کد خبر: ۲۸۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۶۷

چگونه در سرمای سرد زمستان سالم بمانیم؟

فصل زمستان در کنار زیبایی‌هایش، مشکلاتی هم برای مردم به همراه دارد و یکی از آنها سرماخوردگی یا ابتلا به آنفلوانزاهای خطرناک است. متخصصان مرکز بهداشت و خدماتی-پژوهشی مایوکلینیک در آمریکا، برای سالم ماندن در زمستان، روش‌هایی پیشنهاد کرده‌اند.

به‌ گزارش مدیکال‌اکسپرس، بیشتر مردم از روزهای تاریک و سرد زمستان می‌ترسند. از طرفی دایما در خانه ماندن، افسرده‌کننده است. در این فصل، بیشتر مردم به بیماری‌هایی چون سرماخوردگی و آنفلوانزا مبتلا می‌شوند و البته افسردگی هم در این دوران شایع است.

در روزهای سرد مردم معمولا ترجیح می‌دهند به گوشه‌ای از خانه خود بخزند و منتظر شوند تا زمستان تمام شود. اما متخصصان مایوکلینیک در آمریکا می‌گویند، با سه روش ساده می‌توان زمستان را به فصلی شاد تبدیل کرد و در این روزها بیش از هر زمانی سالم ماند.

روش اول، فعال ماندن در زمستان

با خرید وسایل و تجهیزات مناسب فصل زمستان، از خانه بیرون رفته و از هوای تازه و سالم بهره‌مند شوید. یا به باشگاه‌های ورزشی بروید و به‌ سادگی حال روحی‌تان را در وضعیت خوبی قرار دهید. این کار باعث می‌شود که گرفتار افسردگی نشوید و از تمام روزهای سرد زمستان لذت ببرید.

روش دوم، افزایش رطوبت محیط زندگی

ابتلا به بیماری‌هایی چون سرماخوردگی و آنفلوانزا در فصل سرد سال، بیش از هر فصل دیگر رخ می‌دهد. در واقع هر وقت از رطوبت هوا کاسته می‌شود، احتمال سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوانزا بسیار افزایش می‌یابد. بنابراین رطوبت محیط زندگی‌تان را در سطح ۴۰ تا ۵۰ درصد قرار دهید.

روش سوم، مصرف ویتامین D

ویتامین D معمولا از نور خورشید به بدن‌مان می‌رسد. از آنجایی‌که در فصل زمستان، آسمان بیشتر مواقع ابری است و جلوی نور خورشید را می‌گیرد، بیشتر ما به کمبود این ویتامین مبتلا می‌شویم. کمبود این ویتامین، بدن را مستعد ابتلا به بیماری‌هایی چون سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌کند. مصرف این ویتامین جلوی ابتلا به بیماری‌های زمستانی را می‌گیرد.  

به گفته محققان، با سه روش ساده فوق می‌توانید از بیماری‌های زمستانی مصون بمانید.