کد خبر: ۳۲۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۸۴

جزئیات حلق آویز کردن کودک ملایری در یک شوخی احمقانه + عکس

رکنا: انتشار تصاویر آزار یک کودک از سوی عمویش در فضای مجازی منجر به دستگیری این مرد شد.
 روز یکشنبه تصویری در فضای مجازی منتشر شد که در آن مردی جوان با انداختن یک رشته دور گردن پسربچه‌ای 3 ساله وی را به حالت حلق آویز از زمین بلند کرده و در حالی که کودک گریه می‌کرد و درد می‌کشید وی در حال خندیدن بود.
انتشار این تصاویر در فضای مجازی، موجی از اعتراضات را از سوی کاربران به‌دنبال داشت. از این‌رو بلافاصله کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شدند و با شناسایی عوامل این کودک آزاری که در شهر ملایر رخ داده بود آنها را دستگیر کردند. نخستین بررسی‌ها نشان داد مرد جوانی که اقدام به این کار کرده بود عموی این کودک بوده و پدر این کودک نیز تصاویر را ثبت کرده بود.
حسین بشری معاون اجتماعی پلیس همدان در این باره گفت: فردی که در شهرستان ملایر اقدام به کودک آزاری و انتشار عکس در فضای مجازی کرده بود توسط پلیس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد. وی که عموی کودک بود در اعترافات خود هدف از این کار را شوخی و مزاح با برادرزاده‌اش عنوان کرد و اعلام داشته از نتیجه کار خود اطلاع نداشته و این کار را برای تفریح و سرگرمی انجام داده است.
بشری در پایان تأکید کرد: متهم بازداشت شد و انگیزه دقیق و واقعی فرد مذکور در دست بررسی است و پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است. پلیس با اینگونه اقدامات که باعث تشویش اذهان عمومی و ناراحتی مردم می‌شود با قاطعیت برخورد خواهد کرد.رضا مسعودی فر، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در یک نشست خبری درباره مصادیق کودک آزاری در فضای مجازی و برخورد با این موارد برای پیشگیری از وقوع جرم گفت: در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که اردیبهشت سال‌جاری به تصویب رسید اینگونه موارد پیش‌بینی شده است. طبق قانون، حتی قبل از وقوع جرم هم اجازه مداخله‌هایی داده شده در حالی که درگذشته تا قبل از تشکیل پرونده نمی‌توانستیم دخالت کنیم اما اکنون دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی و نیروی انتظامی می‌توانند این موضوعات را پیگیری کنند.
مسعودی فر گفت: همچنین دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است. به موجب قانون، حتی رفتار والدینی که مسامحه یا سهل‌انگاری کنند قابل پیگیری و تعقیب است. اساس کار کنترل خشم و مهارت زندگی است زیرا نمی‌توان برای هر خانواده مأمور گذاشت اما ظرفیت قانونی برای کسانی که کودک آزاری می‌کنند حتی اگر والدین آنها باشند، وجود دارد.