کد خبر: ۳۱۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۹۲

تداوم ریزش در بازار سکه/ آخرین قیمت پیش از بازگشایی بازار در ۸ آبان

دیروز بازار سکه یکی از متلاطم‌ترین روزهای خود را به پایان برد و تحت تاثیر کاهش نرخ دلار و طلا در بازارهای جهانی، کاهش شدید قیمت را تجربه کرد.
دیروز دلار، مهمترین عامل تاثیرگذار بر بازار سکه و طلا ،۶۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. این اتفاق در کنار کاهش نزدیک به ۲۷ دلاری بهای طلا در بازارهای جهانی شرایطی متفاوت رت برای سکه رقم زد تا در یک روز کاهش نزدیک به ۸۰۰ هزار تومانی بهای سکه و رسیدن حباب سکه به کنار از یک میلیون تومان در بازار به ثبت برسد. بهای فروش سکه دیروز به ۱۳میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

برخی از فعالان، اعتقاد دارند جدا از جو انتظاری نسبت به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا که فروشنده‌ها را در بازار ارز و سکه زیاد کرده است، برگشت ارزها به کشور با باز شدن مرزها بیشتر شده است. در واقع در دوران کرونا و بسته شدن مرزها کمی ارزآوری کاهش پیدا کرده بود، ولی با باز شدن مرزها و افزایش صادرات، توانایی عرضه درهم بالاتر رفته است و جدا از متغیرهای روانی، این متغیر واقعی هم به افت قیمت‌ها کمک کرده است.

معامله‌گران می‌گویند هر چند سکه حالا فاصله‌ای سه میلیون تومانی با سقف ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیدا مرده است اما این روند ریزش همچنان ادامه دارد و این نکته را در تفاوت قابل توجه نرخ خزید و فروش سکه می‌توان دریافت.صرافان چندان روی خوشی به خرید سکه نشان نمی‌دهند و در صورت خرید سکه را بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کمتر از نرخ فروش خریداری می‌کنند.