دریافت کرده است.


چنینگ تتوم

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

تتوم، بازیگر خوش‌چهره هالیوودی نیز با سازمان PlantMed همکاری می‌کند؛ سازمانی که درجهت حفظ گیاهان دارویی جنگل‌های آمازون با افراد بومی آن منطقه همکاری می‌کند.

هدف این سازمان، جلب توجه جامعه جهانی به افزایش سرعت تخریب جنگل‌های استوایی است و همچنین ارائه اطلاعاتی از این قبیل که مردم بومی آن منطقه، احترام زیادی برای گیاهان دارویی خود قائل هستند. در وب‌سایت این سازمان نوشته شده: «ما در برهه‌ای از تاریخ هستیم که نژاد بشر در خطر است. قدرت شفابخری آمازون ممکن است برای همیشه از بین برود؛ مگر اینکه ما همین حالا از آن محافظت کنیم».


اولیویا وایلد

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

اولیویا که معمولا نظرات عمیقش درباره زنان را همراه با چاشنی طنز در هالیوود مطرح می‌کند، دستی در فعالیت‌های زیست‌محیطی نیز دارد و یکی از موسسان موسسه Conscious Commerce به‌شمار می‌آید؛ موسسه خلاقانه‌ای که هدفش حمایت از محصولات، برند‌ها و ایده‌های پایداری است که روش دسترسی به منابع تولیدی آن‌ها اخلاقی است. او در یکی از مصاحبه‌هایش در اینباره عنوان کرده: «برای من این موسسه، نشان از آگاهی دارد؛ ارائه اطلاعات درباره مسائلی که با آن روبرو هستیم.

درحال حاضر، ما با آگاهی بیشتری غذا مصرف می‌کنیم، زیرا از خودمان می‌پرسیم که این غذا‌ها از کجا می‌آیند. در حوزه مد و فشن هم باید از خود پرسید که این لباس‌ها چگونه تهیه می‌شوند، برای تهیه آن‌ها از چه موادی استفاده می‌شود، چه کسانی این لباس‌ها را تولید می‌کنند و زمانی که دیگر نمی‌خواهیم از این لباس استفاده کنیم، چه کاری می‌توانیم انجام بدهیم که منابع کمتری هدر برود؟».


ادوارد نورتون

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

احتمالا همگی شما ادوارد نورتون را بخاطر بازی در فیلم سینمایی «باشگاه مشت‌زنی» (Fight Club) می‌شناسید، اما شاید ندانید که او در فعالیت‌های زیست‌محیطی زیادی نیز شرکت دارد؛ به‌خصوص همکاری با موسسه Harlem Grown که هدفش تهیه غذای پایدار برای نوجوانان و جوانان است.

پدر ادوارد یک فعال محیط‌زیست شناخته‌شده بود و او نیز همین مسیر را در پیش گرفته است. او در ۱۵ سال اخیر، همکاری نزدیکی با موسسه حفاظت از محیط‌زیست و طبیعت وحشی ماسایی داشته؛ سازمانی که تلاش‌هایی درجهت تامین اقتصادی برای حفظ طبیعت آن منطقه انجام می‌دهد.


الک بالدوین

ناقص.سلبریتی‌هایی که برای حفظ محیط‌زیست مبارزه می‌کنند!

الک بالدوین و همسرش، موسس سازمانی به‌نام موسسه هیلاریا و الک بالدوین هستند؛ هدف این سازمان که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده، تامین بودجه لازم برای فعالیت‌های زیست‌محیطی در نیویورک و لانگ‌آیلند است. پول‌های بدست آمده در این سازمان، علاوه بر اینکه صرف موسسات زیست‌محیطی می‌شوند، برای آموزش دانش‌آموزان دبیرستانی نیویورک نیز مصرف می‌شوند؛ مثل آموزش یوگا.

منبع:برترین ها