کد خبر: ۲۸۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۱۷

۷ وسیله خانه که هر روز باید آن‌ها را تمیز کنید

حوله‌ها و دستمال‌های آشپزخانه ممکن است به نظر کثیف نرسند، اما طبق یک مطالعه انجام شده در USDA، حوله‌های موجود در آشپزخانه جزو آلوده‌ترین لوازم خانه هستند.
تمیز کردن وسایل خانه و گردگیری، از کار‌های روزمره‌ی خانم‌های خانه‌دار است. در این میان اشیائی در خانه وجود دارد که اگر به صورت روزانه تمیز نشوند، به منبع آلودگی تبدیل می‌شوند.

وسایلی که منبع آلودگی هستند:

۱. حوله

حوله‌ها و دستمال‌های آشپزخانه ممکن است به نظر کثیف نرسند، اما طبق یک مطالعه انجام شده در USDA، حوله‌های موجود در آشپزخانه جزو آلوده‌ترین لوازم خانه هستند. همین مسئله در مورد حوله‌های کوچک در حمام نیز صادق است، به گفته کارولین فورت، مدیر موسسه Good House Keeping، "حوله‌ها جزو وسایلی هستند که بسیار استفاده می‌شوند و از همین رو با سرعت بیشتری کثیف و آلوده می‌شوند، به ویژه اگر بیشتر از یک بار در روز از آن‌ها استفاده شود. حوله‌ها حداقل باید یک روز در میان تعویض شوند. البته در صورتی که خانواده بزرگی دارید، هر روز باید آن‌ها را عوض کنید. "

۲. پیشخوان آشپزخانه

عموما از پیشخوان آشپزخانه برای انجام کار‌های گوناگونی استفاده می‌شود و اجسام متنوعی را روی آن قرار می‌گیرند مانند، کلید ماشین، نامه، گوشی موبایل، کیف پول و بسیاری لوازم دیگر، غیرممکن است که بتوانید آلودگی آن‌ها را نادیده بگیرید – تمامی این موارد عاملی برای انتقال آلودگی بر روی سطح میز هستند. کانتر آشپزخانه هر روز باید پاک و ضد عفونی شود. تنها باید مطمئن شوید که از دستمال مخصوص کانتر آشپزخانه در جای دیگری استفاده نکرده اید: "استفاده از یک دستمال مرطوب در چندین سطح از جنس متفاوت، به هیچ وجه درست نیست، زیرا این امر می‌تواند عاملی برای انتقال آلودگی باشد. "

۳. دیوار‌های حمام

ساده‌ترین راه برای رهایی از لکه‌های ایجاد شده روی کاشی‌های دیوار حمام، تمیز کردن مداوم و منظم آنهاست، به همین دلیل متخصصین نظافت منزل Heloise می‌گوید، باید بعد از هر بار استحمام، سطح کاشی‌های حمام را تمیز کنید (بشویید). بعد شستشن سطح دیوار ها، آن‌ها را خشک کنید و برای همیشه از شر لکه‌ها و آلودگی‌ها در امان بمانید.

۴. سینک‌های ظرفشویی و روشویی

شاید فکر کنید که بعد از شستن دستان یا ظروف، سینک شما هم تمیز خواهند ماند. در واقع لگن سینک ظرفشویی و روشویی منطقه مناسبی برای تجمع باکتری‌هایی است که به دیواره‌های آن‌ها می‌چسبد. تنها راه پیش رو تمیز کردن شان، شست مداوم آن‌ها است. فورت می‌گوید برای از بین بردن آلودگی و باکتری‌ها باید با استفاده از اسفنج سطح شان را کاملا تمیز و پاک کنید، سپس با بستن قسمت تخلیه آب در سینک، لگن آن را با آب گرم پر کنید و یک قاشق غذاخوری ماده شوینده در آن بریزید. در نهایت بعد از پنج دقیقه آب را تخلیه کنید و اجازه دهید تا سینک کاملا خشک شود.

۵. ظروف کثیف

سس و خرده‌های مواد غذایی باقی مانده در ظروف می‌توانند یک شبِ تمامی حشرات را جذب خود کنند و شستن ظرف در روز بعد را کمی دشوار سازد. در نتیجه، بشقاب‌ها و ظروف کثیف باید هر چه زودتر شسته شوند و یا باقی مانده مواد غذایی و سس‌ها را تخلیه کنید و سپس آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

۶. قهوه ساز

اگر جزو طرفداران قهوه هستید، احتمالاً هر روز یک فنجان قهوه می‌نوشید. از آنجا که سازنده قهوه شما یک بستر گرم برای رشد باکتری‌ها است، باید روزانه آن را تمیز کنید. فورت می‌گوید: "بهتر است قسمت‌های قابل حمل قهوه ساز خود را بعد از هر بار قهوه درست کردن، بشویید. " "همچنین می‌توانید در سینک ظرفشویی قهوه ساز خود را با آب گرم و صابون شستشو دهید، اما معمولاً قطعات آن قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را نیز دارند. فراموش نکنید که بدنه بیرونی قهوه ساز را هم تمیز کنید. "

۷. کف پوش‌ها

بعد از آماده کردن وعده غذایی خود، احتمالا با کثیف کاری‌های ایجاد شده روی سطح زمین مواجه شوید، احتمالاً طی انجام این فرایند مواد غذایی روی زمین ریخته اند. اما خوشبختانه تمام آنچه که نیاز خواهید داشت، یک جارو تی است. از هیمن رو بعد از هر بار آشپزی یا کاری که موجب کثیف شدن کف آشپزخانه می‌شود، بلافاصله آن را تمیز کنید و تی بکشید.

منبع:روزپلاس