کد خبر: ۲۹۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۴۹

قرنطینه پادشاه تایلند به همراه ۲۰ زن در یک هتل لوکس+عکس

واجیرالونگ کورن، ۶۷ ساله، با قُرق کردن هتل «زونِن‌بیشه» در مرکز تفریحی گرامش-پارتِن‌کیشن واقع در منطقه کوهستانی آلپ، دوران قرنطینه خود را از بیم ابتلا به ویروس کرونا آغاز کرد.
به گزارش یورونیوز؛ ۲۰ تن از زنان حرمسرای دربار از جمله همسران، معشوقه‌ها و خدمه‌ها، پادشاه تایلند را در این دوران قرنطینه همراهی می‌کنند. به گزارش رسانه‌های آلمان، پادشاه تایلند ابتدا قصد داشته با همراهان بیشتری دوران قرنطینه خود را آغاز کند، ولی به دلیل نگرانی از ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا همراهی ۱۱۹ تن از آنان لغو شده است.

هنوز مشخص نیست که همسر چهارم پادشاه تایلند او را در این قرنطینه همراهی می‌کند یا خیر. سوتیدا تیدجای، همسر چهارم پادشاه تایلند، مهماندار سابق شرکت هواپیمایی این کشور بود و مراسم ازدواج رسمی آن‌ها سال گذشته برگزار شد.

با توجه به این که هتل محل اقامت او بر اساس قوانین سخت‌گیرانه محلی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا باید بسته می‌شد، ادامه فعالیت آن موجب بروز نگرانی‌هایی در میان مردم محلی شده، ولی مقامات منطقه به مردم اطمینان داده‌اند که با توجه به قرق بودن هتل، حضور پادشاه تایلند و همراهانش به شیوع بیشتر ویروس کرونا دامن نخواهد زد.
 
پادشاه تایند و همراهان وی از قرنطینه برای عکاسان دست تکان می دهند

اقدام پادشاه تایلند در شبکه‌های اجتماعی تایلند بسیار بحث‌برانگیز شده به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲ میلیون توییت با هشتگ «چه احتیاجی به پادشاه داریم؟» منتشر شده است.

واجیرالونگ کورن، ۶۷ ساله که از او به عنوان شاه رامای دهم نیز یاد می‌شود به دنبال مرگ پدرش در سال ۲۰۱۶ به سلطنت رسید و سال گذشته به طور رسمی تاجگذاری کرد. او پس از شیوع ویروس کرونا در تایلند و از ابتدای فوریه تاکنون در انظار عمومی ظاهر نشده است.

تایلند تاکنون از ابتلای ۱۷۷۱ تن به بیماری کووید ۱۹ خبر داده که ۱۲ نفر از آن‌ها جان باخته‌اند.