کد خبر: ۳۱۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۹۷

پیام مهم امیر کویت به شاه سعودی

ایرنا نوشت: شیخ نواف الاحمد الصباح، امیر کویت درباره بحران شورای همکاری خلیج فارس و چالش های پیش روی منطقه پیامی ویژه برای پادشاه عربستان فرستاد.
روزنامه «القبس» کویت به نقل از منابع دولتی نوشت: محتوای پیام مکتوبی که شیخ «احمد الناصر»، وزیر امور خارجه به عنوان فرستاده امیر کویت به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان تحویل داد شامل رایزنی در باره  بسیاری از موضوع ها از جمله اختلاف ها در شورای همکاری خلیج فارس است. 

 

بر اساس اعلام این منابع، مشورت و هماهنگی در همه زمینه ها از جمله چالش های امنیتی و اقتصادی پیش روی منطقه از دیگر محورهای مهم این پیام است. 

به نوشته القبس، هماهنگی با عربستان سعودی از آنجا ناشی می شود که این کشور نقش و جایگاه محوری و اساسی در منطقه دارد و در این پیام به روابط دو کشور و راه های حمایت و تقویت همکاری ها در همه زمینه ها و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی اشاره شده است.

کویت در بحرانی که میان کشورهای عربستان، بحرین، مصر و امارات از ژوئن سال ۲۰۱۷ با قطر به وجود آمد، نقش میانجیگری برعهده دارد.

۱۸ اکتبر جاری، امیر کویت پیامی کتبی برای پادشاه عربستان سعودی فرستاد و شیخ «محمد عبدالله المبارک الصباح»، نماینده امیر کویت، پیام دیگری از شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح»، ولیعهد کویت  برای «محمد بن سلمان»، همتای سعودی خود فرستاد.

پیام های امیر کویت و ولیعهد وی به رهبران سعودی مربوط به مناسبات دو کشور و دو ملت و راه های حمایت و تقویت آنها در زمینه های مختلف و همچنین رایزنی درباره آخرین تحولات در عرصه های منطقه ای و بین المللی است.
شیخ نواف الاحمد الصباح که پیشتر ولیعهد کویت بود، ۸ مهرماه ۹۹ و به دنبال درگذشت شیخ «صباح الاحمد الصباح» به عنوان امیر جدید کویت تعیین شد.