کد خبر: ۲۸۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۵۴

۱۲ ترفند و استراتژی علمی برای جذابیت و جلب توجه دیگران

جذابیت تحت تاثیر شیوه رفتار و عملکرد شما، کسانی که قصد جلب توجه آن ها را دارید، نحوه صحبت کردن شما با دیگران و بسیاری عوامل دیگر قرار دارد. اما چگونه جذاب به نظر برسیم؟
از دیرباز جذاب بودن و موفقیت ارتباطی تنگاتنگ با هم داشته و این رابطه مستقیم در روزگار کنونی بسیار محسوس تر از قبل است؛ چه در حوزه روابط شخصی و عاطفی و چه روابط شغلی و حرفه ای. بدون شک برای هر شخصی این شرایط وجود داشته که به هر دلیلی خواسته باشد دل همکار، همکلاسی یا هر شخص دیگری در هر جایگاهی را بدست آورد و در این باره از اطرافیانش مشاوره گرفته باشد. بیشترین تلاش برای جذاب بودن در نگاه دیگران معمولاً در مورد روابط عاشقانه و برای جلب توجه جنس مخالف صورت می گیرد. اگر چه دستورالعمل های متفاوت و متنوعی برای جذاب به نظر رسیدن وجود دارد اما ممکن است برخی از آن ها نه تنها بیفایده بلکه نتیجه عکس داشته باشند.

در این میان برخی ترفندها برای جذاب به نظر رسیدن توسط علم ثابت شده اند که بسیاری از آن ها فراتر از بحث ظاهری و فیزیکی است. جذابیت تحت تاثیر شیوه رفتار و عملکرد شما، کسانی که قصد جلب توجه آن ها را دارید، نحوه صحبت کردن شما با دیگران و بسیاری عوامل دیگر قرار دارد. اما چگونه جذاب به نظر برسیم؟ در ادامه شما را با ۱۲ استراتژی و ترفند ثابت شده توسط علم برای جذاب به نظر رسیدن آشنا خواهیم کرد.

۱-آن ها را بخندانید. زنان به مردانی که حس شوخ طبعی دارند بیشتر جذب می شوند
در مطالعه ای که به شکل کاملاً علمی اجرا شد، مشخص گردید مردانی که اخیراً جوک هایی را در گروه دوستانشان گفته بودند در جلب توجه جنس مخالف و گرفتن شماره تلفن آن ها موفق تر بودند. در این مطالعه، یک روانشناس از سه مرد خواست که در صورت امکان یک جوک خنده دار در جمع دوستانشان در کافه یا رستوران بگویند، در شرایطی که یک زن در همان حوالی نیز حضور داشته باشد. سپس به این مردان گفته شده که به زن مذکور نزدیک شده و از او شماره تلفنش را بخواهند. بعد از این که مرد با موفقیت یا شکست در گرفتن شماره تلفن از محل خارج شد، محقق به سراغ زن حاضر در محل رفته و از او خواسته شد که به مرد مذکور از لحاظ جذابیت و هوش و اینکه چقدر می خواهد با این مرد قرار گذاشت و رابطه ای بلند مدت داشته باشد نمره ای اختصاص دهد.

نتایج نشان می داد مردانی که در جمع جوک های بامزه تعریف کرده و زن مورد نظرشان نیز آن را شنیده بود در مقایسه با زنانی که جوک نگفته بودند، از شانسی سه برابر بیشتر برای گرفتن شماره تلفن آن زن برخوردار بودند. همچنین نمره دریافتی این مردان در زمینه جذابیت و هوش از زن مذکور بیشتر بود. جیل گرینگراس که یک جامعه شناس شناخته شده است در این باره چنین می گوید: «تاثیر داشتن حس شوخ طبعی قوی روی جذب کردن توجه زنان تا حدودی می تواند نتیجه این واقعیت باشد که افراد بامزه و شوخ طبع اجتماعی تر و باهوش تر انگاشته می شوند، چیزهایی که زنان در طرف مقابلشان دنبال آن می گردند».

۲-با دوستانتان قاطی شوید. افراد وقتی که در جمع دوستانشان هستند بهتر و جذاب تر به نظر می رسند
در تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا-سن دیگو انجام شد، ۲۵ دختر و پسر دانشجو به تصاویر صورت ۳۰۰ زن نگاه کردند- یک بار در تصاویر گروهی و یک بار دیگر در تنهایی. تحقیقی دیگر همین رویه را با ۱۸ دانشجو با نگاه به تصاویر مردان تکرار کرد. نتایج نشان می داد که نمرات دریافتی مردان و زنان در زمینه جذابیت، برای تصاویر جمعی بسیار بالاتر از تصاویر انفرادی بود، چیزی که محققان از آن با عنوان «تاثیر پیشاهنگی» یاد می کنند. داشتن یک جمع دوستانه دخترانه یا پسرانه می تواند یک استراتژی خوب برای جلب توجه جنس مخالف باشد به ویژه اگر ویژگی های ظاهری آن ها تکمیل کننده و متناسب با ویژگی های غیرجذاب شخصی فرد باشد.

