کد خبر: ۳۱۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۶

روزنامه اعتماد: حسین دهقان در بین کاندیداهای حزب کارگزاران برای انتخابات1400 است

روزنامه اعتماد با اشاره به سیاست انتخاباتی حزب کارگزاران نوشت: علی لاریجانی می‌تواند از گزینه‌های قابل‌تامل کارگزارانی‌ها باشد. او از سیاستمداران اصولگرایی است که سبک و سیاق سیاست‌ورزی‌اش مورد علاقه و توجه کارگزارانی‌ها بوده است. آنها حتی در جریان رقابت برای ریاست‌ مجلس دهم نیز معتقد بودند که صندلی ریاست حق لاریجانی است و از کاندیداتوری محمدرضا عارف به عنوان یک اصلاح‌طلب حمایت نکردند.
هنوز مشخص نیست که لاریجانی تمایلی به حضور در انتخابات داشته‌ باشد یا نه، اما بسیاری معتقد بودند که لاریجانی تنها زمانی با «بهارستان» خداحافظی خواهد کرد که بخواهد خود را در مسیر «پاستور» محک بزند. 

عباس آخوندی از مدیران لیبرال دولت روحانی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای کارگزارانی‌ها باشد. با این حال احتمال حمایت آنها از چهره‌هایی چون آخوندی اندک است، چراکه احتمال ردصلاحیت شدن آخوندی کم نیست و کارگزارانی‌ها نیز تمایل دارند با گزینه‌ای وارد میدان شوند که حتما از سد شورای نگهبان عبور کند. با این حال آخوندی احتمالا به ‌لحاظ نگاه و رویکرد اقتصادی به بال راست اصلاح‌طلبان نزدیک خواهد بود.

علی مطهری نیز از دیگر چهره‌های سیاسی است که می‌توان آن را در فهرست کارگزاران قرار داد. او نیز جایگاهی مشابه علی لاریجانی برای کارگزارانی‌ها دارد اما نکته منفی او شاید دوری از فضای اقتصادی مورد تاکید کارگزاران است. مجید انصاری نیز از اصلاح‌طلبانی است که با کارگزاران ارتباط نزدیکی دارد کما اینکه در فهرستی که این حزب برای مجلس یازدهم منتشر و از آن حمایت کرد، مجید انصاری در صدر فهرست قرار داشت. علاوه بر این گزینه‌ها شنیده می‌شود که نام سردار حسین دهقان نیز در میان گزینه‌های آنها دیده می‌شود.