کد خبر: ۳۲۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۷۹

علیرضا بیرانوند و همسرش در زمین فوتبال بلژیک

رکنا : علیرضا بیرانوند دروازبان ملی کشورمان هم اکنون در تیم فوتبال آنتورپ بلژیک حضور دارد.
عکسی از علیرضا بیرانوند و همسرش در زمین فوتبال در بلژیک را مشاهده می کنید.

 علیرضا بیرانوند نخستین بار در ۲۰ آذر ۱۳۹۹ مقابل تاتنهام در رقابت های لیگ اروپا برای آنتورپ بلژیک به میدان رفت و علیرغم دریافت ۲ گل به عنوان بهترین بازیکن تیمش شناخته شد.

زندگینامه و عکس های علیرضا بیرانوند

نام :علیرضا

نام خانوادگی :بیرانوند

متولد :30 شهریور 1370

باشگاه :رویال آنتورپ بلژیک

شماره پیراهن :1

پست :دروازه بان

پای تخصصی :راست

محل تولد :خرم آباد

زندگی شخصی علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند (زاده 30 شهریور 1371، سرابیاس) بازیکن فوتبال اهل ایران است ، که در باشگاه فوتبال پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران بازی می کند. بیرانوند برای نخستین بار با تیم پرسپولیس به قهرمانی لیگ دست پیدا کرد.

علیرضا بیرانوند در نفت تهران

بیرانوند با نفت تهران از سال 2011 آغاز به کار کرد. او اولین بازی خود را در جام حذفی برابر داماش در 25 اکتبر سال 2011 انجام داد. در سال اول خود به عنوان دروازه بان اول تیمش انتخاب شد. نفت در پایان لیگ برتر به مکان سوم رسید و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در 23 مارس 2014، بیرانوند قرارداد خود را با نفت تا سال 2015 تمدید کرد.

علیرضا بیرانوند در پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند در فصل 1395–1396 با قراردادی 2 ساله به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. وی در 27 اردیبهشت 95 قراردادی دو ساله با پرسپولیس بست و مدتی بعد این قرارداد را به مدت پنج سال یعنی تا سال 1400 تمدید کرد.

ازدواج و همسر علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانود متاهل است و خیلی زود و در سن کم تشکیل خانواده داده است و میگوید که یکی از دلایل موفقیت من ازدواج زود هنگامم بود. او دو فرزند نیز دارد.

خانواده ملی پوش جام جهانی 2018

در خانواده ای به دنیا آمد که از نظر مالی خیلی ضعیف بود. او در 15 سالگی با قرض گرفتن پول به تهران امد تا بتواند به علاقه اش به فوتبال برسد. هم اکنون او دروازه بان اول تیم ملی و و تیم پرسپولیس است و شماره 1 را به تن میکند.

علیرضا بیرانوند درباره زندگی و خانواده خود بیان نموده است که وضعیت خانوادگی در زمان نوجوانی وی ضعیف بوده است و در سال 86 وی برای رفتن به تهران از خرم اباد از اقوام خود پول قرض گرفته تا با اتوبوس به تهران بیاید تا بتواند پیشرفت نماید.

شروع حرفه ای فوتبال علی بیرانوند

وی بعد ورود به تهران به تیم وحدت تهران پیوسته در سنین نوجوانی و بعد ازن توسط اقای کمپانی به تیم نوجوان نفت تهران انتقال پیدا کرده است .

علیرضا بیرانوند درباره زندگی خود در تهران قبل از مشهور شدن میگوید که دز اغاز ورودش در تهران خانه عمه اش زندگی میکرده و در یک فست فودکار می نموده است و بعد از در یک کارواش به علت قد بلندش مسئول کار و نظافت ماشین های شاسی بلند بوده است .

علیرضا بیرانوند ابتدا در پست حمله بازی میکرده است که بعد از یکبار در دروازه ایستادن همه وی را تشویق کرده اند که به خاطر نترس بودن و قد و هیکل و دست های کشیده وی بیشتر توانست در این پست موفق شود.

وی بعد از حضور در تیم نوجوانان نفت به تیم بزرگسالان ورود پیدا نمود و در سال 2011 اولین بازی خود را برای این تیم آغاز نمود و خیلی زود خود را نشان داد.

