کد خبر: ۲۸۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۶۵

مردهایی که ریش دارند، بیشتر در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند+ عکس

بنابر توصیه متخصصان سلامتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، مردهایی که ریش دارند، بیش از مردهای بدون ریش در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرند.
به گزارش دیلی‌میل، بیشتر مدل‌های ریش مردها، آنها را در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهند. در واقع ریش، جلوی قرار گرفتن درست ماسک یا دهان‌بندهای طبی روی صورت را می‌گیرد.

این مرکز سال ۲۰۱۷، تصویری از مدل ریش‌های مردها ارائه داده بود که از نظر بهداشتی برخی از آنها را تایید و باقی را مناسب نمی‌دانست. این تصویر با شیوع بیماری کرونا دوباره توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

صورت کاملا اصلاح‌شده یا ته‌ریش، مردها را کمتر در معرض خطر قرار می‌دهد. اما داشتن ریش کامل، سبیل چخماقی و از این دست مدل‌ها اصلا توصیه نمی‌شود. زیرا این مدل‌ ریش‌ها اجازه نمی‌دهند ماسک یا دهان‌بندهای طبی روی صورت به‌خوبی قرار گیرند.

بنا به گفته متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، موهای صورت مردها نمی‌توانند مانند فیلتر عمل کرده و جلوی ابتلا به بیماری‌های واگیردار را بگیرند. زیرا تارهای این موها آنقدر بلند هستند که نمی‌توانند ذرات ریز میکروب را در خود حفظ کنند.

همچنین وقتی ماسک روی صورت افرادی قرار می‌گیرد که ریش دارند، ۲۰ تا ۱۰۰۰ برابر از افرادی که صورت‌شان کاملا اصلاح شده است، راه نفوذ میکروب به دهان‌شان به‌ وجود می‌آورد و به هیچ ترتیبی نمی‌توان جلوی این مشکل را گرفت.

انواع ماسک‌های طبی یکی از پرکاربردترین تجهیزات پیشگیری از ابتلا به انواع ویروس‌هاست.

در اینفوگرافی زیر آن مدل ریش‌هایی که خطرناک نیستند، ارائه شده است. بنابراین برای کارایی ماسک‌های مورد استفاده‌تان بهتر است نگاهی هم به مدل ریش‌تان داشته باشید.

منبع: dailymail