۳-صحبت های کوتاه را ول کنید. افرادی که سوالات عمیق می پرسند احساس ارتباط و اشتراک بیشتری نسبت به کسانی که در مورد موضوعات ظاهری و ساده حرف می زنند ایجاد می کنند
در مطالعه ای که در سال ۱۹۹۷، انجام شد، آرتور آرون از دانشگاه دولتی نیویورک و همکارانش دو گروه از دانشجویان را جدا کرده و دو به دو با هم جفت کردند، سپس به هر زوج ۴۵ دقیقه وقت دادند که به یک سری سوالات پاسخ دهند. یک بخش از سوالات مربوط به سوالات و گفتگوهای کوتاه بود و دیگری سوالات عمیق تر و مهم تری را شامل می شد. افرادی که سوالات عمیق تری پرسیده بودند احساس ارتباط و نزدیکی بیشتری داشتند. حتی دو نفر که در این تحقیق شرکت کرده بودند چند ماه بعد عاشق هم شدند که نشان از اهمیت این تحقیق و نتایج آن داشت.

۴- رهبر باشید
برای یک تحقیق، محققان از ۴۹ دستیار قانونگذاران در ویسکانسین خواستند که از لحاظ جذابیت به سیاستمداران مختلف نمره بدهند. شرکت کنندگان در این تحقیق، رهبران سیاسی که با تمایلات حزبی آن ها سازگار بودند را جذاب ترین شخصیت ها می دانستند. یکی از محققان درباره نتایج تحقیق خود چنین نوشت: «در تضاد با سنت های تحقیقی که جذابیت فیزیکی را یک ویژگی ایستا در نظر می گرفتند، نتایج تحقیق ما بر اهمیت عضویت در گروه ها به عنوان لنزی برای تشخیص جذابیت فیزیکی رهبران آشنا تاکید داشت».

۵-لبخند بزنید. علم می گوید که اظهار شادی و خوشحالی با چهره می تواند غیرجذاب بودن نسبی را از بین ببرد
در دو مطالعه مجزا، محققان در سوییس رابطه بین لبخند زدن و جذابیت را بررسی کرده و دریافتند که هر چند لبخند شما قوی تر باشد صورت شما جذاب تر به نظر خواهد رسید.

۶-حیوان خانگی داشته باشید. داشتن حیوان خانگی می تواند نشانه ای باشد مبنی بر اینکه یک مرد قدرت حمایت کنندگی داشته و می تواند در دراز مدت متعهد باشد. همچنین داشتن حیوان خانگی می تواند باعث شود که نزدیک شدن به فرد آسان تر باشد
در تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، از ۱۰۰ زن خواسته شد که شرح هایی کوتاه در مورد مردان را بخوانند. برخی از این مردان مبادی آداب نداشته و مردانی توصیف شده بودند که به شریک خود خیانت کرده و همواره دنبال دعوا هستند. برخی دیگر نیز مردانی توصیف شده بودند که رفتارهای پدرانه داشتند، سخت کار می کردند و از فرزندانشان به خوبی مراقبت می کردند. هر جایی که گفته می شد مردان دسته اول یک سگ به عنوان حیوان خانگی داشتند، زنان آن ها را مردانی مناسب تر از مردان بدون سگ خانگی برای داشتن یک رابطه دراز مدت می دانستند. حتی مردان بدرفتار و دردسرسازی که سگ داشتند نمره ای بیشتر از مردان با صفات پدرانه و دارای سگ خانگی دریافت کرده بودند که اهمیت داشتن حیوان خانگی برای جذاب بودن را نشان می داد.

۷-مهربان باشید. وقتی که افراد در مورد مهربانی و خوش اخلاقی افراد می شنوند، صورت او را جذاب تر می بینند
در تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ در چین صورت گرفت، ۶۰ مرد و ۶۰ زن به ۸۴۵ تصویر از دیگر افراد که در دهه سوم زندگی خود بودند نگاه کردند در حالی که حالت صورت آن ها کاملاً خنثی بود. برخی از این تصاویر حاوی عباراتی به معنای نجابت و صداقت بوده و برخی دیگر عباراتی به معنای شیطان صفت بودن و خساست را در خود داشتند. برخی دیگر نیز هیچ عبارتی دال بر توصیفات شخصی در آن ها دیده نمی شد. در نهایت شرکت کنندگان به کسانی که عبارات چینی با معنای مثبت در مورد مهربانی در عکس آن ها وجود داشت در مقایسه با دو دسته دیگر نمره بیشتری در زمینه جذابیت دادند. ویژگی های شخصیتی می تواند با جذابیت ظاهری صورت افراد در ارتباط باشد، چنانکه ویژگی های شخصیتی مثبت می تواند جذابیت صورت را افزایش داده و برعکس.