برد ایران در مقابل مراکش با درخشش علیرضا بیرانوند - خانزاده و بیرانوند

افتخارات علیرضا بیرانوندافتخارات ملی علیرضا بیرانوند

صعود به جام جهانی فوتبال 2018

قهرمانی های بیرانوند با پرسپولیسلیگ برتر

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 96–1395

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 97–1396

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 98_1397

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 99_1398

احسان الوان زاده و علیرضا بیرانوند و پسرش در جشن قهرمانی پرسپولیس

سوپر جام

قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران 1396

قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران 1397

قهرمانی در سوپرجام فوتبال ایران 1398

افتخارات فردی علیرضا بیرانوند

دروازه بان برتر سال فوتبال ایران:3 بار

حضور در تیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران:2 بار

بهترین دروازه بان فیفا نامزد شده 2017 (جایگاه نهم)

بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان آسیا سال 2018

عضو تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا سال 2018

عضو تیم منتخب مسابقات جام ملت های آسیا سال 2019

مرد سال فوتبال ایران در سال 1398

نامزد دریافت جایزه بازیکن سال آسیا

علیرضا بیرانوند پس از دریافت جایزه بهترین دروازه بان چه گفت؟

علیرضا بیرانوند بعد از انتخاب خود به عنوان بهترین دروازه بان گفت:این جایزه را مدیون کادر فنی و بازیکنان، مخصوصا آقای برانکو، آقای گرشاسبی مدیریت باشگاه و مخصوصا تماشاگران دوست داشتنی پرسپولیس هستم.

او ادامه داد:این جایزه را به تمام باشگاه پرسپولیس تقدیم می کنم؛ سه بار بهترین گلر شدم و یک بار هم فقط بخاطر شیطنت های خودم به این مهم نرسیدم.

دروازه بان پرسپولیس اضافه کرد:تندیس کفش و توپ طلا را داشتم و امسال تندیس دستکش را دریافت کردم.

مصاحبه با علیرضا بیرانوند

روی پنالتی رونالدو آیا شانسی واکنش نشان دادی یا واقعا ضربات این بازیکن را آنالیز کرده بودی؟

ما در تیم ملی مربی ای داریم به نام الکساندر که با ما تمرین های خیلی خوبی انجام می دهد. او رابطه بسیار صمیمی با من دارد و همیشه برای من فیلم های مختلف دروازه بانی را می فرستد. قبل از بازی با پرتغال هم چند بازی را برای من فرستاده بود که ضربات پنالتی رونالدو را نشان می داد.

من تا ساعت 2 نصفه شب بیدار می ماندم تا بتوانم ضربات پنالتی او را آنالیز کنم. رونالدو طی ماه های اخیر بیشتر ضرباتش را به یک سمت و جهت زده بود. من بر اساس آنالیزی که انجام داده بودم به سمت پنالتی رونالدو شیرجه زدم و توپ را مهار کردم.

وقتی دیدم طی چند بازی اخیر حتی در دیدار برابر اسپانیا پنالتی رونالدو به کدام سمت زده شده تصمیمم را گرفتم که به همان سمت شیرجه بزنم. اگر دقت کنید می بینید حتی از پشت خط جلو آمدم و شیرجه زدم و توپ را مهار کردم که داور به خاطر شیرجه بلندم پنالتی را تجدید نکند.

علیرضا بیرانوند با لباس تیم نفت

تو بازیکنی هستی که زمانی که به تو پیشنهاد قرارداد داده شد قراردادت را به صورت سفید امضا کردی و حتی مبلغ هم در آن درج نشده بود. از این که قراردادت 5 ساله تمدید شد پشیمان نیستی؟

واقعا پشیمان نیستم. زمانی که قرارداد بستم نیامدم که فقط یک سال برای این تیم دروازه بانی کنم و طوری رفتار کنم که یک سال بعد هواداران بگویند این بازیکن باید جدا شود و برود. می خواستم طوری رفتار کنم که سال ها برای این تیم دروازه بانی کنم. زمانی که عملکرد خوبی در پرسپولیس داشتم باشگاه پیشنهادی به من داد که اعلام کردند می خواهیم قراردادت را تمدید کنیم و همان طور که خودت گفتی "می خواهم 10 سال در پرسپولیس بازی کنم" فعلا 5 سالش را تمدید کنیم. من هم بدون هیچ گونه چشمداشت و حرف و حدیثی قراردادم را تمدید کردم.

