کد خبر: ۲۸۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۷۳

شادترین مردم جهان در کدام کشورها زندگی می کنند؟

در این خبر در میان کشورهای جهان می توانید کشورهایی با شادترین مردم جهان را پیدا کنید.

یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های زندگی یک فرد؛ سفر کردن به نقاط دنیا و دیدن جاذبه‌های گردشگری و طبیعی خدادادی است، اما در میان این همه شهر و کشور در جهان؛ مردمانی هستند که از نعمت شاد زیستن نهایت استفاده را می‌کنند به گونه‌ای که محل زندگی خود را به عنوان خوشحال‌ترین نقطه در جهان می‌شناسند.

البته باید بدانید که برای ارزیابی این موضوع معیار‌های مهم و گوناگونی مانند آموزش، اشتغال، احساس آزادی، شادی، سلامتی، رضایت از زندگی، درآمد، سلامت و شرایط محیط زیست در جهت مشخص شدن شاد‌ترین کشور‌های جهان هر ساله برگزار می‌شود؛ در این میان مال و ثروت به هیچ وجه ملاک شاد بودن نخواهد بود. باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به بیان خوشحال‌ترین کشور‌های جهان پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

فنلاند

یکی از مهم‌ترین کشور‌های شاد در جهان طبق بررسی‌های انجام شده فنلاند است. این کشور به دلیل کیفیت بالای آموزش پروش یا سیستم آموزشی دقیق، خدمات بهداشتی ارزان قیمت و شبکه‌های اجتماعی قوی در سطج جهان رتبه ۷٫۶۳۲ را کسب کرده است. البته باید بدانید که تقریبا ۸۳ درصد مردمان این کشور‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند و سطح شیوه زندگی آنان در شرایط مطلوبی است.

نروژ

شاد ترین، زیباترین، امن ترین، سالم‌ترین و تحصیل کرده‌ترین کشور شاد در دنیا نروژ شناخته شده است چرا که به علت جاذبه‌های طبیعی زیاد و حیوانات مختلف در آن مردمان این کشور ۵ هفته در سال را به عنوان تفریحات گردشگری سپری می‌کنند و میزان بیکاری در آن‌ها ۳ درصد است. در کشور نروژ می‌توان به خوبی شاهد پایین بودن میزان جرم و جنایات در آن بود. دولت شرایط فوق العاده‌ای را در خصوص افزایش آزادی، صداقت، سلامت و درآمد خوب برای مردمان کشور نروژ فراهم می‌آورد.

دانمارک

کشور دانمارک به علت دارابودن فاکتور‌های گوناگون مانند امنیت، اعتماد، سلامت، ثروت و آموزش عالی به عنوان سومین کشور شاد جهان شناخته شده است. حس برابری و عدالت به شدت در این کشور یافت می‌شود و در عوض مراقبت‌های بهداشتی، اجتماعی و حقوق بازنشستگی برای همه مردم به صورت رایگان انجام می‌شود.

ایسلند

ایسلند به عنوان کشوری صلح آمیز، غنی و زیبا شناخته شده است که ۸۰ درصد مردم آن شاغل هستند و تقریبا ۷۹ درصد از زنان این کشور در امنیت و رضایت شغلی به سر می‌برند چرا که برابری جنسیتی در این کشور به خوبی احساس می‌شود، ولی در قبال پرداخت مالیات زیاد مردم هزینه‌های پزشکی، بیمارستان، تحصیلات، زایمان و مراقبت‌های رایگانی را از سوی دولت دریافت می‌کنند.

سوئیس

کشور سوئیس به عنوان پنجمین کشور شاد در جهان است چرا که نرخ بیکاری و مالیات در آن به شدت پایین و یکی از قوی‌ترین کشور‌های اقتصادی و پولدار جهان است. از مهم‌ترین عوامل شاد بودن در کشور سوئیس می‌توان به وجود بهترین دانشگاه ها، انجام فعالیت‌های ورزشی و صبحگاهی و مراقبت‌های بهداشتی در آن شاره کرد.

هلند

میانگین عمر مردم کشور هلند حدود ۸۱ سال است و یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های پزشکی را در جهان دارد. سیستم کیفی دانشگاه‌ها و مدارس در کشور هلند به خوبی احساس می‌شود.

کانادا

کانادا یکی از شادترین کشور‌ها در میان تمام کشور‌های آمریکای شمالی است که ۸۰ درصد مردم در آن کشور به علت داشتن خانه و ماشین سطح زندگی بالایی دارند. استاندارد‌های بالا در کانادا و کاهش نرخ جرم و جنایت در آن یکی از عوامل موثر در شاد زیستن مردم است، اما باید بدانید که در قبال پرداخت مالیات زیاد توسط افراد هزینه‌های مراقبتی برای آن‌ها کاملا رایگان است.

نیوزیلند

در کشور نیوزیلند امنیت واقعی، مناظر طبیعی و سیستم آموزش فوق العاده به چشم می‌خورد و طبق تحقیقات انجام شده کشور نیوزیلند از نظر شادزیستن به عنوان هشتمین کشور جهان قرار دارد.

سوئد

کشور سوئد به دلیل درآمد بالای مردم، شغل مناسب در بین آنها، ساعات کاری کم، کم بودن میزان جرم و جنایت، تعداد ساعات زیاد برای خوش گذرانی با خانواده و امنیت بالا جزو نهمین کشور شاد در جهان شناخته شده است.

استرالیا

۷۴ درصد مردم استرالیا دارای مدرک دبیرستانی هستند، اما یکی از مهم‌ترین و بارز‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد در آن از نظر شاد زیستن کاهش استرس در بین افراد و نفوذ ثروت در بین مشاغل و حرفه‌های آنهاست. البته باید بدانید که هیچ چیز خوشمزه‌تر از مصرف غذا‌های مفید مانند صبحانه نیست چرا که طبق پژوهش‌های علمی خوردن صبحانه بدر این بسته در میان کشورهای جهان می توانید کشورهایی با شادترین مردم جهان را پیدا کنید.ه علت ویتامین و مواد معدنی در آن باعث افزایش سلامتی روح و جسم، وزن طبیعی، کاهش چربی خون و عادت به کم خوردن در افراد می‌شود.

ایران

ایران به علت جاذبه های گردشگری، سوغاتی های خوشمزه، مکان های دیدنی و آب وهوای خوب یکی از شاد ترین مناطق جهان محسوب می‌شود و هرساله میلیون‌ها توریست برای تماشای مناظر طبیعی به کشور ما سفر می کنند. جالب است بدانید بر اساس تحقیقات انجام شده، استان‌های گیلان، مازندران و کردستان دارای بالاترین احساس خوشبختی در میان سایر استان‌های کشور هستند.

منبع:باشگاه خبرنگاران