کد خبر: ۲۹۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۳

یک ببر به کرونا مبتلا شد!

براساس اعلام انجمن حفاظت از حیات وحش، یک ببر ماده که در باغ وحشی در منطقه برونکس نیویورک زندگی می کند، به کرونا ویروس آلوده شد.
به گزارش اسپوتنیک، براساس اعلام انجمن حفاظت از حیات وحش، یک ببر ماده که در باغ وحشی در منطقه برونکس نیویورک زندگی می کند، به کرونا ویروس آلوده شد.

کارشناسان معتقدند که این ببر توسط کارمندی که مراقب او بود آلوده شده است. کما اینکه، این بیماری می توانست بدون علامت بوده باشد و یا در آن زمان او دارای هیچ علائم واضحی از عفونت نبوده است.

در این بیانیه آمده است: " نادیا، ببر ماده چهار ساله مالایی، دارای آزمایش مثبت COVID-19 است. ببر ماده، خواهرش" آزول "، دو ببر آمور و سه شیر آفریقایی شروع به سرفه خشک کردن کردند و انتظار می رود بهبود یابند."

در همین زمان، یک ببر دیگر آمور، که در کنار ببر ماده آلوده زندگی می کرد، هیچ علامتی از بیماری نداشت. علاوه بر این، متخصصان ببر نر مالایی، دو ببر آمور و همچنین پلنگ، یوزپلنگ، شیر کوهی و یوزگربه را آزمایش کردند و نتیجه گرفتند که همه آنها سالم هستند.

این سازمان برای کلیه کارکنان مراقبت از حیوانات و سایر گربه های ساکن در چهار باغ وحش شبکه WCS اقدامات پیشگیرانه انجام داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس خاطرنشان می کند که این اولین مورد شناخته شده از آلودگی حیوانات در ایالات متحده و اولین مورد عفونت ببر در جهان است.

پیش از این گزارش شده بود که براساس مطالعه دانشمندان موسسه تحقیقات دامپزشکی هاربین، گربه ها مستعد COVID-19 هستند. نماینده ستاد ضد ویروس کرونا ویروس بلژیک در اواخر ماه مارس گفت که یک مورد انتقال کورو ویروس از یک میزبان به گربه ثبت شده است. مورد دیگری از کرونا‌ویروس در گربه ای در هنگ کنگ کشف شد و صاحب حیوان نیز با COVID-19 در بیمارستان بستری شد.

ایالت نیویورک در حال حاضر در مرکز اپیدمی آمریکا قرار دارد. تعداد مبتلایان به کرونا‌ویروس در این ایالت به 122 هزار 31 نفر رسیده، 4159 نفر نیز درگذشتند.

منبع: ایلنا