واقعا به هواداران و پرسپولیس وابسته شده ام و چشم بسته قراردادم را تمدید کردم. هر بازیکنی دوست دارد در استقلال و پرسپولیس بازی کند و خیلی زود محبوب هواداران شود. هر بازیکنی هم محبوب هواداران شود وقتی به او پیشنهاد تمدید بدهند چشم بسته قراردادش را تمدید می کند. در آسیا برای پرسپولیس بازی کردن افتخار است. من واقعا قراردادم را سفید امضا کردم چرا که اصلا به پول و مبلغ قرارداد فکر نمی کنم. دلیل این که پس از تمدید قرارداد پشیمان نشدم این بود که این تمدید قرارداد به من انگیزه داد و نمی خواستم در این 5 سال دروازه بانی بیاید و جایگزین من شود.

اگر قرار است روزی هم دروازه بان دیگری به پرسپولیس بیاید، بیاید اما باید با من برای شماره یک بودن رقابت کند. حتی زمانی که در مقاطعی از فصل کاری انجام دادم که هواداران ناراحت شدند و شایعاتی مطرح شد که می خواهند دروازه بان جدیدی بیاورند گفتم ایرادی ندارد هر کسی می آید بیاید، من هم با او هم رفاقت می کنم و هم رقابت خواهم داشت. اگر توانست بازی کند چه ایرادی دارد؟ درباره جام جهانی هم فکر کرده بودم که شاید با درخششم در این تورنمنت پیشنهادات خوبی برایم بیاید اما همیشه گفته ام و باز هم تکرار می کنم من این گونه فکر می کردم که اگر قرار است باشگاهی من را جذب کند باید با باشگاه پرسپولیس مذاکره کند. البته می دانم برخی مواقع برخی هواداران می خواستند من از تیم بروم اما برخی هواداران هم به من لطف داشتند و همیشه از من حمایت می کردند. البته این که در این مقطع از پرسپولیس جدا نشدم به فال نیک می گیرم چرا که احساس می کنم شاید برایم بهتر بود بمانم و یک نیم فصل دیگر در خدمت هواداران پرسپولیس باشم.

در فوتبال ایران با دو مربی حرفه ای همچون برانکو ایوانکوویچو کارلوس کی روشکار کرده ای. این دو مربی تاثیر زیادی در پیشرفت فوتبالت داشته اند اما حالا می بینیم اختلاف نظرهایی با هم دارند. نظرت درباره این اختلافات چیست؟

درست است که این دو اختلاف نظر دارند اما ما هم بازیکن پرسپولیس و هم بازیکن تیم ملی هستیم اما این دو مربی هیچ گاه دعوا و مسائل مربوط به خودشان را به ما ارتباط نمی دادند. یعنی برانکو هیچ وقت با ما درباره اختلاف نظرهایش با کی روش صحبت نمی کرد و کی روش هم درباره برانکو حرفی به ما نمی زد. ما هم در اردوی تیم ملی بودیم و هم پرسپولیس و هیچ وقت در این زمینه مشکلی احساس نکردیم.

پس از بازگشت از جام جهانی به تمرین های پرسپولیس آمدی و برانکو خوش و بش گرمی با تو داشت. در این مکالمه چه چیزهایی مطرح شد؟

برانکو می گفت خدا رونالدو را لعنت کند، حالا چطور تو را در تمرین کنترل کنیم (با خنده).

بازی پرسپولیس الوصل - واکنش علیرضا بیرانوند

خاطره جالب علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی

همین یکی دو سال پیش که شرایط خیلی خوبی در فوتبال داشتم، وقتی صبح بیرون می رفتم، رفتم که چند روزنامه بخرم که یک پیرزن را دیدم که در حال اسباب کشی بود و من را نمی شناخت. گفت جوان بیا و کمکم کن. چون این اتفاق برای برای خودم هم افتاده بود، درک کردم. از شانسم برق هم رفته بود و باید 5 طبقه را با پله می رفتم. من 5 طبقه 7-8 کیسه برنج را گذاشتم روی کولم و بردم. بعد پیرزن گفت که چقدر به تو پول بدهم؟! من روزنامه ای که عکسم روی آن بود را نشان دادم و گفتم من بیرانوندم، ورزشکار حرفه ای! گریه کرد و گفت من نمی دانستم. گفتم اصلا به این چیزها فکر نکن چون من هیچ وقت جاهایی که بودم را فراموش نمیکنم.

