کد خبر: ۲۸۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۷۸

۷ لباسی که بلای جانتان می‌شود

در بین انواع لباس‌هایی که ما اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنیم، لباس‌هایی وجود دارد که ممکن است برای سلامتی خطرناک باشند.

در این بسته به لباس‌ها و وسایلی می‌پردازیم که پوشیدن هر روزه آن سلامتی ما را به خطر می‌اندازد.

شلوار‌های جذب

اگرچه شلوارهای جذب ظاهر جذابی به اندام می‌دهند، اما متأسفانه در گردش خون در بدن اختلال ایجاد می‌کنند. مسئله‌ای که منجر به بروز واریس و سلولیت می‌شود این شلوار‌ها جلوی تنفس پوست را می‌گیرند، چراکه پارچه آن‌ها کاملا به پوست می‌چسبد.
پوشیدن شلوار‌های جذب، می‌تواند باعث رشد مو‌های زیر پوستی حتی در نواحی از بدن شود که رشد موی زیر پوستی در آنجا رایج نیست.
 
کفش‌های پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند

در زیبایی و جذابیت کفش‌های پاشنه‌بلند شکی نیست. اما این کفش‌ها اصلاً برای استفاده روزانه مناسب نیستند. پوشیدن کفش پاشنه بلند منجر به کمردرد، پادرد و ورم پا‌ها می‌شود. استفاده از این کفش‌ها می‌تواند باعث بروز فتق و خمیدگی ستون فقرات شود.
 
کفش‌های تخت
کفش‌های تخت
 
کفش‌های تخت کف آن‌ها کاملاً صاف است و راحت و بی ضرر به نظر می‌رسند. پزشکان معتقدند این نوع کفش می‌تواند صدمه زیادی به سلامت ما بزنند، چون هنگام پوشیدن این کفش‌ها به همه قسمت پا به طور یکسان فشار وارد نمی‌شود. وقتی با این کفش‌ها راه می‌روید شوک وارده به پا‌ها به هیچ شکلی جذب نمی‌شود و این مسئله باعث می‌شود، عروق خونی منبسط شوند و خاصیت کش‌سانی خود را از دست بدهند و پا تخت شود. پادرد و کمردرد از پیامد‌های استفاده از کفش‌های تخت هستند. یک مشکل دیگر که بر اثر پوشیدن این کفش‌ها رخ می‌دهد؛ تغییر شکل پا‌ها و چرخیدن آن‌ها به سمت داخل است که باعث تغییر شکل زانو‌ها و باسن می‌شود.
 
مضرات عینک آفتابی
 
عینک آفتابی
 
عینک آفتابی نه فقط برای خوش تیپ‌تر شدن بلکه ابزاری ضروری برای محافظت از چشم‌ها در روز‌های آفتابی هستند. با این حال عصر‌ها که خبری از آفتاب ظهرگاهی نیست یا زمانی که نور کافی وجود ندارد؛ نباید از عینک آفتابی استفاده کنید. این مسائل باعث وارد آمدن فشار اضافی به چشمان شما می‌شود که ریسک ابتلا به آب مروارید را بالاتر می‌برد. باید عینک آفتابی خود را تمیز نگه دارید و فقط از عینک‌هایی استفاده کنید که قابلیت جلوگیری از پرتو‌های فرابنفش خورشید را به طور کامل داشته باشند در غیر اینصورت چشم‌های شما صدمه خواهد دید.
مضرات جوراب شلواری

جوراب شلواری

جوراب شلواری یکی از لباس‌هایی است که در کمد هر خانمی می‌توان پیدا کرد، اما اگر زیاد از جوراب شلواری استفاده می‌کنید باید بدانید که ممکن است با این کار به سلامت خود صدمه بزنید. مواد مصنوعی که در الیاف جوراب شلواری‌ها وجود دارند رطوبت را در خود نگه می‌دارند و محل مناسبی برای رشد میکروب‌ها به وجود می‌آورند. پوشیدن جوراب شلواری منجر به عفونت‌های واژنی می‌شود، بعضی از انواع جوراب شلواری هم بر روی گردش خون در بدن اثر منفی می‌گذارند، مسئله‌ای که می‌تواند منجر به بروز واریس و سلولیت شود.
 
مضرات کیف‌های دوشی بزرگ

کیف‌های دوشی بزرگ

کیف‌های دوشی جزو جدایی ناپذیر ظاهر خانم‌ها هستند، اما این کیف‌ها برای سلامت شما مضر هستند. وقتی کیف را دائماً روی یک دوش خود حمل می‌کنید، فشار بسیار زیادی روی شانه و ستون فقرات شما وارد می‌شود؛ مسئله‌ای که می‌تواند منجر به گوژپشتی شود. از آنجایی که استفاده از این کیف‌ها باعث بر هم خوردن تعادل بدن می‌شود ممکن است دچار گرفتگی‌های عضلانی، مسدود شدن عروق خونی و فشردگی عصب‌ها شود.
 
مضرات شلوار‌های گرم راحتی
 
شلوار‌های گرم راحتی
 
شلوار‌های گرم خانگی هم می‌توانند به سلامت بدن صدمه بزنند. شلوار‌هایی که خیلی گرم و یا خیلی تنگ هستند، باعث رشد انواع باکتری‌ها می‌شوند، مسئله‌ای که منجر به تحریک شدن پوست، خارش یا عفونت‌های قارچی می‌شود. پس بهتر است از شلوار‌های مناسب و نازک خانگی به جای شلوار‌های خیلی گرم استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان