کد خبر: ۳۱۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۹

«استاد» دزدها دستگیر شد/آموزش موبایل‌قاپی در حین سرقت

فارس نوشت: رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری قدیمی‌ترین موبایل‌قاپ تهران، بعد از آزادی از زندان و ارتکاب ۳۰ فقره سرقت خبر داد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری موبایل قاپ ۵۰ ساله که قدیمی‌ترین سارق موبایل و کیف در تهران است، خبر داد.

 سرهنگ جلیل موقوفه‌ای وی در تشریح خبر فوق اظهار داشت: با توجه به وقوع چندین فقره موبایل‌قاپی در محدوده کلانتری ۱۳ آبان، تیم عملیات این کلانتری نسبت به جمع‌آوری سرنخ و تصاویر دوربین‌های مداربسته برای شناسایی و دستگیری متهم اقدام کرده و در بررسی‌ها مشخص شد، این موبایل‌قاپی‌ها توسط یکی از قدیمی‌ترین سارقان کیف‌قاپ و موبایل‌قاپ تهران در حال انجام است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به بازداشت این سارق و سپری کردن مدت زمان حبس، مأموران احتمال دادند که وی از زندان آزاد شده و مجدداً به سرقت روی آورده که پس از اخذ دستور از مقام قضائی، ضمن مراجعه به منزل این سارق، وی را بازداشت کردند.

موقوفه ای با اشاره به کشف حدود ۲۷ تلفن‌همراه و تبلت مسروقه از منزل این متهم، گفت: متهم اقرار کرد که این اموال مسروقه را در چند روز اخیر در مناطقی همچون نیاوران، دربند تا ۱۳ آبان سرقت کرده و به بیش از ۳۰ فقره موبایل‌قاپی اعتراف کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده جدید برای این متهم و تحویل وی به پلیس آگاهی، تصریح کرد: وی متولد سال ۱۳۴۹ است و از قدیمی‌ترین کیف‌قاپان و موبایل‌قاپان تهران محسوب می‌شود؛ اکنون نیز به دلیل سن بالا، بیشتر در ترک موتورسیکلت نشسته و با اغفال افراد جوان و آموزش موبایل‌قاپی به آنها، اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دهد البته خود نیز در برخی موارد به تنهایی اقدام به سرقت می‌کند.