زندگی جالب بیرانوند برای رسانه های جام جهانی

رسانه های خارجی در مورد داستان زندگی ام مانور زیادی دادند و حتی با من گفتگوی اختصاصی داشتند. آن روزها خیلی سخت بود. همه سختی هایی که کشیدم را همه می دانند. نمی خواهم دوباره تکرار کنم اما من روزهای سختی را پشت سر گذاشتم.

گلایه بیرانوند از رسانه ها

من برای رسیدن به پیراهن تیم ملی خیلی زحمت کشیدم و برخی رسانه ها مرا خیلی اذیت می کردند. مثلا تا دو روز قبل از بازی اول می نوشتند:سورپرایز کی روش برای دروزاه تیم ملی. این خیلی دردناک بود و نمی توانستم هضم کنم. وقتی در اردوی ترکیه بودیم ثانیه شماری می کردم برسیم روسیه و وقتی بازی اول مقابل مراکش درون دروازه ایستادم یاد گذشته ام فتادم که از کجا به اینجا رسیده ام.

روایت بیرو از لحظه مهار پنالتی کریس رونالدو

قبل از آغاز بازی ها من کلیپی منتشر کردم و برای رونالدو کری خواندم. همه به من انتقاد می کردند که این چه حرفی است که می زنی؟ مگر تو که هستی. مگر کریس رونالدو رو می شناسی اما می خواستم با این کار به خودم روحیه بدهم. وقتی لحظه پنالتی اتفاق افتاد تا ویدیوچک انجام شود دو سه دقیقه ای طول کشید.

در تمام این مدت با خدا حرف می زدم و همه لحظات سخت زندگی ام را مرور می کردم. می گفتم خدایا من کجا و کریس رونالدو کجا. اما وقتی توپ را گرفتم انگار همه دنیا را بغل کرده بودم. روی توپ خوابیدم و چشمانم را بستم. انگار چشمانم رفته بود و پورعلی گنجی آمد بیدارم کرد.

بعد از پنالتی به خودم می گفتم باید تمرکزم را از دست ندهم چون اگر گل می خوردم ارزش این پنالتی از دست می رفت. من برای کسب دو بار قهرمانی با پرسپلیس خیلی سختی کشیدم اما تجربه کردن لحظات سخت برای گرفتن پنالتی رونالدو چیز دیگری بود. من بارها ضربات پنالتی رونالدو را آنالیز کرده بودم و تصمیم خودم را گرفته بودم که به سمت چپ بروم. البته لطف خدا شامل حالم شد و با دماغ بزرگی که دارم توانستم در مهار ضربه پنالتی از آن استفاده کنم.

لحظه به لحظه پنالتی رونالدو به تیم ملی ایران

حضور علیرضا بیرانوند در تیم منتخب مرحله گروهی جام جهانی از نگاه گاردینتمجید سالار عقیلی از علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند واقعا خوب بود. او را قبلا هم دوست داشتم اما با عملکردی که برابر مراکش داشت واقعا عاشقش شدم. وقتی آن توپ را گرفت اصلا فکر این واکنش را نمی کردم و فقط دیدم شیرجه رفت و مثل یک خط صاف شد و باریکلا به او

تمجید عقاب از گل تیم ملی

بیرانوند مرا به یاد روزهای اوج خودم می اندازد و با شرایطی که دارد می تواند دروازه پرسپولیس را تا سال ها بیمه کند.

تعریف سعید شیخ زاده از علی بیرانوند

اشاالله علی آقا بیرانوند، مردم ایران تا همیشه به تو و همه بچه های تیم ملی ٢٠١٨ افتخار می کنن.

پست مهناز افشار برای علیرضا بیرانوند

این بازیگر 41 ساله با انتشار عکسی از لحظه مهار پنالتی رونالدوتوسط بیرانوند و با تگ کردن صفحه اینستاگرام رونالدو برای وی نوشت:

How are you cris ؟

(چطوری کریس )