کد خبر: ۲۸۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۰۳

۵ روش فوری برای از بین بردن بوی بد دهان در عرض ۵ دقیقه!

آمار می‌گوید ۵ تا ۶۰ درصد از مردم دنیا از بوی بد دهان، در درجات مختلف، رنج می‌برند. حتی اگر هر روز از دهان خود مراقبت کنید و سیر هم نخورید، گاهی اوقات بوی بد دهان شما می‌تواند از نظر خودتان یا اطرافیان بسیار آزاردهنده بوده و حتی شاید مزاحم قرارهای کاری یا شخصی مهم شما باشد.

اما آیا می‌دانید وقتی یک موقعیت فوری پیش می‌آید و آدامس نیز همراهتان ندارید، برای از بین بردن بوی بد دهان خود باید چه کنید؟ شما می‌توانید راهکارهای سریعی پیدا کنید که به شما در رفع این مشکل کمک کند.

ما امروز در اینجا ۵ روش سریع و موثر برای نجات پیدا کردن از شر بوی بد دهان به شما معرفی می‌کنیم.

علت بوی بد دهان چیست؟

بوی بد دهان به دلیل باکتری ایجاد می‌شود که می‌تواند در نتیجه عادات بد چندبرابر شود. اگر این مشکل را دارید، باید به بهداشت بهتر دهان و زبان خود توجه کنید. البته، فراموش نکنید که عادات غذا خوردن خود را نیز باید اصلاح کنید. در اینجا، به شما دلایل رایجی که باعث بوی بد دهان می‌شوند را معرفی می‌کنیم:

* خوردن غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی سولفور هستند
* سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی
* میکروبیوم‌های دهان
* بیماری لثه
* استرس و اضطراب
* عفونت‌های دهان
* پوسیدگی دندان

اگر می‌خواهید فورا از شر بوی بد دهان خلاص شوید و مسواک یا آدامس همراه خود ندارید، روش‌های موثری برای کاهش بوی بد دهان وجود دارد:

آب بخورید

باکتری‌های موجو در دهان گاز بدبو ترشح می‌کند و بزاق دهان از این ترشحات پیشگیری می‌نماید. هر چه بیشتر آب بخورید، کمتر دهانتان بوی بد می‌دهد. بنابراین، اگر دهانتان خشک است، فقط کافیست یک لیوان آب بخورید.

سبزیجات یا گیاهانی مانند نعنا، جعفری یا ریحان بجوید

اگر در مهمانی هستید، مقداری سبزیجات مانند نعنا بجوید. قطعا جویدن این سبزیجات باعث تمیز شدن دندان شما نمی‌شود اما شما را از شر بوی قوی و بد دهان نجات می‌دهد. این روش با این که بسیار موثر است اما متاسفانه فقط برای مدت کوتاهی کار می‌کند.

سیب بخورید

وقتی خانه را ترک می‌کنید، یک سیب همراه خود بردارید. سیب حاوی پلی‌فنول‌های اکسیدشده است و به خنثی کردن بوی بد دهان کمک می‌کند. سیب به دلیل بافتی که دارد می‌تواند دندان‌‌های شما را هم تمیز کند.

لیمو بمکید

لیمو نه تنها یک میوه سالم است بلکه برای از بین بردن بوی بد دهان فایده دارد زیرا لیمو باکتری‌هایی که مسبب بوی بد دهان هستند را از بین می‌برد. یک تکه لیمو بمکید یا آن را در یک لیوان آب بفشارید. خوردن لیمو، بعد از خوردن سیر یا پیاز، برای از بین بردن بوی بد دهان مفید است.

ژل‌ یا اسپری خوشبوکننده دهان در جیب یا کیف خود بگذارید

اگر همیشه مشکل بوی بد دهان دارید، مقداری ژل خوشبوکننده دهان در جیب یا کیف خود داشته باشید. این یک راهکار عالی برای آنهایی است که مشکلات مفصل یا عضلانی دارند و نمی‌توانند آدامس بجوند.

اگر شما هم با راهکارهایی برای از بین بردن فوری بوی بد دهان آشنا هستید، در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: روزیاتو