۸-در آپارتمان لوکس و تمیز زندگی کنید
در یک تحقیق کوچک که توسط محققان دانشگاه کاردیف متروپولیتن صورت گرفت، تصویری از یک مرد در حالت خنثی و معمولی در یک آپارتمان بسیار لوکس و متعاقباً در یک آپارتمان ساده و معمولی گرفته شد. در ادامه از ۳۵ زن خواسته شد که در زمینه جذابیت به مردان تصاویر گرفته شده نمره دهند. در نهایت مشخص شد نمراتی که مردان حاضر در آپارتمان های لوکس دریافت کرده اند بسیار بیشتر و بالاتر از مردان با آپارتمان های معمولی است.

۹-مهارت موسیقایی داشته باشید. داشتن مهارت موسیقایی می تواند مردان را در نگاه زنان جذاب تر سازد
در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، محققان از حدود ۱,۵۰۰ زن با متوسط سن ۲۸ سال خواستند که به قطعه ساده و پیچیده از موسیقی گوش داده و سپس به جذابیت آهنگساز نمره دهند. نتایج نشان داد که زنان به نوازنده موسیقی های پیچیده نمره جذابیت بیشتری داده و آن ها را شرکای بهتری برای روابط درازمدت می دانستند.

۱۰- تفکر عمیق را در خود نهادینه کنید. زنان اغلب مردان متفکر را به خاطر دقت و نکته بینی شان جذاب تر می بینند
در سال ۲۰۱۵، محققان استرالیایی از دانشجویان خواستند که در این تحقیق سعی کنند خیلی سریع با جنس مخالف قرار ملاقات بگذارند. نتایج نشان می داد که مردان متفکر و نکته سنج در زمینه جذابیت، نمره بسیار بالاتری از زنان دریافت کرده بودند. پیش از شروع تحقیق، از ۹۱ دانشجو خواسته شد که یک پرسشنامه مربوط به متفکر بودن را پاسخ دهند که در آن از آن ها خواسته شده بود میزان موافقت خود با جملات ارائه شده ای مانند « من بدون نیاز به واکنش به احساسات و عواطفم، آن ها را درک می کنم» پاسخ دهند.

بعد از هر تعامل نزدیک با جنس مخالف، به طور محرمانه از دانشجویان خواسته شد که جذابیت جنسی طرف مقابل و اینکه چقدر دوست دارند با طرف مقابل رابطه عاشقانه داشته باشند را در قابل نمره بیان کنند. نتایج نشان داد مردان عموماً به سمت زنانی کشیده می شوند که جذابیت های فیزیکی دارند اما زنان عموماً جذابیت را در مردان متفکر و دارای تفکر عمیق می دیدند.

۱۱- در ورزش های سخت و فیزیکی مانند غواصی، کوهنوردی یا دوچرخه سواری کوهستان شرکت کنید
بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، محققان دانشگاه آلاسکا دریافتند که زنان به مردانی جذب می شدند که ریسک پذیر بوده و به عبارت دیگر خطرات شکارچی-گردآورنده که سبک زندگی اجداد ما بوده را می پذیرفتند. در این تحقیق از ۲۳۳ دانشجو خواسته شده بود که پرسشنامه ای را پر کنند در مورد اینکه از لحاظ جذابیت به افرادی که در ورزش ها و رفتارهای ریسکی و خطرناک مشارکت می کنند چه نمره ای می دهند. ریسک های شکارچی-گردآورنده شامل دوچرخه سواری کوهستان، غواصی عمیق و اسکیت سواری بود.

ریسک های مدرن نیز شامل سرقت ادبی از نوشته های آکادمیک، بازی کردن با مواد شیمیایی در آزمایشگاه و روزآمد نکردن نرم افزارهای ضدویروس در کامپیوتر شخصی بود. نتایج نشان می داد که زنان بیشتر به مردانی که خطرهای شکارچی-گردآورنده را به جان می خریدند جذب می شدند. آن ها گفته بودند به مردانی که ریسک های مدرن را انجام می دهند کمتر جذب می شوند زیرا ظاهراً این ریسک ها از نظر آن ها بی معنی و غیرخطرناک (دستکم در مقایسه با گروه اول) به نظر می رسید.

۱۲- قرمز بپوشید
محققان دانشگاه روچستر دریافته اند که زنانی که رنگ قرمز می پوشند برای مردان جذاب تر به نظر می رسند. آن ها یک سری تحقیق انجام دادند که در آن های گروه هایی از حدود ۳۰ دانشجوی مذکر به تصاویری سیاه و سفید از زنان جوان که در کنار یک پس زمینه قرمز، سفید، خاکستری، سبز یا آبی ایستاده بودند نگاه می کردند. نتایج نشان می داد که از دید این مردان، زنانی که در کنار پس زمینه قرمز رنگ قرار داشتند از لحاظ فیزیکی و جنسی جذابیت بیشتری دارند. همچنین آن ها بیشتر تمایل داشتند که با چنین زنانی دوست شوند. در کمال ناباوری وقتی از این مردان خواسته شد بگویند که چه فاکتورهایی باعث شده چنین زنانی از نظر آن ها جذاب تر باشند کمتر کسی به پس زمینه قرمز رنگ اشاره می کرد که نشان می داد جذابیت و کشش رنگ قرمز برای مردان غیرآگاهانه است.

منبع:روزیاتو