کد خبر: ۳۰۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۹۲

اگر جزو این مشاغل هستید حتما شکلات بخورید!

مطالعات علمی اثر غیرقابل انکار مثبت شکلات بر سلامتی زنان، معلمان و پزشکان را اثبات کرده است.
اسپوتنیک به نقل از مدیکال رو نوشت: کارشناسان در آستانه روز جهانی شکلات، که همه ساله در ۱۱ ژوئیه برگزار می‌شود، فهرستی از ویژگی‌های مفید شکلات را گرد هم آورده‌اند.

به گفته آنها، شکلات را می‌توان با خیال راحت برای «معالجه» افسردگی عاطفی، و به زنان برای مقابله با اثرات تغییرات هورمونی، به هنرمندان، معلمان و پزشکان توصیه کرد. نکته اصلی این است که میزان روزانه ۲۵-۳۰ گرم رعایت شود.

شکلات پیری و استرس را کاهش می‌دهد
به گفته این متخصص، محصولات طبیعی کاکائو دارای ویتامین‌های مفیدی از جمله A ، B۱ ، B۲ ، B۱۲ ، C و D و همچنین آهن، کلسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی اشباع‌شده است.

خانم الگا در ادامه افزود: این مواد عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود می‌بخشند، باعث افزایش روحیه و انرژی می‌شوند، سطح هورمون استرس -کورتیزول را کاهش می‌دهند، عملکرد مغز را تقویت می‌کنند، باعث افزایش حافظه و توانایی‌های ذهنی می‌شوند. آنها حتی روند پیری را نیز کند می‌کنند.

از این رو وی، شکلات را برای هنرمندان، پزشکان و زنان موثر می‌داند.
به گفته کاندیدای علوم پزشکی در روسیه، زالینا گوسوا، حذف شکلات از رژیم غیرممکن است.

وی در ادامه افزود: با این حال، برای بسیاری خوردن این محصول تقریباً اجباری است. اینها افرادی هستند که به فعالیت ذهنی فعال مشغول هستند. اینها افرادی هستند که کارشان با خطر بالای ابتلا به سندرم فرسودگی شغلی همراه است. افرادی که شغل آنها با نوسانات خلقی همراه است.

منبع: آخرین خبر