کد خبر: ۳۱۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۵

انتقام‌گیری شخصی با تغییر انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری ۹۹

پلیس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با تغییر دادن اطلاعات داوطلبان کنکور در سازمان سنجش اقدام به انتقام‌گیری کرده بود.
سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا کردستان روز یکشنبه در تشریح این خبر گفت:مردی جوان ضمن مراجعه به پلیس فتا عنوان داشت با توجه به کسب رتبه‌ مناسب در کنکور سراسری، یکی از رشته‌های مهندسی را انتخاب نمودم، اما در زمان اعلام نتایج، متوجه شدم کلیه اولویت‌های انتخابی من تغییر کرده است لذا به علت اینکه این اتفاق ممکن است باعث از بین رفتن آینده این‌جانب شود قصد شکایت و پیگیری موضوع رادارم.

وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که متهم با ورود به صفحه انتخاب رشته شاکی تمام اولویت‌های انتخابی وی را به رشته‌های نامناسب تغییر داده است، لذا با اقدامات فنی متهم که خود نیز از شرکت کنندگان در کنکور سراسری بوده و با شاکی اختلافات شخصی داشت، شناسایی شد.

سرهنگ دانش پور اضافه کرد: با پایان تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس مشخص شد که نامبرده علاوه بر تغییر اطلاعات شاکی این پرونده، با سوءاستفاده از کد ملی و کد رهگیری ثبت‌نام سازمان سنجش هویت دو داوطلب دیگر را ویرایش نموده، نهایتاً متهم تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام انتظامی بابیان اینکه خوشبختانه پس از مکاتبه پلیس فتا و سازمان سنجی، آن سازمان همکاری مناسبی با پلیس فتا داشته و اولویت‌های انتخابی شاکی را تصحیح کردند هشدار داد: عدم مراقبت از رمزهای شخصی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای افراد به همراه بیاورد، لذا کاربران فضای مجازی حتماً در حفظ و نگهداری رمزهای خود کوشا باشند.