کد خبر: ۲۹۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۵۷

سانسور مضحک تصویر خواننده زن در تلویزیون!

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، در توییتی از سانسور دیگری در صدا وسیما پرده برداشت.


 
برنامه «نغمه‌ها» که از شبکه ۴ سیما پخش می‌شود در یکی از برنامه‌های خود تصویر رهی معیری (شاعر) را جایگزین تصویر الهه (خواننده پیش از انقلاب) کرد تا در کنار داریوش رفیعی قرار بگیرد!
رهی معیری که بود؟
 
محمدحسن «بیوک» معیری (زادهٔ ۱۰ اردیبهشت ۱۲۸۸ در تهران – درگذشتهٔ ۲۴ آبان ۱۳۴۷ در تهران) با تخلص رهی از غزلسرایان معاصر ایران و از ترانه‌سرایان و تصنیف‌سرایان به‌نام است. از ترانه‌های سروده شده توسط وی می‌توان «شد خزان»، «شب جدایی»، «کاروان»، «مرغ حق» و «جوانی» را نام برد. اشعار او تحت تأثیر سعدی (که بیشترین تأثیر را در او گذاشته‌است)، حافظ، نظامی، صائب و مولوی است.
 
الهه که بود؟
 
بهار غلامحسینی معروف به الهه (۱۳۱۳–۲۴ مرداد ۱۳۸۶) از خوانندگان ایرانی بود. او در تهران (در محله باغ شاه) به دنیا آمد. از کودکی به خوانندگی علاقه داشت، اما خانواده‌اش در آن زمان چندان به آوازخوانی دختر خود علاقه‌ای نداشتند به همین جهت معمولاً به صورت پنهانی در اتاق برای خودش آواز می‌خواند. در بهمن ۱۳۳۳ به اصرار خانواده با یعقوب یگانه ازدواج کرد. همسرش از هنرش حمایت کرد و در موفقیتش سهم بسیار داشت. پس از چندی از طریق مجید وفادار که در همسایگی خانه پدری الهه زندگی می‌کرد، سپس از طریق داوود پیرنیا وارد عرصه موسیقی شد.