کد خبر: ۲۹۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۹۲

امیر تتلو توبه اش را شکست!

تتلو توبه اش را شکست او پس از خداحافظی هشت روزه اش فردا با آهنگی جدید به دنیای موسیقی برمی گردد.
امیرحسین مقصودلو پس از بی محبتی های هوادارانش نسبت به او تصمیم گرفت از دنیای موسیقی خداحافظی کند اما خبر ها حاکی از آن است که این خداحافظی دوام نیاورده و فردا تتلو با آهنگ جدید بازخواهد گشت.

بیوگرافی تتلو
امیر تتلو در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرد و کم کم نامی در میان خوانندگان جوان آن روزها پیدا کرد. در سال ۱۳۹۰، تتلو نخستین آلبومش را با نام زیر همکف منتشر کرد. او همچنین آلبوم تتلیتی را در سال ۱۳۹۲ ارائه کرد که حاوی ۱۵ ترانه بود.او در ۱۲ آذر سال ۱۳۹۲ بازداشت شد و پس از چند روز با قید وثیقه آزاد شد. چندی بعد، اخبار مبنی بر انتشار ندامت‌نامه‌ای از او و تلاشش برای کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

در سال ۱۳۹۳ تتلو ترانهٔ منم یکی از اون یازده تام را در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل خواند. این آهنگ تمی غمگین دارد و در آهنگ و نماهنگ تولید شده برای آن، از زمین خاکی، بدبختی و توپ پلاستیکی یاد شده‌است.در سال ۱۳۹۴ حین مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در وین در ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ترانه‌ای با موضوع انرژی هسته‌ای از تتلو منتشر شد. در ویدئوی این ترانه، تتلو بر عرشهٔ یک ناو نظامی ایرانی متن «خلیج مسلح فارس حق مسلم ماست» را خواند.تتلو در ۲ شهریور ۱۳۹۵ دوباره بازداشت شد درحالی که در چند روز قبل از آن وی به دادسرا احضار شده بود.او پس از ۶۲ روز به قید وثیقه آزاد شد.

امیر تتلو در ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ با انتشار پستی در اینستاگرام از دنیای موسیقی ایران به‌طور موقت خداحافظی کرد و پس از مدتی کوتاه فعالیت‌های هنری خود را پی گرفت.

او در سال ۱۳۹۷ پس از ناتوانی در کسب مجوز برای «فعالیت قانونی» در ایران به ترکیه رفت و در آن‌جا به فعالیت‌های هنری خود ادامه داد.

بازداشت شدن تتلو در خارج از کشور
امیر تتلو تاکنون چندین‌بار با اتهام‌های گوناگون بازداشت و پس از مدتی آزاد شده‌است.

و در نهایت در ۸ بهمن ۱۳۹۸ احمد نوریان سخنگوی نیروی انتظامی از بازداشت امیرحسین مقصودلو به درخواست پلیس ایران در ترکیه خبر داد. او گفت: «به علت پرونده‌های قضایی که برای تتلو در ایران تشکیل شده بود، اعلان قرمز اینترپل برای این فرد اعلام و وی در ترکیه بازداشت شد.» نوریان همچنین افزود: «تتلو در حال حاضر در بازداشت است و بعد از طی مراحل اداری انتقال وی به ایران، وی تحویل پلیس اینترپل ایران می‌شود.»

سرانجام تتلو پس از یک هفته بازداشت در روز ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ آزاد شد.

لایوهای پر حاشیه تتلو در اینستاگرام
در زمان قرنطینه کرونایی در ایران و جهان تعدادی از هنرمندان، از طریق لایو اینستاگرام با کاربران ارتباط تصویری گرفته و در خصوص مسائل روز جامعه صحبت می کردند، در میان این تماس های تصویری لایو های مبتذل تتلو و تعدادی از شاخ های مجازی هم حاشیه روزهای کرونایی شد و مورد انتقاد کاربران قرار گرفت و همین امر باعث شد صفحه او توسط اینستاگرام بسته شود و او دوباره با صفحه فیک به اینستاگرام برگشت.

دستگیری خواهر تتلو
بهمن بابازاده ‌یک خبرنگار حوزه موسیقی از دستگیری "خواهر تتلو" در رشت به جرم خوانندگی خبر داده است.

نسیم مقصودلو "خواهر تتلو" چندی است به خوانندگی روی آورده و ویدئوهای خوانندگی او در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده. مادر آنها نیز مربی رقص است.فحاشی تتلو به خواهر و مادرش چندباری حاشیه‌ساز شده است.امیر تتلو نیز در کانال تلگرامش این بازداشت را تایید کرده است

منبع: رکنا