کد خبر: ۲۸۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۴۳

ایوانکا ترامپ و پرنسس دایانا؛ داستان یک عکس مشترک!

در جریان سفر رسمی دونالد ترامپ به هند و پس از بازدید از مجموعه تاریخی تاج محل، ایوانکا ترامپ عکسی از خود در این مجموعه را در اینستاگرام منتشر کرد که بسیار جالب توجه بود. این عکس درست مشابه عکسی بود که حدود سی سال قبل پرنسس دایانا، همسر اول ولیعهد انگلیس در تاج محل گرفته بود و به عنوان نمادی از سرگشتگی او در آن زمان تعبیر می شد.
تقریباً 30 سال پیش بود که پرنس دایانا همسر اول شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس، در سفری به هند، عکسی در بیرون از محوطه تاج محل گرفت که این روزها دوباره به یادها بازگشته است. 30 سال بعد از آن عکس و در شرایطی بسیار متفاوت، ایوانکا، دختر دونالد ترامپ، روز دوشنبه هفته جاری و در جریان سفر رسمی رئیس جمهور آمریکا به هند، در خارج از محوطه تاج محل ظاهر شد و بر روی یک نیمکت، نه چندان دور از جایی که پرنسس دایانا در سال 1992 عکس گرفته بود، نشست و عکسی به یادگار گرفت.

به گزارش نشریه People، ایوانکا که به عنوان یکی از دستیاران ارشد رئیس جمهور ایالات متحده، پدرش را در این سفر دو روزه همراهی می کرد، با به اشتراک گذاشتن این عکس در اینستاگرام نوشت: «عظمت و زیبایی تاج محل هیجان انگیز است!». دونالد ترامپ و بانوی اول کاخ سفید، ملانیا ترامپ، بعد از شرکت در مراسم خوشامدگویی در بزرگترین استادیوم کریکت جهان، به همراه ایوانکا و همسرش جارد کوشنر، عازم بازدید از بنای باشکوه تاج محل شدند.

این گزارش می افزاید، ایوانکا در خصوص این سفر رسمی به هند، این هفته در اینستاگرام خود نوشت: «من افتخار می کنم که به هندوستان بازگشتم تا از دوستی باشکوه بین دو بزرگترین دموکراسی جهان تجلیل کنم!» او و كوشنر 39 ساله در كنار هم سهم گسترده ای از مسئولیت های رسمی را در دولت ترامپ بر عهده دارند، از جمله ایوانکا در مسائل نیروی كار و سیاست های خانوادگی و همسرش جارد در امور خاورمیانه، امور قضایی و عدالت کیفری و مبارزات انتخاباتی در سال 2020 و از جمله موضوعات دیگر از این دست. با این حال هر دو از زمان به دست گرفتن پست های رسمی خود با انتقادات زیادی مواجه شده اند که عمده آن ها در خصوص عدم صلاحیت این دو در کسب چنین مناصبی است. آلیسا ماستروموناکو، از دستیاران ارشد کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، در واکنش به عکس های ایوانکا در توئیتر خود این سؤال را مطرح کرد: «چرا من باید برای این دومین ماه عسل آن ها مالیات پرداخت کنم؟»

اما تاریخچه عکس روی نیمکت پرنسس دایانا در سه دهه قبل بسیار متفاوت تر داستان ایوانکا است؛ از نظر هنری، این مینیاتور، داستان یک انزوا است. دایانا در فوریه 1992 به تنهایی از این بنای تاریخی بازدید کرد چرا که شوهرش، شاهزاده چارلز، در آن زمان بسیار گرفتار بود. در معروف ترین تصویر او در تاج محل، او روی یک نیمکت نشسته بود که اکنون به عنوان «نیمکت لیدی دی» شناخته می شود. (همین نیمکت در عکس ایوانکا نیز مشاهده می شود، درست در پشت جایی که ایوانکا نشسته است.)
 
(عکس) ایوانیکا ترامپ و پرنسس دایانا؛ داستان یک عکس مشترک!

دایانا پس از ازداواج با شاهزاده چارلز، به سرعت به واسطه کارهای انسان دوستانه ای که انجام می داد مشهور شد. همین شهرت باعث شد تا رسانه ها روز به روز بیشتر به دنبال انتشار اخباری از زندگی او باشند و همین امر موجب شد تا به زودی شایعاتی مبنی بر وجود اختلاف میان او و همسرش بر سر زبان ها بیفتد. حضور پرنسس دایانا در تاج محل، درست زمانی بود که این شایعات در اوج خود بودند. در جریان بازدید وی از تاج محل، به خبرنگاران گفت: «این یک تجربه بسیار جذاب بود - بسیار شفابخش.» او در ادامه فقط این جمله را افزود: «این کار را برای خودتان انجام دهید». چند ماه بعد شایعات به حقیقت پیوست و پرنسس دایانا رسما از شاهزاده چارلز جدا شد. از زمان طلاق و مرگ وی، عکس او بر روی «نیمکت لیدی دی» توسط بسیاری از مردم به عنوان بازتاب زندگی وی در آن «چهارراه» دیده شده است.
 
(عکس) ایوانیکا ترامپ و پرنسس دایانا؛ داستان یک عکس مشترک!

در سال 1992 که تصویر پرنسس دایانا در «چهارراه» تاج محل به ثبت رسید، ایوانکا ترامپ هنوز دختری 9 ساله بود. اگر چه شاید نتوان به درستی در مورد شناخت ایوانکای 9 ساله از دایانا صحبت کرد اما می توان این را به قطعیت گفت که دایانا در آن دوران الگوی بسیاری از دختران در سراسر جهان بود. کارهای او در مقام یک پرنسس، تداعی کننده شاهزاده قصه هایی بود که بیشتر دختران هم عصر او آرزویش را داشتند. بعید نیست که ایوانکا نیز چنین داستان هایی را درباره او شنیده باشد.

ایوانکا ترامپ، تقریبا 30 سال بعد، با همان ژست در تاج محل ظاهر شد. این بار به نظر می رسد ایوانکا با داستان پرنسس دایانا آشناست اما او بر روی «نیمکت لیدی دی» ننشست و کمی جلوتر، درست روبه روی آن نشست. این عکس نیز گویی ایوانکا را همچون دایانا در یک «چهارراه» نشان می دهد. شاید ایوانکا در مسیر پرنسس دایانا شدن، میان شهرت و سرنوشت او سردرگم مانده است و احتمالا به همین دلیل، دقیقا بر روی همان نیمکت ننشست. به هر حال چه ایوانکا ترامپ از داستان «نیمکت لیدی دی» آگاه بوده باشد و چه نه، شباهتی میان داستان او و دایانا نمی توان یافت.

منبع:فرارو