کد خبر: ۲۸۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۰۲

آیا کودکان هم افسرده می‌شوند؟

گودرز عکاشه، روانپزشک گفت: کودکان زیر دو سال، اگر بیشتر از دو ماه از مادر خود به صورت کامل جدا شوند، دچار افسردگی می شوند.
یک روانپزشک می‌گوید: اگر فرزند زیر سن دو سال، بیشتر از دو ماه از مادر خود به صورت کامل جدا شود باعث می‌شود این کودک دچار افسردگی و اضطراب جدایی شود.

گودرز عکاشه در خصوص نقش مادر در سلامت روانی فرزندان گفت: اگر مادری پر حوصله و مهربان یک یا دو ساعت با فرزند خود وقت بگذارد خیلی بهتر از آن است که ساعت‌ها کنار فرزند باشد و اصلا حوصله نداشته باشد. مادرها اگر افسردگی، اضطراب، وسواس و یا هر مشکل دیگری دارند برای درمان خودشان اقدام کنند.

این روانپزشک عنوان کرد: نقش پدر و مادر هر دو مهم است و مهم‌تر از این مورد رابطه پدر و مادر و تاثیرگذاری آن در فرزند است.

وی با اشاره به اینکه نقش مادران نقش بسیار پر اهمیتی است،‌ تصریح کرد: حمل کردن فرزند به مدت ۹ ماه و احساس نزدیکی و زندگی‌ که وجود دارد و سپس تولد و از روز اول در کنار فرزند بودن نقش مادر را نقش ویژه‌ای عنوان می‌کند. بنابر اظهارات، ثابت شده اگر فرزند زیر سن دو سال، بیشتر از دو ماه از مادر خود به صورت کامل جدا شود باعث می‌شود این کودک دچار افسردگی و اضطراب جدایی شود.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: مراجعه کننده‌ای دارم که حدود ۵۰ یا ۶۰ سال سن دارد و می‌گوید وقتی به گذشته‌اش برمی‌گردد می‌بیند، با مادری برخورد داشته که هیچ‌وقت حوصله نداشته که به او اهمیت دهد یا به او رسیدگی کند. این مورد جنبه‌ای است که متاسفانه در جامعه ما اهمیت کافی به آن داده نمی‌شود.

منبع:ایسنا