کد خبر: ۳۲۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۶

کرونا، جان یک سینماگر فرانسوی را گرفت

ایسنا نوشت: رمی ژولیان، بدل‌کار سرشناس سینمای فرانسه و مجموعه فیلم‌های «جیمز باند»، در سن ۹۰ سالگی و بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.
به گزارش فرانس ۲۴، رمی ژولیان که سابقه بدل‌کاری در بیش از ۱۴۰۰ فیلم و تبلیغ تلویزیونی را در کارنامه داشت، پس از دو هفته بستری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، در بیمارستانی در فرانسه، در سن ۹۰ سالگی از از دنیا رفت.

او که در مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» به جای ستاره‌هایی چون شان کانریو راجر مور بدل‌کاری کرده بود، در سینمای فرانسه نیز در صحنه‌های خطرناک فیلم به جای آلن دلون و ژان پل بلموندو نیز ظاهر شده بود.

این بدل‌کار فرانسوی در مجموع در شش فیلم از مجموعه «جیمز باند» از جمله «چشم طلایی» و «فقط برای چشمان تو» حضور داشت و در فیلم معروف «کسب و کار ایتالیایی» محصول ۱۹۸۶ به کارگردانی پیتر کالینسن نیز به جای مایکل کین مقابل دوربین رفته است.

ژولیان قهرمان اسبق موتورکراس فرانسه بود که در سال ۱۹۶۴ و با بدل‌کاری به جای ژان ماره، بازیگر فرانسوی کار خود را در سینما آغاز کرد و در ادامه در ۵۰ سال حضور مستمر خود در سینما در بسیاری از صحنه‌های بدلکاری سینمای فرانسه و جهان حضور داشت.

در سال ۱۹۹۹ و در صحنه بدل‌کاری فیلم «تاکسی ۲» ساخته لوک بسون، حادثه‌ای رخ داد که به مرگ فیلمبردار و جراحت جدید دستیار فیلمبرداری منجر شد. رمی ژولیان در ابتدا کمپانی سازنده را متهم به کوتاهی در تهیه تجهیرات ایمنی متهم کرد. این پرونده سرانجام در سال ۲۰۰۷ دوباره مطرح شد و  در نهایت، رمی ژولیان به جرم عدم رعایت تمام نکات ایمنی در صحنه فیلمبرداری به ۱۸ ماه حبس تعلیقی و پرداخت ۱۳ هزار یورو جریمه متهم شد اما دادگاه تجدیدنظر با تغییر حکم، کمپانی «Europacorp» متعلق به لوک بسون را به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار متهم کرد و دوران حبس تعلیقی ژولیان را به شش ماه و جریمه او را به دو هزار یورو کاهش داد.

رمی ژولیان در اظهار نظری گرفته بود: «ترس قبل و بعد از انجام کار ضروی است و نه حین انجام کار.»