کد خبر: ۳۱۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۳۱
الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد؛

آمریکا، میلیون‌ها بشکه بنزین مصادره‌شده ایرانی را فروخت

ایالات متحده 1,1 میلیون بشکه بنزین ایرانی را که قرار بود به ونزوئلا برسد مصادره و فروخت.

وزارت دادگستری آمریکا روز 29 اکتبر (پنجشنبه) اعلام کرد که مقامات آمریکا، محموله بنزین ایرانی، 1,1 میلیون بشکه که برای ونزوئلا ارسال شده بود را مصادره و آن را فروختند.

به گزارش اسپوتنیک، مطابق با اعلامیه نامبرده، منظور سوختی است که اوایل سال جاری با 4 نفتکش خارجی حمل می‌شد و دادگاه آمریکا در ماه اوت حکم مصادره این سوخت را صادر کرد.

جان دمر دستیار وزارت دادگستری، هماهنگ‌کننده امور امنیت ملی در این خصوص گفت: «با خرسندی عمیق می‌توانم اعلام کنم که ما قصد داریم درآمد حاصله از فروش این سوخت را دریافت کنیم و آن را پس از پایان رسیدگی به این پرونده به صندوق آمریکایی قربانیان تروریسم بدهیم که دولت حامی آن است».


واشنگتن از فروش این محموله بیش از 40 میلیون دلار دریافت خواهد کرد. الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا گفت: «ایران به تلاش خود برای صادرات نفت و محصولا پتروشیمی با نقض تحریم‌ها ادامه میدهد و ما قصد داریم این حجم را تا حداقل ممکن کاهش بدهیم».

شایان ذکر است که اواسط ماه اوت، دولت آمریکا اعلام کرد که محموله سوخت چندین شناور را توقیف کرده است، با این ادعا که این سوخت از ایران آمده و به ونزوئلا می رود. این مصادره در پی دادخواست دادستان های آمریکا برای توقیف محموله حمل شده توسط چهار کشتی به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا انجام شد.

با این حال، شرکت‌هایی از امارات و عمان با ارائه اسناد از مالکیت خود بر این محموله‌ها خبر دادند و از قاضی آمریکایی خواستند که محموله‌ها را آزاد کند چرا که توقیف آن‌ها توسط ایالات متحده به یک سری فرضیات بی‌اساس متکی است. ایران نیز تاکید کرده است محموله‌های توقیف شده اگرچه بنزین تولیدی ایران است اما این محموله‌ها فروخته شده و پول آن را دریافت کرده‌اند.