کد خبر: ۳۰۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۷۷

جنجالی شدن حذف پست مدل معروف توسط اینستاگرام

این مدل لباس ۲۳ ساله در پیج رسمی خود در اینستاگرام با ۳۱ فالوئر، عکس پاسپورت سفر آمریکایی پدرش محمد حدید را منتشر کرده بود که روی آن نام زادگاه فلسطین درج شده بود و بلا در توضیح عکس نوشته بود: به فلسطینی بودنم افتخار می‌کنم.
بلا حدید مدل لباس آمریکایی با اصالت فلسطینی پس از آنکه اینستاگرام پست او را حذف کرد، به این برنامه حمله کرد. پست حذف شده بلا حدید درباره پدر میلیاردرش محمد حدید فلسطینی‌الاصل بود و بلا در این پست به ریشه‌های فلسطینی خود افتخار کرده بود.

این مدل لباس ۲۳ ساله در پیج رسمی خود در اینستاگرام با ۳۱ میلیون فالوئر، عکس گذرنامه آمریکایی پدرش محمد حدید را منتشر کرده بود که روی آن نام زادگاه فلسطین درج شده بود و بلا در توضیح عکس نوشته بود: "به فلسطینی بودنم افتخار می‌کنم". خیلی زود اینستاگرام پست او را حذف کرد. بلا حدید در واکنش به این حذف، متن اینستاگرام برای پست‌های حذفی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: پست به خاطر مخالف بودن محتوا با قوانین اینستاگرام به دلیل محتوای آزار و اذیت حذف شده و برای این است که احساس حمایت و امنیت برای کاربران ایجاد شود.

 

 
بلا در صفحه خود در پاسخ به حذف پست اینستاگرام خود نوشت: آیا شما افتخار من به ریشه‌های فلسطینی پدرم را نوعی قلدری، خشونت یا برهنگی جنسی می‌دانید؟

بلا واکنش‌های حمایتی در برابر اینستاگرام دریافت کرده است، زیرا بسیاری بر این باورند که ذکر محل تولد به هیچ وجه نفرت‌پراکنی محسوب نمی‌شود. یک تحلیل‌گر در توییتر اظهار داشت: آیا گذرنامه محمد حدید و اشاره به اصالت فلسطینی‌ او به عنوان زبان نفرت و خشونت در جامعه تلقی می‌شود؟ بلا عکس گذرنامه را مجدداً در رسانه های اجتماعی بارگذاری کرد و آن را این جملات منتشر کرد: همه باید زادگاه والدین خود را بنویسند و همیشه باید با آنها در غرور و افتخارشان به زادگاه و ریشه هایشان شريک شویم.