کد خبر: ۲۸۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۸۲

زنان شگفت‌انگیز با رکوردهای عجیب و غریب در کتاب گینس

آیرین سیول آمریکایی، رقصنده ی سابق، با شرکت در یک دوی ماراتن با کفش پاشنه بلند، رکوردی جهانی به نام خود ثبت کرد. این زن ۴۳ کیلومتر را در ۷ ساعت و ۲۸ دقیقه با یک جفت کفش پاشنه بلند ۷ سانتیمتری دوید. آیرین این ماراتن را ۲ دقیقه زودتر از نفر قبلی که این رکورد را در اختیار داشت به پایان رساند و به این ترتیب توانست رکورد شکنی کند.

همه ی زنان موجوداتی منحصر به فرد و استثنایی هستند، اما زنانی هم هستند که توانسته اند رکوردهایی جهانی، آن هم از نوع عجیب و غریبش، به نام خود ثبت کنند و مردم دنیا را حیرت زده کنند.

در ادامه با ۷ زن عجیب و غریبی آشنا خواهیم شد که رکوردهای حیرت انگیزی در کتاب گینس دارند.

۱- قوی ترین زن جهان

7 زن شگفت انگیز که رکوردهای عجیب و غریبی در کتاب گینس دارند

آنتا فلورجیک، ورزشکار لهستانی را اغلب قوی ترین زن دنیا می نامند. واقعاً هم همینطور است. آنتا نشان داده قدرت بدنی زن و مرد ندارد. او می تواند ۴۹۹ کیلوگرم وزنه بزند.

اما رکوردی که از او در کتاب گینس ثبت شده برای چیز دیگر و بامزه تری است. آنتا رکورد بالا بردن افراد را در بخش زنان دارد. او توانسته ۱۲ مرد بالغ را ظرف ۲ دقیقه بالای سر ببرد و پایین آورد.

۲- انعطاف ترین زن جهان

7 زن شگفت انگیز که رکوردهای عجیب و غریبی در کتاب گینس دارند

زلاتا، که اسم واقعی اش جولیا گانتل است، به انعطاف پذیری عجیب و غریب بدنش معروف است. این زن رکورد عجیبی هم در کتاب گینس به نام خود دارد. جولیا توانست ۳ بادکنک را در عرض ۱۲ ثانیه تنها با خم کردن گردنش بترکاند.

جولیا با اینکه حدود ۱۷۰ سانتیمتر قد دارد اما می تواند خود را به راحتی در یک جعبه ی ۵۰ لیتری جا دهد. اما جالب ترین نکته در مورد این زن این است که او با تمرین و ورزش به این انعطاف بدنی نرسیده. جولیا همین گونه به دنیا آمده! تاندون های این زن به طرز باور نکردنی انعطاف پذیر هستند.

۳- زنی که بیشترین خالکوبی را دارد

7 زن شگفت انگیز که رکوردهای عجیب و غریبی در کتاب گینس دارند

به جولیا گنوز آمریکایی «بانوی منقوش» می گویند. شهرت جولیا به این خاطر است که او ۹۵ درصد از پوست بدنش را خالکوبی کرده. شاید به نظر برسد که این زن زیاده روی کرده اما جولیا ماجرایی دارد. او بعد از ۳۰ سالگی به پورفیری مبتلا شد، بیماری ای که باعث حساسیت به نور خورشید می شود، به طوری که نور خورشید موجب تاول زدن و زخم شدن پوست می شود. جولیا شروع به خالکوبی کردن بدن خود کرد تا این تاول ها و زخم ها را بپوشاند.

این زن ثابت کرد حتی در سخت ترین موقعیت ها هم نباید تسلیم شد و باید برای رسیدن به شادی جنگید.

۴- زنی که باریک ترین کمر دنیا را دارد

7 زن شگفت انگیز که رکوردهای عجیب و غریبی در کتاب گینس دارند

پیکی فاکس سوئدی صدها دلار برای تبدیل کردن خود به جسیکا رابیت هزینه کرده، شخصیتی انیمیشنی در فیلم «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» (Who Censored Roger Rabbit?). او تحت عمل های زیبایی متعددی قرار گرفته از جمله چندین عمل بزرگ کردن سینه. پیکسی اما به همینجا بسنده نکرده و ۶ تا از دنده های پایینی خود را هم درآورد تا کمرش را تا جایی که ممکن است باریک کند. دور کمر او حالا حدود ۴۰/۵ سانتیمتر است.

او یک عمل ایمپلنت چشم هم انجام داده و رنگ چشم های خود را از آبی به سبز تغییر داده.

۵- رکورد جهانی شرکت در دوی ماراتن با کفش پاشنه بلند

7 زن شگفت انگیز که رکوردهای عجیب و غریبی در کتاب گینس دارند

آیرین سیول آمریکایی، رقصنده ی سابق، با شرکت در یک دوی ماراتن با کفش پاشنه بلند، رکوردی جهانی به نام خود ثبت کرد. این زن ۴۳ کیلومتر را در ۷ ساعت و ۲۸ دقیقه با یک جفت کفش پاشنه بلند ۷ سانتیمتری دوید. آیرین این ماراتن را ۲ دقیقه زودتر از نفر قبلی ای که این رکورد را در اختیار داشت به پایان رساند و به این ترتیب توانست رکورد شکنی کند.

به پایان رساندن ماراتن با کفش مناسب به خودی خود سخت است، چه رسد با کفش های پاشنه بلند!

۶- مسن ترین ژیمناست زن دنیا

7 زن شگفت انگیز که رکوردهای عجیب و غریبی در کتاب گینس دارند

یوهانا کواس ۹۴ ساله ی آلمانی، رکورد مسن ترین ژیمناست زن دنیا را در کتاب گینس به نام خود دارد. او نه تنها قادر است روی تشک حرکات ژیمناستیک را انجام دهد، بلکه توانایی اجرای حرکات بسیار پیچیده ای را روی میله های موازی مخصوص ژیمناستیک هم دارد.

او چند سال پیش هم با اجرای حرکاتی با میله های موازی در مسابقه ای در برلین توانست رکورد دیگری به نام خود ثبت کند. تماشاگران از توانایی های او حیرت زده شده بودند. پس سن هیچ وقت یک محدودیت نیست.

۷- کوچک ترین زن دنیا

7 زن شگفت انگیز که رکوردهای عجیب و غریبی در کتاب گینس دارند

نام جوتی آمگه، زن جوان هندی، در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان کوتاه ترین زن دنیا ثبت شده. او وقتی ۱۸ ساله بود، فقط حدود ۶۲/۵ سانتیمتر قد و ۵ کیلوگرم وزن داشت. علت قد کوتاهی جوتی بیماری ژنتیکی اش، آکوندروپلازی است.

جوتی در سال ۲۰۱۴ نقشی در فصل چهارم سریال «داستان ترسناک آمریکایی» (American Horror Story) ایفا کرد. او که حالا ۲۶ سال داشته، زندگی کاملاً عادی دارد، زیاد سفر می کند و در ریالیتی شوهای مختلف شرکت می کند.

منبع: روزیاتو